- 320 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Masiva kötü değil...Tanrı da değil...Tanrıya rakib de değil...
Masiva kötü değil...Tanrı da değil...Tanrıya rakib de değil...
Evet masivanın secdelisi var kibirlisi var asisi var...mutisi var...
Karunu Karun yaptı para ama Ebu bekri ebu bekir yaptı sen paraya nasıl kötü dersin...güneş değil ayna kötü.ışık değil yer kötü...
Masiva kötü değil...Tanrı da değil...Tanrıya rakib de değil...
Secdeli masiva kutsaldır...Para kutsaldır..Hz İsayı hz Musayı hz Muhammedi doğuran ana kutsaldır...sen kadına nasıl kötü dersin...ama kadın tanrı da değil...Ve insanın da kutsalı var asisi var...yer var asiliklere mekan yer var secdeye mekn zaman var secdeye zaman yer var asiliğe zaman...masiva farklılık gösterir .farklılık eksiklik gösteren tanrı olamaz sadece tanrının emir kulu görevlisi memurudur masiva...yaratanı güzel masivanın...yaratılışı güzel...ama acizdir ilah değildir iradesizdir vasıtadır ilaha masiva...eksiktir masiva...sınırlıdır ömrü sınırlı...masiva yani yaradılan emanetçidir...iki zıt vrlık var yaratan yaratılan...sahib ve mülk...güçlü aciz...esmanın sahibi ve hadimi...yani vahdeti sağlayan esma...esmaya aynadır masiva masivaya sen nasıl faydasız dersin...görevlidir masiva...kimisine iyi kimisine kötü görev verilmiş...kimisi şirke vasıta kimisi ibadete vasıta...sen masivaya nasıl kötü dersin...sen katibin kalemine nasıl kötü dersin...sen hakimin kalemine nasıl kötü dersin...kötüde iyide gece ve gündüz gibidir çünkü zıtlar faydalıdır biri az faydalı ise diğeri çok faydalı faydasız değil şeytan faydasız değil melek...Kışa soğuk diyen kışta sıcak hiç mi yok...Şeytanın dediklerinin zıttını yap şeytanını yen...faydada kullan...
Masiva kötü değil...Tanrı da değil...Tanrıya rakib de değil...
Evet tasavvuf var tasavvuf var..saptıranı var kamilleştireni var...
Masiva nedir mi..."Tasavvuf yoluna yeni girmiş veya bu yolda olmakla birlikte vahdet makamına erememiş sâlikler Hakk’ın varlığı (vücûd) ve Hakk’ın gayrinin varlığı (mevcûdat) olarak iki varlık görür. Hakk’ın gayri kabul edilen varlıklara tasavvufta mâsivâ adı verilir. Bu bağlamda Cenâb-ı Hakk’ın ahadiyyet mertebesinden sonraki bütün mertebelerde ve âlemlerdeki zuhuru mâsivâdır. Ancak mâsivâ denildiğinde bu anlam değil şehâdet âlemi denilen âlem ve bu âlemde Hakk’ın gayriyet perdeleriyle zuhur ettiği yerler (mezâhir) anlaşılır. Buna göre evren, dünya, dünyadaki her şey, insan, insanın bütün ilgileri, yapıp etmeleri, zihnindeki sûretler ve bilgiler mâsivâ olarak nitelenir. Mâsivâ sayılan şeylerin taayyün itibariyle Hakk’ın gayri olmakla birlikte bâtında Hakk’ın aynı olduğunu düşünen muhakkik sûfîler, sâlikleri Hakk’ın zâtına yöneltmek için bunların Hak ile kul arasındaki perdeler ve engeller olduğunu, tasavvuf yoluna giren kimsenin Hakk’a erebilmesi için bu perdeleri ortadan kaldırması gerektiğini söylemişlerdir. “Alâik” adı da verilen bu perdelerin ortadan kaldırılması, insanın gönlündeki ve zihnindeki Allah’tan gayri her şeyi silip atmasıyla mümkündür. Bazı sûfîler insanın gönlünü ilâhî tecellilerin yansıdığı parlak bir aynaya, mâsivâyı da yansımayı engelleyen tozlara benzetmiş, ilâhî tecellilerin yansıması için aynanın tozlardan silinip temizlenmesini şart koşmuşlardır. Hüseyin Lâmekânî’nin, “Pâk eyle gönül çeşmesin tâ durulunca” mısraı bu görüşün bir ifadesidir."(TD.V.İslam Ansiklopedisi)
Masivallah masivel hak...olanlar zıtlık gösterir...teclliğahtır çünkü...emir kuludur...Komutan değildir...mavi askerler kırmızı askerler kavga halinde...Zıtlar olmalıydı adl sıfatının gücü etkisi anlaşılsın diye ...El Galib sıfatının etkisi anlaşılsın diye...El Hakim sıfatının etkisi gücü anlaşılsın diye..Akıl gözdür bunları anlar yani görür...
Allah’tan gayri her şeyi silip at...Çekil aradan kalsın yaradan...aynayı çek aradan kalsın yaradan .Razzak olan Allahtır ama aynaları kır...kötü oldukları için mi kırdın hayır merdiven çıkmak için...yolculuk için...İnsan askerlik için vatanını terk eder..vatan kötü mü...Aynaya kötü deme...ama kır...manevi terakki için kır...rızıklar kötümü...ama ye beslenmek için onları tüket...
Evet...İyinin iyisi var...şeytan da iyi ama iyinin iyisi değil...yani düşmandır iyinin iyisine...aaama şeytan da bir derece iyi...Kur’an bu anlamda düşman dedi şeytana...büsbütün zararlı demediki...sen niye düşmanlıktan başka faydası yok sandın...tevbe olmazdı şeytan olmasaydı...tevbe ışık hızıyla kurbiyete ulaştırır...Tevbeye sebebiyeti de mi kötü şeytanın...evet...Bazı sûfîler insanın gönlünü ilâhî tecellilerin yansıdığı parlak bir aynaya, mâsivâyı da yansımayı engelleyen tozlara benzetmiş, ilâhî tecellilerin yansıması için aynanın tozlardan silinip temizlenmesini şart koşmuşlardır.sen aynanı kır...yani yok say...tek görüntü kalsın iste yani vahdet-i vücutçu ol...
Evet..."Mal mülk, servet düşkünlüğü, büyüklenme, gösteriş, haset vb. kötü huylar mâsivâ sayıldığı gibi ibadetler ve güzel ahlâkî davranışlar da mâsivâdır. Sûfîler keşf, ilham ve keramet gibi hususları da mâsivâ olarak görmüşler, bunlardan kurtulmanın güçlüğüne dikkat çekmişlerdir. Telvin halindeki sûfîlerde mâsivâya karşı bir meyil olabilirse de temkin makamında olanlar gönüllerinde Hak’tan başkasına yer vermezler."(TD.V.İslam Ansiklopedisi)
Evet...sev masivayı...sadece iyinin iyisine erişmek için sevme tek...Masiva kötü değil...Tanrı da değil...Tanrıya rakib de değil...sen neden yanlışlardasın...Alış verişte parayı veriyorsun mal alıyorsun...ne mal kötü ne para...terk edilmesi için kötü mü olması gerek...
Masiva kötü değil...Tanrı da değil...Tanrıya rakib de değil...de değiş artık...Allah faydasız bir şey yaratmadı...o Hakim sıfatlı çünkü...ne gece kötü ne gündüz kötü ne şeytan kötü ne melek AMA şirk kötü ...müşrik kötü...seçimin kötü...cehennem tevbe yeri taaaaaaaaaaamirhne cehnnem de kötü değil...Tek kötü var şirk...kör olmaktır şirk...cahil olmaktır...gafil olmaktır...ve Tek iyi var secde...yani tevbe...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.