- 254 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytanın oyuncağı oldum...de
Şeytanın oyuncağı oldum...de
Zenginlerin yaşayışlarını gördün imrendin...emanet o yaşayışlar...alınacak ellerinden...sen kalıcı nimetlere imren...
Şeytanın oyuncağı oldum...de
Mutluluğu çocuktun topta buldun genç oldun kadında buldun...Şeytan hep uzaklaştırdı Allahtan...namazla mutlu ol oruçla ol...tevbeyle ol...Allahla mutlu ol...esmaya hadimlikle mutlu ol...
Şeytanın oyuncağı oldum...de
Dualarla mutlu ol...Hayırlarla mutlu ol...
Şeytanın oyuncağı oldum...de
Her şey ile aldattı şeytan seni atan adem gibi hep aldandın...Şimdi tevbe vakti...
Şeytanın oyuncağı oldum...de
Eskiden aldığın haz yok namazında...ve acelecisin namazında...Huzurdan kovulmuşluk halidir bu acelecilik...Onunla olmak istemelisin... Şeytanın oyuncağı oldum...de...çünkü şeytan, insanların ibadetlerini yapmalarına mani olmak suretiyle onları yoldan çıkarmaya çalışır ve bunu başarmak için de her hileye başvurur...
İbadetlerimizde de şeytanın oyuncağı olduk ...de...İslam dünyası yenilgiler müşrik devletler zaferler yaşıyor zamanımızda...Allah el Galibdir ve ona sığınan hep galibdir...esmaya hakkıyla hadim olmadık...Mesela şeytan, ibadet yapmaya teşvik etmek
suretiyle de insanları yoldan çıkarmaya uğraşır mı? evet uğraşır..."Koyunları saldım bayıra mevlam kayıra..."demişiz... şeytan sadece bilindik ibadetlere mâni olmaz insanın her eyleminin bir yerinde onu görmek mümkün...
Mevlana, Mesnevi’nin ikinci cildinde, Muaviye ile Şeytan arasında geçen bir
hikâye anlatır. Yaklaşık 190 beyit devam eden bu anlatıda Mevlana, Şeytan’ın insanı yoldan çıkarmak için nasıl akıl almaz yollar kullandığını bütün ayrıntılarıyla gözler önüne serer.
Zıtlık zahirdedir ...özde birlik var varlıkta...Çünkü Allahın kahrı da lütfu da hoş...hoşluğa güzelliğe hadimlikte birleşmiş bütün zıtlar...Müşrikin galibiyeti de mü’minin mağlubiyeti de bütün zıtlarhoşluğa hadim...Zıtlık zahirdedir...batında vahdet var...mesela...“Su ile ateş arasındaki ilişki nedir?” diye bir soru sorsak. “Zıtlık ilişkisi vardır, zira su ateşi söndürür”denilir... kimya ise öyle demez...Suyun aslı neydi? İki hidrojen,bir oksijen. Peki, bu gazların özellikleri neydi? Hidrojen güneş enerjisi helyumun da kaynağı olan en kuvvetli yanıcı, oksijen ise bilinen en kuvvetli yakıcı madde idi. O hâlde dikkatle bakıldığında görülecekti ki, aslında su, en kuvvetli yanıcı... Su ile ateş aslında aynı şey...
Mevlana Gelibolulu Âlî’nin Şeytanından bahseder... Hikâye kişisi
sabah uyuyup kaldığı için namazı kaçıran bir peygamberdir. Bu peygamber,
namazını vaktinde kılamadığı için o kadar pişman olur, o kadar gözyaşı dökerek
ağlar ve o kadar içten tövbe istiğfar eder ki, bu tövbesi sayesinde namazdan alacağından kat kat fazla sevaba nail olur...Varsın şeytanı yaratsın Allah tevbeyi de yaratmış ya ...de...
Evet...ey hamdi...Şeytanın oyuncağı oldum...de...ama tevbe var...Tevbenin hakkını veririsen gam değil...ve de İslam ülkelerini bu yenilgi diriltirse ne gam...Hastalanırsan ilaç var acıkırsan rızık var...zıtlar var bu varlıkta ama Hoşluk için hepsi...Rahmet için hepsi...İnsanlık sapmış peygamber göndermiş...HOŞLUK için her şey bu varlıkta...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.