- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yerelden - Genele
Yerelden - Genele
Şu anda saat 23. Siz dinlenmeye çekilmişsiniz. Ama birileri kendi zevkleri için, sizin muhitinizde havai fişekler patlatıyor. Üstelik bu hemen hemen her gece yapılıyor! Nasıl bir tepki verirsiniz? Hiç bir şey yapamazsam, beddua ederim. Onlarda öyle yapıyorlar! Kimler derseniz? Güvercinler ve diğer kuşlar. Onlar tam uyku modunda iken, birden korkunç bir çok patlama... Yüzlerce Güvercin can korkusuyla sağa sola uçuşmalar, nereye konacağını bilmeden, eşinden dostundan ve arkadaşından ayrılmalar. Ben bu satırları yazarken, binamızın önündeki düğün salonundan patlatılan havai fişekler ile irkildim, saatte 23:30, ardından dakikalarca korna ve yüksek sesle müzik ve bağırmalar... Bu nasıl medeniyet! Yetkililer bu amigoluğa bir çare bulamazlar mı? Haydi kendi rahatsızlığımızdan vazgeçtik. Ancak dilsiz hayvanların bir sahibi yok mu? Yüce Rabb’imiz, "Merhamet etmeyene, merhamet edilmez " diye ferman buyurmamış mı? Yine Yüce Allah, "İçinizdeki sabiler, ihtiyarlar ve hayvanlar olmasa; üzerinizdeki rahmetimi keserdim" diye ferman buyurmamış mı? Sizce bu kuraklık, seller ve yangınlar ve felaketler neden oluyor? Yüce Rahman, Kur’an-da "İnsanlar eliyle karada ve denizde fesat çıkaracaklar " diye bizleri uyarırken, bu iklim değişikliğine ve küresel ısınmaya kim neden oluyor? Dolayısıyla aklımızı başımıza alarak; aklı selim ile hareket etmeliyiz. Gerek beldemizde, ülkemizde veya dünyamızda olup, bitenlere kayıtsız kalamayız! Bana ne diyemeyiz. Yada bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyemeyiz! Gün gelir, o yılan seni de ısırır. Bu konuda söylenecek çok söz var. Ancak şu özdeyişle yazıma nokta bırakayım. Anlayana sivrisinek saz; anlamayana davul zurna az! İlgili ve yetkililere arz ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.