- 429 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sel ve Ormanlarımız
Uzun zamandır yazmıyordum… Kâğıt ve kaleme küsmüştüm… Daha doğrusu hayata küsmüştüm… Kabuğuma, yüreğimin en diplerine çekilmiştim… Oraya kendimi gömdüm… Kaç zaman kaldım bilmiyorum orda… Yine yeryüzüne yaşama dönmeliydim… Fakat ülkemizin yaşadığı iki olayla yine sarsıntılar yaşadım… Bilindiği gibi Yangınlar ve sel felaketleri…
Bildiğimiz gibi ilk olay yangınlar… Kıyı şeritlerimizde yanan ormanlarımız…Yanan ormanlarımız değil ki…Ülkemizin ciğerleri kalbidir yanan…Hele hele ormanlarda yanan yitip giden canlılarımıza ne demeli…Börtü böcekler yandı…İçimiz nasıl kahrolmasın…İçimiz nasım yanmasın….
;Bir çok kıyamet senaryosu sadece ormanların yok olması ya da asgari düzeyin altına düşmesi sonucu maalesef gerçeğe dönüşecektir. Peki o zaman ormanları nasıl koruyacağız? Ormanlara bilerek kasten zarar veren tek canlı İNSAN’dır. Bu sebeple ormanları İNSAN’lardan korumamız gerekmektedir;
Orman ve orman sevgisi üzerine yazılmış ve söylenmiş sözleri araştırdım..
Ormanı korumak erozyonu önlemek demektir.
Ağaç kökünden yıkılır. Türk atasözü
Ormandan bir dal kesenin başını keserim. Fatih Sultan Mehmet
Toprağını kaybetmek istemiyorsan ormanı yok etme.
Ağaç diken kendinden başkasın da sevdiğin gösterir. Amerikan atasözü
Ağaca beşikten mezara kadar muhtacız. Türk atasözü
Bir ağacın yenilen meyvesi o ağacı dikenin sadakası olur. Hz. Muhammed
Çiçekler ağacın gözü kuşlar dilidir. Cenap Şehabettin
Bir kuşağın diktiği ağacın gölgesinde gelecek kuşaklar serinler. Çin atasözü
Ağaçsız memleket duvaksız geline benzer. Türk atasözü
Bağa geliniz yeşil giymiş tabiatı seyrediniz. İçiniz açılır ruhunuz neşe bulur. Mevlana
Ormana nasıl haykırırsan öyle karşılık verir. Fin atasözü
Ağaç geçmişi geleceğe bağlar. Size sabrı öğretir. Beraber yaşamanın faydalı olmanın zevkini verir. Marcel Prevaı…İnsanlarımız ne güzel söylemişler…Bu sözlere kulak verelim…
Düşününüz ki ülkenin kalbi yanıyor… Ve söndürme konusunda acizlikler yaşıyoruz. Söndürme konusunda araç ve gereçlerimizin yetersizliği içimizi daha çok acıtıyor…
Evet, doğa bize kırgın ve küskün… Bana karşı bu kadar hoyrat olursanız ben de intikamımı alırım diyor… Ne olur canlar doğanın sesini duyalım artık…
Ülkemizde yaşanan ikinci felaket sel baskınları… Dere yataklarına evler yaparsanız, dere yataklarını ıslah etmezseniz olacağı bu işte… Bilim ve teknolojinin gereklerini yerine daha çok felaketler yaşayacağımızı görmek için müneccim olmaya gerek yok… Bu para kazanma hırsı insanlığın sonu olacak bu böyle biline…
Allah korusun birde deprem yaşarsak geleceğimiz durumları düşünemiyorum bile…Haydi duyarlı insanlar, umudumuz sizlerde..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.