- 841 Okunma
- 9 Yorum
- 10 Beğeni
BİR MEKTUP BİR SESSİZLİK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kabardıkça kıyıya ulaşamayan denizler, yol aldıkça maziye saplanan benizler,umudun titrek alevinde serzeniş nedir bilmezler.Zamanı ceplerinde saklamak ,bir hanımeli rayihasında çoğaltmak isterler.Gözlerine set çekilen güneşe meftun kimseler,gri bulutların alkışında gün batımını seyrederler...Tıpkı aynalara sarılmış telaşsız toz zerrelerinin arasından şekvasız suretlerini izledikleri gibi...Öyle uzun öyle kederli..
Kum taneleri dinleyin beni...Farkındayım güneş eritiyor teninizi...
Ama ne olursunuz bir kere dinleyin..
Çerçevelerde saklı umudun hanemde yazan her zerresine,
Çehremde kaybolan sükuta boyalı özlemin her gecesine,
Kararan bakışlarımın ardından çoğalan hayatın her nefesine,
Demir kapının eşiğinde bekleyen mucizelerin her birisine,
Selamlar, saygılar...
Duvarları aşmaya yürüyorum,içinden geçmeye belki geçemeyip duvarların içinde hapsolmaya...Kırılıp dökülmeye,sonra kaybolup mısralarda dağılmaya geliyorum...Ve biliyorum duvarlara dokunsam,yalnızca bir taşını yerinden oynatsam ,sonra tüm nefesimi toplayıp yeraltı dünyanıza haykırsam;dünüme, bugünüme, yarınıma yetecek biliyorum...
Pencere pervazında bir kuş konaklasın,baksın gözlerinin ta içine...Uzakların suskun selamını versin,her bakışında parlayan gözlerine...Renkli minik saksılarda yeşerip ,yılmayan umutlarda ıslanan mavi menekşelerin olsun...Korkular bir girdabın içinde yok olsun,son bulsun...İstiyorum işte belki de bir çocuk gibi...
Bilin isterim;
Satırlar birikir mektupların sinesinde.Kalemler düğümlenir gözyaşının gölgesinde.Bir sevda saklıdır hayatı gizleyen gözlerin perdesinde.Ve yazılıdır kaderin cilvesi, mektupların her kelimesinde.
Özlem ki zamana ait bir katip.Ruhun sancılarında çoğalan yetim duyguların sığındığı bir sahip.Vedalara sığamayan,ağıtlara yakışan mahzun bir garip.Yazdıkça sineye mazinin küllerinin kokusunu ,sürdükçe gönlün sayfalarına yalnızlık buğusunu ,dolar kalbin odalarına fersah fersah özlemin cereyanı..Ve yazılır bir mum alevine hatıraların geri kalanı..
İnanın isterim;
Bekliyor tahayyül kıyılarına yanaşamayan visal hülyaları.Bekliyor adavate nefes aldırmayan sevda şarkıları.Nasıl ki bugünler bekler yarını işte öyleydi bekleyenelerin şimdiki tavrı...Öyle inançlı, öyle kararlı..
Suretler mutlu yarınların gölgesine erene dek,gözler karanlığın koynunda kameri görene dek,seneler nerede olduğunu bilene dek,sönmeyen yangının ateşi söndürülecek..Belki bir damla gözden kanayan yaş ile belki de bir bebeğin verdiği iilk nefes ile...
Değerli seçki kurulu yazımı güne yakıştırdığınız için teşekkür ederim🦋
ZEYNEP SENA DOĞANTEKİN/2021
YORUMLAR
Nasıl ki bugünler bekler yarını işte öyleydi bekleyenelerin şimdiki tavrı...Öyle inançlı, öyle kararlı..
Çok şey anlattığını düşünüyorum bu dizelerin.Emeginize sağlık tebrik ederim genç kalemimiz .
Nasıl ki bugünler bekler yarını işte öyleydi bekleyenelerin şimdiki tavrı...Öyle inançlı, öyle kararlı..
Çok şey anlattığını düşünüyorum bu dizelerin.Emeginize sağlık tebrik ederim genç kalemimiz .
ZSENADOĞANTEKİN
Okudım, gittim daha sonra tekrar okudum yine okuyacağım...
Çok saygımla.
deniz_tayanç tarafından 18.8.2021 18:21:07 zamanında düzenlenmiştir.
ZSENADOĞANTEKİN
ZSENADOĞANTEKİN
Bir mektup bir sessizlik mektup ki ne mektup herkesin harcı değildir cümle kurmak Türkçe'yi doğru kullanıp doğru ifade edebilmek satırlarda. Öncelikle günün seçkisi seçilen yazınızı tebrikler👍👏👏👏değişik sürükleyici ve güzel anlatımınız var. Bir yerde kendimi buldum. Başlangıcı (duvarları aşmaya yürüyorum, içinden geçmeye belki geçmeyip içinde hapsolmaya dünüme, bu günüme yarınıma yetecek biliyorum diye noktaladığınız yere kadar olan yer sanki benim duygularım ruh haletimin tasviri
ZSENADOĞANTEKİN
Güzel bir çalışma kaleminiz daim olsun... Mecazlar yerli yerinde kullanılmış, benzetmeler edebi cümlelere ayrı bir ahenk sağlamıştır.
Yazının her cümlesinde gizli kalmış bir özlem gördüm, bir beklenti var ve erişilmesi zor sanılan, araya çekilen duvardan setler olsa da kaybedilmeyen bir umut dimdik ayaktadır.
Kutlarım değerli kalemi.
Saygılarımla Efendim.