- 233 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
MEZHEPLER VE ŞİRK
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Deniz avı ve onu yemek size ve (yeryüzünde) dolaşanlara bir yarar olarak helal kılındı.” (Maide, 96)
Mâlikî mezhebi hiçbir deniz hayvanını istisna kılmaz. Hanbelî mezhebi yılan balığını haram, Şâfiî mezhebi de kurbağa, yengeç ve timsah gibi hem denizde hem de karada yaşayabilen hayvanların etinin yenilmesini haram kabul eder. Hanefî mezhebine göre ise, balık sûretinde olmayan deniz hayvanlarının etlerini yemek haramdır. Buna göre, daima suda yaşayan, suda barınan hayvanlardan her çeşit balıketi yenebilir. Kalkan balığı, sazan balığı, yunus balığı, yılan balığı bu kabildendir. Fakat diğer su hayvanları caiz değildir. Midye, istiridye, istakoz ve yengeç gibi hayvanların yenilmesi helâl olarak kabul edilmemektedir, haram sayılmaktadır. Bu esaslara göre, midye, istiridye, kalamar gibi deniz hayvanları Şâfiî, Mâlikî ve Hanbelî mezheplerine göre yenebilirken, Hanefî mezhebine göre yenilmemektedir. Hanefî mezhebinin haram saymasının sebebi, bu çeşit hayvanları gerek görünüş gerekse yenen kısımları itibariyle hoş olmaması, çirkin ve pis sayılmasıdır. (El-Mezâhibu’l-Erbaa)
Yazdığım ayete göre bütün deniz ürünleri eğer yenmek isteniyorsa Kur’an’daki İslâm bunu yasaklamıyor. Ayet, açık ve net. Mezhepler ise hadisleri temel alarak hüküm veriyorlar ve küfre giriyorlar.
“Ey iman edenler, Allah’ın sizin için helal kıldığı güzel şeyleri haram kılmayın ve haddi aşmayın. Şüphesiz Allah, haddi aşanları sevmez.” (Maide 87)
Mezhepler, Allah’ın helal kıldıklarını, Allah’ın ayetlerini yok sayarak (Allah’ın ayetlerini tenzih ederiz) haram kılıyorlar mı kılmıyorlar mı? Birtakım insanları aklamak için gerçeklerin üstünü örtmeye çalışmayın. Kâfirin anlamı; hakkın üstünü örten demektir. Âlim, evliya, müçtehit, gavs, müceddid bildiğiniz insanların itikadı sizin bildiğiniz, zannettiğiniz ve hüsnü zan ettiğiniz gibi değil. Kur’an’daki helalleri haram yaparsanız Allah’a, hükmünde ortak olmaya çalışmış olursunuz ki, bu apaçık küfürdür. İnsanlara Kur’an perspektifinden bakın. Bunu yapmayı öğrenmeyecek olursanız Kur’an müslümanı olamazsınız.
"Allah’ın indirdikleriyle hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." (Maide 44)
"Allah’ın indirdikleriyle hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir." (Maide 45)
"Allah’ın indirdikleriyle hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir." (Maide 47)
YORUMLAR
Bizim burda Süleymancılar var...bunlarda "alt mezhep" küçük mezhep gibi bi şey oluyor herhalde. Ekol diyorlar, cemaat diyorlar yani kendilerini onure edecek bir etiket buluyorlar.Pandemi öncesine kadar kermes adı altında tam bir sömürü sistemleri işletiyorlar. Yardım toplama, ve dayanışma adı altında her türlü dolabı çevirirler...
Çoğu da tanır beni, ben de onları.
Neyse bi gün bu kermese yolum düştü yiyecek içecek vs. ufak tefek herşey satarlar yapanlar, sataış yapanlar, hizmet edenler köylü kesiminin de gariban takımı...karnımda aç yanaştım bir tezgaha iki sıkma yap bacım bir de çay katıver yiyem şurda, dedim.
Neyse daha bir iki diş döşedim peynirli sıkmaya, omzuma biri dokundu.
Abi seni arkadan çağırıyorlar,dedi. Bir baktım cemaatin üst takımı "gel gel" yapıyorlar. Neyse ağzımda lokma elimde çay vardım vardım yanlarına, ortada genişçe aliminyum tepsi içine döküverdiler abov...
" güveçte karides...hem de jumbo karides."
Selametle...