- 464 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÖZLER
GÖZLER
Gözlerimiz beş duyu organımız arasında öğrenme ve algılama yeteneğimizin %80’ini borçlu olduğumuz bizi dünyaya bağlayan pencerelerimizdir. "GÖRMEK" en mükemmel duyu hissidir.Gözlerinizin zarafetini ve hikmetini ve kıymetini hissetmek ister misiniz? Gözlerinizi kapatın ve on adım atın. O zaman kıymetini anlarsınız. İnsan gözü 8 gram ağırlığındadır. Ancak en gelişmiş kamera bile onunla karşılaştırılamaz. Göz 10 milyon rengi ayırt edebilir. Bir kişi Kuzey Kutbu’na giderse kışın eksi -70 derece olur. Donmamak için kalın giysiler giyer ve başına bir şapka sarar. Ayaklarına da kalın çizmeler giyer ve eldivenlerle ellerini soğuktan korur. Ama gözlerini kapatmaz.
Böyle olumsuz havalarda bile gözler donmaz. Çünkü Allah gözün suyunda gözün donmasını engelleyen bir madde yaratmıştır.
Yüce Allahutaala Kur’an’ı Kerimde şöyle buyurmuştur:
"Biz ona iki göz, bir dil, iki dudak ihsan etmedik mi?" (Beled 8,9)
"Göz öyle değerli ve hassas bir organdır ki, ruh bu âlemi o pencere ile seyreder.”
Gözümüze ve yapısına bakarsak, Allah’ın ona pek çok bekçiler bahşetmiş olması da onun çok değerli bir organ olduğunu gösterir.
Örneğin, kirpikler gözleri kir ve rüzgârdan korurken, göz kapakları insan gözünü kaplar ve dış zararlılara karşı korur.
Ayrıca göze bakteri, mikrop veya yabancı cisim gibi bir şey girdiğinde Allah’ın lütfuyla göz lizozom adı verilen özel bir sıvı üretir. Bu sıvı yabancı maddeleri, bakterileri veya mikropları yok eder. Kaşlar ise göze gelen güneşi ve diğer ışıkların dengesini ayarlar...
Konuyla ilgili olduğu için "GÖZLER" şiirimi buraya aldım.
GÖZLER
En doğrucu şahittir, bakan şu gözlerimiz,
Onlardan anlaşılır, her neyse sözlerimiz.
Doyum olmaz sevgiyle, güzel bakan gözlere,
Böyle bakanlar için, gerek yoktur sözlere.
Uyanıklık ve uyku, anlaşılır gözlerden,
Çok daha etkilidir, bakışlar tüm sözlerden.
Bir bakışla el bile, tepeleri düz eder
Bir bakışla sevgili, senden ayrılır gider.
Bir bakış bir bakarsın, gönülleri köz eder,
Bir bakış bakarsın ki, görenler hep söz eder.
Kem nazarla bakarsan, yeksan olur baktığın,
Hasetle sakın bakma, çok kötü şey yaptığın.
Duygular gözden öze, düşünce sözden söze,
Güher olan gözlerin, her zaman söyler yüze.
Bakışını bilenler, herkesi hayran eder,
Bakmasın bilmeyenler, gözlerle seyran eder.
Gerek yoktur her sözü, lafla bir bir beyana,
Bir bakış bin söz eder, bakıştan anlayana.
Her bakışta gözlerden, yansır binlerce ışın,
Anladın mı çelebi, kudretini bakışın?
Gözü her düşündüğümüzde Allah’ın sanatı ve azameti karşısında hayran kalır, İnsanın imanı ve itikadı daha da artar, İnsan Yaradan’ına daha çok hamdetmeye çalışır...
Bir gözünü bana ver, sana dünyaları verelim deseler vermeyiz.
Peki bu kadar kıymetli olan iki gözü ve daha bir çok organı sana bedava lütfedenin neden gönderdiği emirlerden haberdar olup, hayatına geçirmez, O’nun dilediği gibi bir hayat sürmezsin? Kısaca Allah’ın ve insanların sevdiği, güvendiği bir insan olmazsın? Yüce Yaradan emirlerini anlayıp yaşamak ve yaşatmak için hepimize hidayet versin...
Allaha emanet olun. ESEN KALIN.
Abdullah HAKTANKAÇMAZ
[email protected]
YORUMLAR
Kalbin aynası gözler güzel bakan, bakmaya çalışan da güzel görecektir bir takım şeyleri...