- 472 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CANIM TÜRKİYEM
Fıtratı kirlenen, bozulan bir insan, en korkunç bir silahtan daha tehlikelidir. Ruhu kirlenen, başkalarına acı çektirmekten sadistçe zevk alan, mala mülke tamah eden, şeytanlaşan insanların etrafına verdiği zarar göz ardı edilemez. Yeşil ormanları sevmek, korumak dururken onları yakmak insanlıkla asla bağdaşmaz. Ormanlar oksijen kaynağımız, geleceğimiz, bütün hayvanların evi barınağıdır. Merhamet ve vicdandan, insanlıktan medeniyetten, sevgiden yoksun olanlar ancak yeşile zarar verebilir. Ormanla beraber tüm birikimleri, evleri, eşyaları, dükkanları, meyve ağaçları, hayvanları yanan gözü yaşlı mağdur insanların bedduasını almak ormana zarar verenleri asla ondurup güldürmez. yangınları söndürmek için hayatı pahasına canla başla mücadele tüm görevlilerimizden ve insanlarımızdan Allah razı olsun. Ölüm hariç yaşayan herkes için çareler tükenmez.
Tolstoy, acı duyabiliyorsan canlısın, başkalarının acısını duyabiliyorsan insansın demiş. İnsan olmak başka bir şey bu sözü herkesin çerçeveletip evine asması lazım. Arkadaşını, karısını, kızını öldüren, kesen, yakan insanlar hiç okul yüzü görmedi mi acaba? Bu kin, nefret niye? Ülkemizde günlerce süren yangınlara üzüldük, acıyı hissedip karınca kararınca maddi yardımlar ve manevi gönülden dualar ettik. yüreğimiz yandı. bir orman 40-50 sene de zor yetişir. Bir izmarit, bir piknik ateşi, ufak bir kıvılcım, hatta bir cam şişe ormanları kül eder. başka ülkeler de olan bu yangınlar dünyanın ekosistemini altüst ediyor. insanoğlunun tabiata hoyratça davranması yüzünden kara ve denizde, havada yaşamı yok edecek tehlikeler meydana geliyor. Yağmurun yağmaması, kuraklık, çölleşme, su kaynaklarının yok olması, iklimin, mevsimlerin değişip, sıcaklığın sürekli artması, sebze, meyve ve gıda üretiminin yavaşlayıp yok olması, sağlığa zararlı gdo lu ürünlerin kansere yol açması, fiyatların aşırı pahalılaşması, alım gücünün düşmesi, kıtlık, açlık, çeşitli hastalıklar, kaos, su, gıda, petrol, gaz savaşları tüm dünya insanlarını ilerde bekleyen tehlikelerdir. insanın insana ve tabiata davranışları güzelleşmediği müddetçe sorunlar daha da katlanacaktır. ülkemizde bazı göller maalesef kurudu, sadece adları kalacak bu gidişle. Gölleri besleyen en küçük bir ırmağa dahi set kapıldı, pancar ve meyve sulaması için çiftçiler yeraltı su kuyuları açtılar ve bu göllerin beslendiği kaynakların yok olmasına sebep oldu, salma sulama yönteminden damlama yöntemine geçilmesi çok faydalıdır, israfı önler. dağlardaki taş ve mermer ocaklarında üretim için dinamit ve diğer patlayıcı maddelerin kullanılması yer altı sularının tabana batıp kaçmasına, o su kaynağından faydalanmamaya sebep olmaktadır diyor konunun uzmanları. İnsan nüfusu sürekli artıyor, tüketim sürekli artıyor. En temel ihtiyaç yemek yemek ve su içmektir, bunlar olmayınca internet, telefon, sanal oyunlar, lüks ulaşım araçları karın doyurmaz. Sınırlı ihtiyaç maddeleri ve açgözlü insanlık nereye gidiyor? Vakti, gıdayı, suyu, yeşilliği heder ve israf etmeyelim.
Kirlenen dünya ve ruhlar. Ruhu günah kirlerinden tövbe ve gözyaşıyla arındırmaktan işe başlamalı. Doğayı ve bütün canlı cansız varlıkları Allah’ın bir emaneti görüp onlara karşı iyi davranmak, vicdan, merhamet ve ahlakı ilke edinmek lazım. Rabbim vatanımızı, insanımızı her türlü felaketlerden korusun, cennet ülke Türkiyemizin değerini çok iyi bilelim.
Orhan ŞENTÜRK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.