- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İyi olmak
Bayram öncesi arefe gününden bir yada iki gün öncesi..,
Gün doğmuştu güneş çıkmış her yer aydınlanmış her tarafı ısıtmıştı. Gün hep aynıydı günü farklı kılan gün içerisinde yaşayacaklarımızdı. Dün bu gün yarının aynı farklı olan yapacaklarımızdı.
Böyle düşünerek evimden çıktım her zaman yürümeye gayret ettiğim giderken bayır aşağı dönüşte yokuş yukarı olan parkın yolunda yürürken bir yandan parkta bu günün nasıl değişiklik kazanacağını düşünüyordum. Parka geldim gölgede bir banka oturdum. etrafa bakındım henüz park arkadaşlarından gelen olmamış. İşe gidenlerin koşuşturmaları acele acele kahvaltı yapanları izliyor önümde parkın ortasındaki kocaman havuzun boş havuza bakıyor beynimde düşünceler geziniyordu.
Parkın uzak kapısından el sallayarak gelen park arkadaşlarından İsmail geliyordu.Sima olarak tanıdığımız başka emekliler de gelmişti.
___Selamınaleyküm
___Merhaba nasılsın
___İyiyiz ne olacak,ne kadar iyi olabiliriz ki?
___Neden
___Görmüyor musun kaç yıl oldu ikramiyelere daha yeni zam yaptılar. Ne maaşlara doğru dürüst zam yapıyorlar nede ikramiyelere
___Para yoktur
___Nasıl yok.Bak Suriyeliler maaşları aldı bayram tatiline Suriye’ye gidiyor.Biz yine buraya parka geleceğiz.
___Doğru söylüyorsun benim de aklım almıyor.Anlayamadığım, arkadaş Allah kimseye böyle gün göstermesin savaş yaşatmasın tamam savaştan ölümden kaçıyorlar onu anladım haklıdır kaça bilir,ölüm korkusuyla terk edebilir.Fakat Suriye den ölüm korkusuyla savaştan kaçarken bu tarafta Yunanistan sınırından geçip Avrupa ya gitmek için ölüme meydan okuyorlar ben söyliyecek bir şey bulamıyorum sen ne diyorsun?
___Ne olacak hazırcılar hazıra konmak istiyorlar.
___Nasıl yani
___Karşıya bir arkadaş geldi onun yanına gitmem lazım bir işim var onunla konuşmalıyım sonra devam ederiz.
Ben yine önümde boş olarak duran kocaman havuzun etrafının tel çitle çevrilmiş olmasını yanlış olduğunu düşünüyor bir taraftan etrafa bakarak gün içerisinde olacak farklılıkları merak ediyordum. Tanışmadığım bu güne kadar tanışmadığım fakat parkta karşılaştığımız merhabalaşmadığım simalardan.
___Merhaba iyi günler
___Merhaba günün güzel olsun
Benim oturduğum bankın altında yarı güneş alan banka oturdu elinde ekmek poşeti vardı.
___Biraz şurada oturup dinleneyim bu arada herkes uyanmış olur.
O da benim düşündüğüm boş havuza takıldı.
___İyi boş doldurmamışsınız anlıyoruz fakat şu içinde birikmiş pislikleri alsaydınız temiz olsaydı
___Boşuna birde tel çitlerle çevirmişler
___Şopar çocukları havuzu doldurunca yüzmeye giriyorlar tel çitle onun çevirdiler. Boş bırakıyorlar bari içerisini bir süpürün.
___Bu kadar büyük havuzu neden yapmışlar ki sanki yüzme havuzu gibi çocuklar haklı bu sıcaklarda ne yapsınlar denize gidemiyorlar götüren yok. Yalnız bu tel çit tehlikeli havuza girmek için üzerinden geçmeye çalışırken ayakları kayarsa çocukları yaralaya bilir hatta ölüme bile sebebiyet olabilir. Bence çitleri sökmeliler Belediyenin başına dert açabilir. Ne yaparlarsa yapsınlar çocuklar havuza girer bence çitleri kaldırsınlar çocuklara zarar verebilir.
Bu arada saatine baktı.
___Nerelisin?
___Balıkesir/ Gönen
___Ben de Göreme Bilmiyorum deme sakın.
___Biliyorum duydum şu anda çıkaramıyorum
___Askerliği nerede yaptın
___Konya da
___Ben Askeri orta okulu istasyonda okudum
___Meram yolunda idim
___Meram bağlarının üzümlerini çok yedik arkadaşlarla öğrencilik yıllarımızda,ben artık gideyim beklerler.
___Geç kaldın diye kızarlar bağırırlar hatta azarlarlar
Şaşırmış bir vaziyette yüzüme baktı ciddiye aldı her halde
Bende böyle söylemekle fazla samimi davranmış oldum.Bizler kendi arkadaş çevremizde biri birimizle böyle şakalaşırdık.Böyle düşünürken güneş benim oturduğum banka doğru gelmeye başladı bir öbürkü bank gölgeye bürünmüştü oraya geçecektim.Parkta vakit geçirdiğimiz için tecrübeliydik oradaki geçmeye düşündüğüm bank benim gideceğim zamana kadar gölge olacak bir daha gölgelik aramayacak yer değiştirmeyecektim.
Banka oturdum etrafa yeni gelen park arkadaşı var mı diye bakındım tam bu sırada yan tarafımda ki banka daha önce tanışmadığım sohbetimiz olmamış ben yaşlarda benden kısa daha kilolu bir arkadaş geldi.Oturdu selam vermedi mecbur değil bende zaten hiç oralı olmadım yüzümün istikametinde beynimdeki kendime uygun düşünceler ve bana has bir duygu durumla oturuyordum.Yan taraftaki arkadaş yokmuşcasına rahat gözlerle etrafı seyrediyordum.
Öyle vurdumduymaz öyle gamsız öyle rahat oturuyormuşum kendimi öyle salmışım gevşemişim ki bağırmak mı, isyan mı, kızmak veya stem mi çıkaramadığım bir ses tonuyla kulaklarım buluştu.
___Konuş abi ya!
İlk olarak böyle bir şey beklemediğimden acaba diye düşünerek
___ Efendim bana bir şey mi söylediniz?
Geldiğinden yanımda ki banka oturduğundan beri hiç oralı olmamış başımı dahi çevirip bakmamıştım.
___Konuş abi ya!
___Ne konuşayım?
Biraz sert kızgınlık bir arada sitem yüklü yüksek sesle,
___Konuş abi ya konuş, konuş ne konuşursan konuş, konuş abi ya!
Oysa arkadaş sohbet etmek istiyormuş bende oralı olmadığım o tarafa dahi bakmadığım için hiç lafta atamadı, ben onu yok saymadığımı orada olduğunu bildiğimi konuşmak istemeyeceğini düşündüğümü anlatmak hatayı ortadan kaldırmak amaçlı
___Ben konuşuyorum ama sen duymuyorsun
bu seferde suratındaki anlamamış yarı anlamış bir bakışla
___Öyle ya ben sağırım kulaklarım duymuyor, kulaklarım ağır işitiyor ya benim
___Yok öyle değil,ben senin duyabileceğin yükseklikte bir sesle konuşmadım.
___Ha a!
Kısa bir süre sustu bende bir şey demedim.Sanki kafasında aktarmak istediği bir şeyler vardı fakat konuşmalar onun istediği yere gelmiyordu.
___Parkta da kimseler yok insanlar kalabalık olurdu
___Maaşları aldılar bayramlık gitmişlerdir
___Kim Suriyeliler mi, burada da var mı?
___Nere de yoklar ki olmadıkları bir yer var oda Suriye Suriye’de de olsalar Suriye Suriye olacak
___Bir şey soracağım
___Sor
___Aylıkta alıyorlar mı?
___Öyle diyorlar.Çocuk yardımı, kira yardımı her türlü yardımlardan faydalandırıldıkları açıklanıyor.
___İstanbul da oturduğum mahallede evimizin karşısındaki market camına Suriyeli kartları geçerli diye yazı yapıştırmış
___Doğrudur
___Buraya gelmeden önce kız kardeşim evde benim giymediğim eşyalarımı toplamış bir kaç mahalle alt sokaktaki yardım kuruluşuna götür dedi götürdüm baktım galiba hepsi Suriyeli çocuklarla dolu ellerinde cep telefonları birde benimle alay eder gibi konuştular bende geri döndüm elimdeki poşetleri ilk önüme gelen çöp kutusuna attım.
___Yapmasaydın daha iyiydi çöpe atmayacaktın.
___Sahiden maaş alıyorlar mı?
___Öyle söyleniyor açıklamalar var.
___Abi ya bizim cebimizde Akçaya gitmeye dolmuş parası yok
___Tabi benimde şairliğim tuttu
Sanada para mı lazım napçen parayı sen
Gel parka gölge var bank ta var otur
Senin yazlığın mı var, villan,yatın araban mı var.
Para onlara lazım
Yatı var, uçağı var villası var şoförü var,
koruması var, hizmetçisi var.
Napçen parayı sen
Sen çocuğunu, torununu okula mı gödercen
Devlet üniversitesi, mahalle mektebine gönder,
Kitap bedava tablet veriyor harçlıkta veriyor
sanada paramı lazım napçen parayı sen
Para onlara lazım
Onların ki kolejde okuyacak yurt dışına Üniversiteye gidecek
Napçen parayı sen
Bir bardak kırdın git milyoncu dan iki veya beş liraya al
Ama onlar bir bardak kırdı mı bin lira
Birde altı tane alması lazım
Para onlara lazım.
Birden ayağa fırladı
___Allah sonumuzu hayır etsin, iyi yapsın
___Yapmaz
___Neden
Allah iyi yapmaz, iyi yapacaksa da iyi yapmaz istemiyoruz.
___Nasıl
___Bak hasta tedaviye cevap verirse iyi olur. Doktor ilaç verir, nasıl içeceğini ne zaman içeceğini ne kadar zaman kullanacağını söyler hasta söylenenleri yapar tedaviyi uygularsa iyi olur.Hasta tedaviyi uygulamaz iyi olmak istemezse iyi olacaksa da doktor iyi yapamaz.
Bir şey anlamamış gibi yüzüme baktı
___Bak şimdi başka birisi yemek yerse sen doyar mısın?
___Hayır
___Onun gibi işte
Yine anlamadı
___Bak şimdi senin karnın acıktı ben yemek yedim senin karnın doyar mı?
___Doymaz
___Karnın acıktığında karnının doyması için senin yemek yemen lazım ki karnın doysun.
Onun gibi Allah’ta bizim sonumuzu ne hayır eyler nede iyi yapar. Sonumuz iyi olacaksa bile Allah sonumuzu iyi yapmaz Biz iyi olmak istemiyoruz.
Allah’hın sonumuzu iyi yapması için bizim iyi olmak istememiz lazım, istemezsek iyi olacaksak bile Allah iyi yapmaz.
Bizim iyi olayı istememiz lazım.
----------------------------------------sevgilerimle...
-------------------(pitik)...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.