Çay
Meşrubat-ı umumî içerisinde çayla aşık atacak meşrubat yoktur. İster yüngül( açık, demi az) için ister demli, kışın içinizi ısıtır ,yazın hararetinizi alır. Sonra, çay kahveye göre halk ile hem demdir, halka yakındır.
Bu girizgâh ile çayı hafife aldığımız sanılmasın. Uzakdoğu’da, özellikle Japonya’da çay sunumu başlı başına bir seremonidir. Zarafet ,albeni ve sükûnetin harmanı çay özenle hazırlanır özenle içilir.Bu babda, İngilizlerin çayla münasebeti ayrı bir fasıldır.
Bizde durum farklıdır. Biz çayı her koşulda severiz. Kâh isli bir çaydanlıkta kâh emaye çaydanlık ve demlikte yahut semaver ile porselen demlikte hazırlarız çayı. Ama en çok ince bellide içmekten haz alırız.
Çay, lüksümüz değil mutadımızdır. Coğrafyamıza sonradan gelse de "çay bizi sevdi, biz çayı". Velhasıl, bizde çay kodamanlardan ziyade halkın içeceğidir...
Ankara,12 Ağustos2021
YORUMLAR
Toplamasından üretimine emeğimiz olan çay bizim sadece içeceğimiz değil. Bardağımıza gelmeden önce verilen emek o kadar çok ki. Ve kıymetini az biliyoruz. Rize'yi rize yapan çayın ekonomik getirisidir. Reklam olur diye söylemeyeyim adını kamu kuruluşu olan o kurumu biz Rizeliler el üstünde tutmalı ve daha iyi olması için çalışanı çalışmayanı hep birlikte gayret sarf etmeliyiz.
Selam ve saygılarımla hocam çayı anlatan çok güzel yazı ...
halil_ tarafından 13.8.2021 04:58:34 zamanında düzenlenmiştir.
Uzakdoğu’da, özellikle Japonya’da çay sunumu başlı başına bir seremonidir,
Evet sadece bizde değil, Birçok ülkede çayın çok değerli olduğu doğru, Lakin Japonya da bu bir çay sunumu değil felsefe niteliğinde. Hatta bu sunum için yetiştirilen Geyşa ları taklit eden bir Ajan bu sunumda y
Ufak bir hata yüzünden yakayı ele verdiğini duymuştum. Bu filimleri dahi konu olmuş.
Yazı ve çayın değerini hatirlatmaniz güzeldi. Tebrikler
Sağlıcakla kalınız
Olmazsa olmazımız.
Elimde çay bardağı ve yanımda kurabiyem kendimi acayip mutlu hissediyorum.
Milli içeceğimiz olduğundandır.
Saygıyla