- 303 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SAKLI CENNET: BELENOVA
SAKLI CENNET: BELENOVA
Heredot’un da dediği gibi ‘’Gökyüzünün altındaki en güzel yeryüzü şüphesiz ki, Aydındır. Her ne kadar oldukça iddialı bir söz olsa da Aydın ve ilçelerinde bulunan birbirinden alımlı güzellikler bu sözü doğrular niteliktedir. Cennet vatanımızın her bir köşesi bir başka güzeldir ama insanın doğup büyüdüğü, ekmeğini yediğini, suyu içtiği memleketi daha bir güzeldir.
Böyle de olmalı zaten. Bülbülü altın kafese koymuşlar ille de vatanım diye boşuna dememiş olsa gerek öyle değil mi? Bunca övgü şimdilik yeter sanırım memleketim için. Asıl konumuza gelecek olursak uzunca zamandır sosyal medyadan duyduğum ama gitmeye bir türlü fırsat bulamadığımız Belenova’dan bahsetmem gerekecek. Yılan gibi kıvrılan yollardan aşılarak gidilen tepelerin ardında eşsiz manzarasıyla bizi karşılayan bir mesire alanı…
Belenova Mesire Alanı, Kuyucak’a 28 kilometre mesafedeki 1200 rakımlı Gedik mevkiinde yer alıyor. Çam ormanları içindeki eşsiz manzaraya insana huzur veren göleti eşlik ediyor. Bu yönüyle yaz kış ziyaretçi akınına uğruyor. Hele ki kışın zirveye düşen kar, burayı Aydın’ın Uludağ’ı yapıyor. On hektarlık bir alan içerisinde yer alan Belenova, dört mevsim insanların ilgisini çekiyor. Özellikle yazın bunaltıcı sıcağından bir an olsun kurtulup kafa dinlemek için eşsiz bir yer.
Kuyucak Belediyesi’nce işletilen mesire alanında ahşap kır lokantasında çayınızı yudumlayabilir, sıcacık gözlemelerle karnınızı doyurabilirsiniz. Oturmak bana göre değil diyorsanız yürüyüş yollarında ter atıp bol bol oksijen depolayabilirsiniz. Endişelenmeyin, çocuklarınız içinde bir şeyler var: onların da keyifli vakit geçirmesi için yapılmış oyun parkını görünce yüzünüzde güller açacağından hiç şüphem yok. Yoksa siz hala gitmediniz mi Belenova’ya? Yazımızın başında da dediğimiz gibi her köşesi ayrı bir güzel olan vatanımızın bu temiz, bakir mesire alanını görmeden başka bir yere gitmeyin derim. Çünkü bir kere gidince aklınızın orada kalacağından eminim. Öyleyse ne duruyorsunuz? Haydi, saklı cennet Belenova’yı keşfetmeye! Şimdiden keyifli gezmeler.
NECATİ DİLEK