- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Diyorlar ki "Kur'anda aşure yok..."aşk yarışında ol...Takva yarışında
Diyorlar ki "Kur’anda aşure yok..."aşk yarışında ol...Takva yarışında
Diyorlar ki "Kur’anda aşure yok..." evet ama hikmetli...Hz İbrahimin yaptığını yapmak hac...hz Nuhun yaprığını yapmakda da ama az da olsa hikmet var...Kur’anda çok hikmetlileri emredilmiş fark bu
Diyorlar ki "Kur’anda aşure yok..."Takva yarışında ol...esmaya hadimlik yarışında ol...
Yüce Allah hz İbrahimin oğlunu kurbanla ilgili yaşadıklarını hac ibadetinde yaşatıyor...hz Ademin havva annemizle buluşmasını da unutmamızı iistememiş hacı farz kılmış yani emretmiş...Hacda birleşme var...hasretlilerin buluşması var...Arafat buluşma yeri...seçilmiş.Mina kurban yeri seçilmiş...en ehven buluşma yeri Arafat...hacılarımız haca umreye gittiklerinde uhudu bediri sevr mağarasını hendek mahallindeki mescitleri de ziyaret ederler...Allah hakimdir Hakime hadim ol ki hadim olan hallenir hikmetle...az çok hadim ol esmaya esmayla hallenmedir aşk...kulluk...takva...Akıl böyle diyor...Akılla kavgayı bırak...Hakim sıfatına hadim ol...hac yeter deme uhudu da ziyaret et...farzla yetinme..Kur’an farzla yetin demez...Akıl farzla yetin demez...zekat kırkta bir deme ver sadakanı hakkıyla...der Kur’an ve akıl...hadimlik takva aşk yarışında ol...Kabeyi ziyaret var hacda öyleyse camileri de ziyaret hikmet sahibi ediyor insanı bil ve cami ziyaretleri de yap...Kur’an mescid-i aksayı ziyareti de emretti bil...Çünkü Allahın amacı esmaya hadimliği öğretmektir...Kabeyi ziyarette gizlidir say yani tefsirinde gizlidir say...mescid-i aksayı ve bir başka mescidi mesela efendimizin mescidini ziyaret...de
Esmanın her birine hadimlik emirdir Kur’anda...çünkü aşk yarışıdır esmaya hadimlik yarışı...İlme hadimlik yarışı da var Kur’anda...Teknolojiye hadimlik de Kur’anda gizli emirdir...açıkemirden bunu anlıyoruz...Kur’an oku dedi...açık emirden gizli emirleri de anla...gizlileri tefsiri say bu emrin ve oku fizik de kimya da oku...kimya okusan suyun iki yanıcı gazdan oluştuğunu anlasan iki yanıcıdan bir yangın söndürücü halk eden için Allahu ekber desen ancak o zaman "OKU emrinin hakkını vermiş olursun...tadımlık bir emir değil bu...Kur’anı oku...varlık kitabını oku...hakkını eksik bırakma "OKU" emrinin...Kur’anda geçen emirle yetinme...Her şey Kur’anın tefsiridir...sınırsız ilmin ürünü çünkü kur’an yaz yaz bitmez ki onun tefsiri veya ilgililerinin tefsiri...ve de emirlerinin tefsiri...Lutfa hadimlik yarışı da emirdir...her bir esmaya hadimlik hallenmek eylemlenmek emredilmiş...ve bir örnek sunulmuş en önemli hadimlik ne ise o örnek seçilmiş ama onunla yetinme ...aşk yarışıdır esmaya hadimlik yarışı...
Takva yarışında ol...
Kur’an bitti...deme.Kur’ana sınır koyma Kur’anı budama..."Aşüre yok deme bu budamadır Kur’anı...sınırlamadır...Referans var aşureye Kur’anda de...yani tefsirini sınırlama Kur’anın...eksik dinli olma...ama önem sırasını da bil fıkhımız farz vacib diye önem sıralamasını da öğretti sana..
Takva yarışında ol...
İslam yani kurtuluş esma yarışındadır...teknolojileriyle müşrikler zaferi yani yer yüzü halifeliğini elde ettiler...Teknoloji yarışı Kur’anda yok deme"semiz atlarbesle"emrini budadın sen gizlilerini bulmalıydın...savunma savaşında en üstün teknoloji müslüman yapmalı de...Kavga ettirdin ayetle tefsirini...esmayla kavga ettirdin ayeti...esmayla bilinçlen ve diril...der kur’an ve akıl...
Aşk yarışında ol...Ruhbanlık yarışındasın esmaya hadimlik yarışında değilsin...İnziva yarışın ibadet olmadı asilik oldu dirilmedin inzivayla ve dirilmedin zahidlikle...Tasavvuf dirilticidir ama sen uyuşturucuya dönüştürdün tasavvufu...Müşrik kafana kafana vurdu...zelil oldun ama Allah muhlisleri hiç dünyada zelil etmedi...Allah hikme sahibi...sahte muhlissin sen...efendimizden yüz yıl sonra dünyanın beşte ikisi feth edildi ey zahid efendi...ey inzivacı...aynı sonucu vermeyene ben "İSLAM "demem.Tasavvuf da demem...Tasavvuf önem sıralaması yaptı ...sen onları yaşamadın hakkıyla sahte tasavvufcusun...Ebu zer olmadın ruhban oldun sen...
aşk yarışında ol...
Yani esmaya hadimlik yarışında ol...esmanın bilincini budadın sen...diriltirdi esma öldün sen ...azıyla yetindin İslamın İlahi dini eksik yaşadın seçim yaptın ilahi emirler arasında ve keyfince bu seçin ilahlık ilanıdır...tevbe et...seçim yapma...namaz kıldın ilme hadim olmadın...kUr’andan ayet azalttın sen...tevbe et...yarım din oluşturdun sen tevbe et...Kur’anı sınırladın sen tevbe et...Kur’an sınırsız ilmi temsil eder...Kur’an bitti dedin sen .Kur’an bu dedin sen...kafese koydun Kur’anı kafes yaptın Kur’ana ve tefsirine...bütün kitaplar Kur’anın tefsiridir...kütübü sitteyi attın sen...İlah mısın sen...Furkan mısın sen...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.