- 278 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Biz"diyor rubibiyetle ilgili ayetlerde yüce Allah...Vahdet-i vucutcu ol...
Biz"diyor rubibiyetle ilgili ayetlerde yüce Allah...Vahdet-i vucutcu ol...
"Ben"demiyor "Biz"diyor rubibiyetle ilgili ayetlerde yüce Allah.vahdet-i vücut iddiasına Kur’andan referans var.Uluhiyet ona ait
"Biz"diyor rubibiyetle ilgili ayetlerde yüce Allah...Vahdet-i vucutcu ol...
İşte gör bu gerçeği... "ben "dediği ayetler ...uluhiyetle ilgililer hep
"Ey İsrailoğulları! Size ihsan ettiğim nimetlerimi hatırlayın ve son peygambere iman edeceğinize dair bana verdiğiniz sözü yerine getirin ki, ben de size verdiğim sözü yerine getirip mükâfatınızı vereyim. Ve sadece benden korkun." (Bakara, 2/40-41)
"Kullarım senden beni sordukları vakit de ki, muhakkak ben çok yakınım. Bana dua ettiği zaman, dua edenin duasına cevap veririm. Öyle ise onlar da benim davetime uysunlar. Bana iman etsinler ki, doğru yolu bulmuş olsunlar." (Bakara, 2/186)
"Bana dua edin, icabet edeyim." (Mü’minûn, 23/60)
"Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım." (Zâriyat, 51/56)
İşte gör bu gerçeği... "BİZ"dediği ayetler ...Rububiyetle ilgililer hep yani"Biz" diye hitap edilen âyet-i kerimelerde , umumiyetle arada bir vasıta vardır.Görevli vardır emanetçi vardır ayna vardır...Kul vardır köle vardır yani esmaya hadimliği görev seçen vardır...
"Kur’ân’ı kesinlikle biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız." (Hicr, 15/9)işte "BİZ"diyor vasıta varsa vasıta ayna kullanmışsa...görevli kul köle kullanmışsa...paye veriyor kıymet veriyor o görevlisine askerine...kuluna...habibine...kıymet veriyor...seninle beraberdik diyor...ama birleştik demiyor...adl sıfatı...vasıta olanın kıymetini belirler...vasıta olmayandan farklı gösterir...Kıymetli gösterir...şeytan tevvab sıfatına hadim olmadığı için kıymetten uzaklaştırıldı...yani lanetlendiden bu manayı çıkarmalısın..."Biz indirdik"/ "Bulutla gölge yaptık." (Bakara, 2/57)yani bulutu kıymetsizlerden farklı gör...yani seçilmiş gör...ve yani Mimar Sinanın Süleymaniye için seçtiği yeri malzemeyi planı yeteneğine ayna olanları farklı ve seçilmiş say...Onlar kıymetlisidir Mimar Sinanın.Allahında seçilmişler kıymetlisidir...yani kutsallardandır onlar...Kutsallara uluhiyet verme...seçilmişlik ver...emanetçilik görevlilik özelliklerini ver yani...
Bediuzzaman Sait Nursi şöyle der..."Cenab-ı Hakk’ın halk ve îcat fiilinde vasıtanın bulunmadığına, kelâm ve hitabında vasıtanın bulunduğuna işarettir."şirk işte bu fiilde ortaklık iddası yapılırsa gerçekleşir...Allahın bazı fiillerine vasıta ver...yani ortaklık ver...Hadi sıfatına hadimim de...ama yaratma fiilinde de hadimdir deme...yani Mimar sinanın mimarlık yetkisine de destekçi var der gibi deme...Yaratmasında destek kullanmadı ki Allah...ama Hadi sıfatında vasıtalar ve görevliler kullandı...yani ortaklık sayılmaz bu ama vasıta kul...görevli...var bazı fiillerinde Allahın öyleyse her şeye şirk deme...Vasıta kullandı de...vasıta ilah değil de...şefaat fiilinde de vasıta kullanacaktır...ama vasıtalara ilahlık vermek suç...esmasına hadimlik o...ondaki yani o aynadaki esma etkileri Allaha ait...Aynadaki güneş aynaya ait değil ki...ayna var olanı gösterdi...sahib değil ayna o görüntüye gece göğe ayna tut bak bakalım aynada güneş var mı...aynanın sahibliği söz konusu değil...
İşte gör gerçeği... "BİZ"dediği ayetler ...Rububiyetle ilgililer hep...yani rubibiyetle ilgili sınırlı bir vahdet-i vücut iddiasına Kur’andan referas var...Kul yaratılan sınırlı ...esmada...yani esma onda emanet...yani esma onda sınırlı etkide...Hz İsa ölüyü diriltti...sınırlı ve emanetçi...ama Allah ilk yaratandır yani sınırsızdır eyleminde...ve eylemin emanetçisi değil sahibidir...Evet...her şeye şirk damgası vurma küstahlığını terk et...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.