- 691 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
yangın var
Zamanıdır şimdi ülke için yas tutmanın. Hani yoktan yere çığlık attığımız o "yangın var" nidasının tam zamanıdır.
Damarını kesiliyorken tabiatın. Kan kaybediyorken ülkem. Ne anlamı var bu yazın. Ne anlamı var sulara koşmanın.
O suları kül ormanlarına götüremiyorsak serinlemenin ne anlamı var.
Yeşil ki her daim bizi koruyan bir kahramandı. Biz onu koruyamadık, biz ona sahip çıkamadık.
Bir tarafta doğa can çekişirken, diğer bir tarafta kendi yangınını söndürmeye çalışan insanlar.
Ulaşmayacak onlara ağrısı yanan canın sanıyorlar. Bir tarafta ağaçlar, hayvanlar cayır cayır yanarken sahi nasıl serinliyorlar?
Utandım bugün...
Sıcaklara dayanamayıp kendini sulara atan ruhumdan utandım. Utandım insanların canları, malları yanarken oturduğum yerden şikayet ettiğim rahatlığımdan utandım. Ülkenin nefesi kesilirken nefes almaktan utandım. Elimde kahvemle bir film gibi tüm bu olayları izlemekten utandım.
Bitmiyor bitmeyecek gibi geliyor bu yangınlar. Bir tarafın yarasını sarmaya çalışırlarken diğer tarafın bileğini kesiyorlar.
Nasıl bir canilik, nasıl hainliktir ki sürüyor. Oysa buna sebep olanlar hiç utanmıyorlar. Öyle lanet bir ülke oluyoruz ki bazen her felaketi kendimiz kıyamete çeviriyoruz. Doğaya layık değiliz, olmuyoruz, olamıyoruz. Dünyanın sonunu kendi elimizle getirirken açtığımız çukurun mezarımız olacağını bilmiyoruz.
Bölünüyoruz yine... Mücadele etmek yerine... Bir taraf ateşe körükle giderken, bir taraf karşı koymak için küllerinden doğuruyor ateşi. Tüm bunlar olurken bazıları da her şeye sırtını dönüp kırılan tırnağına ağlıyor her zaman ki gibi.
Aramızda ki bu öfke, bu inat bitmedikçe başımızda ki belalar gitmeyecek. Dinmeyecek bu yangın, bu var olan savaş.
Ateist olmazmış düşen uçakta.
İlla uçağın düşmesi mi gerekiyor inanmak için. İnancına sarılmak için. Oysa biz bizi yıkamayacaklarına inansak, ellerimizi kenetlesek, aramıza fitne, fesat sokmasak böyle kesemezlerdi bileklerimizi. Biz tüm bu olanları hak ediyoruz ama doğa, ama diğer canlılar hak etmiyor.
Üzgünüm güzel ülkem, cennetini cehenneme çevirdiğimiz için üzgünüm.