- 329 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Aklımızı Kullanmak
Bir Cuma namazı öncesi kalabalık cemaat, karşımızda bir vaiz ilkokul çocuklarının şiir okuması gibi aynı tonda dua ediyor:".. Ey habibim, sen olmasan alemleri yaratmazdım(mevzu hadis) müjdesine layık olan Resulullah hürmetine yağmurunu gönder Ya Rabbi, yağmurunu gönder Ya Rabbi, yağmurunu gönder Ya Rabbi…"
Düşünmeden konuşmak, nişan almadan ateş etmeye benzermiş. Hoca rastgele ateş ediyor gibi. Yukarıda geçen mevzu rivayet halk arasında hadis diye bilinen uydurma bir sözdür ki konuya vakıf olanlar açısından bunda bir şüphe yoktur." Ey Habibim,sen olmasan alemleri yaratmazdım." Çünkü akla aykırıdır: Sanki yüce Allah’a birlikte Rasulullah ezeli bir varlıkmış, yani dolayısıyla "ilah" gibi takdim edilmiştir." Sen olmasaydın" tabirinden anlaşılan budur. Alem yaratılmadan önce sen vardın ki alemi senin hatırına yarattım. Halbuki Rasulullah da Allah’ın yarattığı bir kuludur.
Sözün kısası, bizler uyanık olmazsak zihnimizi iğfal ederler. Yanlış düşünür, yanlış işler yaparız. Bizleri Allah ile kandırmak isteyen fırsatçılara imkan veririz. Sonra da komplolara, sömürüye maruz kalırız. Dünyada Müslümanların ilimde, teknolojide, ve daha birçok alanda geri kalmış olmalarını açıklayamayız.
06.08.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.