- 653 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Genç Yazar ve Editör Erkan Birlik ile
Genç Yazar ve Editör Erkan Birlik: ”Ne kadar çok alanı keşfederseniz, öğrenirseniz bu sizi daha da iyi bir konuma yerleştiriyor”
TURAN YALÇIN- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
ERKAN BİRLİK- Öncelikle sizlere, bu röportajı bana sağladığınız için teşekkür ediyorum.
Takvimler 16 Ağustos 1992 yılını gösterdiğinde İzmir’de dünyaya geldim. Giyim sektörünün üretici kesiminde yer alan bir ailenin çocuğuyum. Babamın turizm sektöründeki işlerinden dolayı, İzmir ve Aydın arasında birçok okulda okudum. Üniversiteyi ise Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Maliye Bölümü’nü okuyarak tamamladım. Yaklaşık on yaşımdan bu yana yazılar yazıyorum. Profesyonel olarak kitap yazımına 2015 yılında başlayıp 2016 yılında ilk kitabımı (Silinme) çıkartarak yazar oldum.
TURAN YALÇIN- Yeni kitabınızın konusu ne? Bu kitabınızla kaç kitap oldu?
ERKAN BİRLİK-Öncelikle şunu sizlere iletmek isterim ki, çıkardığım kitabın bana ait olduğunu aylar sonra söyledim. Çünkü süper kahramanların olduğu kitapları yazarken mahlas kullanarak gizlenmek istedim. Bunun sebebi, hem kullandığım mahlas Gox Arion’u tanıtmak hem de artık bu kimlik altında yeni eserler yaratarak ilgi çekmekti. Kitabımın ismi “Katran Adam”. Konusu; bilim insanı Arden Edwin, babasının görev yeri Fas’a gidiyor. Burada kendisine verilen işi yaparken katran göllerinin bulunduğu yere gidiyor. Oraya düşen bir gök cismi sonrasında Katran Adam’a dönüşme hikâyesini konu alıyor. Bununla birlikte üçüncü kitabım oldu ama otuza yakın kitap konum hazır. İmkânım olsa her sene dörde yakın çıkartırım.
TURAN YAÇIN- Genç yaşta yayınevine editör olmanızın, yazmanızla mı alakalı sizce?
ERKAN BİRLİK -Sadece yazmak ile ilgili bir şey olmadığını açık bir dillilik ile söyleyebilirim. Sürekli kitap okuyorum. Boş zamanlarımda değil, her anımda alanıma yakın olan kitaplardan okuyorum. Sonrasında her daim bir araştırma halindeyim. Geçmiş – gelecek, uzay evreni – mikroskobik evren ve bunların benzerinde konulara daha fazla ağırlık vermek üzere araştırmalar yapıyorum. Ne kadar çok alanı keşfederseniz, öğrenirseniz bu sizi daha da iyi bir konuma yerleştiriyor. Yayınevim bunu görmüş olacak ki, tercihini benden yana kullandı. Bende işimi en iyi şekilde yapmaya çalışıyorum.
TURAN YALÇIN- İyi bir editörün özellikleri neler?
ERKAN BİRLİK- Çok okumak, çok öğrenmek ve çok yazmak gerekiyor. Bunların yanında doğruyu yanlıştan ayırt etmek, sağlıklı bilgiye ulaşmak ve yararlı bilgileri depo etmek sizi iyi bir editör yapıyor.
TURAN YALÇIN- Yazmak için, verimli olmak için okumak mı lazım?
ERKAN BİRLİK- Elbette çok okumak gerekiyor. Yazmayı bir bebek olarak düşünün. Bebek, önce hareketlenmeye başlar. Ardından emekler, biraz ayağa kalkar, çokça düşer. Mücadelesi ve azmi sonrasında onu yürütür. Sonrasında ise zamanla yürür ve koşar. Yani bunun gibi yüzlerce örnek verilebilir. Yazmak da böyledir işte. Kesinlikle çok okumak, öğrenmek gerekiyor.
TURAN YALÇIN- Tecrübelerden de faydalanarak yazıyorsunuz? Bu size ne katıyor?
ERKAN BİRLİK- Yaşadığımız her şey ama her şey bizlere birer tecrübe sağlar. Tecrübe ise hangi yerde hangi şekilde davranmamız gerektiğini otomatik öğreti şeklinde uygulamamızı sağlar. Bu yüzden her insan gibi güçlü tecrübelerimi daima hayatıma endeksliyorum. Böylelikle, özellikle yaşadığım zorlukları kolayca aşabiliyor, engellere takılmadan koşuyorum.
TURAN YALÇIN- Yazarlıkta nerelere gelmeyi hedefliyorsunuz?
ERKAN BİRLİK- Sadece yazarlık alanında değil her girdiğim alanda en iyisi olmaya çalışıyorum. En iyiler ile çalışıyor, en iyilere destek oluyor ve çeşitli yollar buluyorum. Ama yazarlık alanını söylemem gerekirse, çok verimli şu anlarımı, çokça üretken kullanmak istiyorum. Daha önce de dediğim gibi yılda dört ya da üzeri kitap çıkarabilirim. Sonrasında kitaplarımı film yaptırmak istiyorum. Belli bir okur kitlem var ama amacım Türkiye dışındaki ülkelere de açılmaktır.
TURAN YALÇIN- Yayınevinize başvuran yazarlar genelde gençler mi? Yayınevi hangi kriterlerde yazarların kitabını yayınlıyor?
ERKAN BİRLİK- Hayır, sadece gençler değil. Yayın politikamız fiziken gençlerle çalışmak olarak algılanmamalıdır. Bizler genç fikirli, genç düşünen ve geleceğe güzel bakan insanlar ile çalışmak istiyoruz. Dionysos Yayın Group olarak, tarafımıza ulaşan eserler, her yayınevinde olduğu gibi uzman gözlerin süzgecinden geçerek, yazara olumlu ya da olumsuz dönüşler yapılıyor. En büyük avantajı ise yazarı aylarca bekletme gibi bir durum içerisine girmiyoruz. Çünkü herkesin zamanı değerli. Asla bunu göz ardı etmiyoruz.
TURAN YALÇIN- Başka ne anlatacaksınız?
ERKAN BİRLİK- Yazarlığa çok küçük yaşlarda başladım. Hayatımı daima geleceği gözeterek ve geçmişi hatırlayarak yaşadım. Bugün 16 ağustos ve benim doğum günüm. Yeni bir macera başlıyor benim için. Yeni eserlerim, okurlara ulaşmak için vaktini bekliyor. Daima onlar için en iyisini yapmak istiyorum. Şunu da unutmasınlar ki, kitaplarım filme de dönüşecektir. Çok yakında daha güzel işlerde yeniden görüşeceğiz. Hepinizi çok seviyorum, hayallerinizden asla vazgeçmeyin. Emin olun, kazanan siz olacaksınız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.