- 782 Okunma
- 8 Yorum
- 7 Beğeni
Memleketim yangın yeri
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İçim günlerdir yangın yeri memleketim yanıyor.
İçim böyle memleketim gibi alev alev yanarken İçimden pek konuşmak da gelmiyor.
Doğanın bize hiç ihtiyacı yokken,
biz doğaya bu kadar ihtiyaç duyarken
bir türlü aklım almıyor bu
"Ali Cengiz oyunları"yla doğanın böyle katledilmesine.
Bildiğiniz yangınlardayım.
O’nlarda Allah’ın kullarıydı.
O’nlarda bir can taşıyordu.
Şimdi orada ki her bir can diri diri yanarak kül oldu
Onların nefesini kesmeye ne hakkınız vardı.
Bir zamanlar O ormanlar onlara nefes iken şimdi ise küle dönüp, ülkem mahşer yeri oldu.
Ah o canları kurtarma yolunda yitirdiğimiz orman şehitlerimizle aileleri sevdikleri de diri diri mezara girerken
kelimelerim ise kifayetsiz kalıyor...
O evlerinin hayvanlarının tarlalarının yanıp küle dönüşlerini "feryat figan" çaresizlikle izleyen insanların acıları feryatları ne olacak?
Onlar şimdi insan elinden gelen imtihanın en ağırlarıyla yüzleşiyorlar ...
Ah memleketim diyorum..
Ah içim yanıyor.
Bir şeyler yazmakta aslında hiç içimden gelmiyor.
Sadece bir iç dökümü bu.
O kadarını da yapmasam içimde ki yangın yeri
Hiç sönmeyecek..
Şimdi söylesenize hangi şey geri getirecek bunca kayıpları..
Gidenler geri gelmeyecek belki ama betonlaşmadan geri kalan diğer doğal güzelliklerimizi de kaybetmemek adına sahip çıkmalıyız gerideki doğal güzelliklere...
Yeni doğal güzellikler inşa etmeliyiz.
Kaderci davranmadan
"Olanlar oldu,
Ölenler öldü" demeden...
Ve bu her zaman olduğu gibi
"Birlik ve beraberlik" içerisinde olacak
Çünkü bu vatan hepimizin..
Çünkü başka bir Türkiye’ de yok
Nevin Aktekin Gülfirat
Yazımı günün yazısı seçen değerli seçki kuruluna yorumlarıyla destek olan tüm kalemdostlara saygı ve sevgilerimle 🙏 Çok teşekkürler...
YORUMLAR
Dün.
Bu gün.
Ve de yarın...
Tek değiliz bir toplumuz ve sorumlulularımız var insan olarak vatandaş olarak.
Yangın sönmek bilmedi ve direniyoruz alevlere karşı.
Diretiyoruz da ulu ve yüce olduğumuzu ki: tövbe haşa.
Ufacık zerremizle ne kadar yer kaplıyoruz ki evrende?
Ama çok da zarar veriyoruz çevremize aslında kendimizi zehirliyoruz.
Tabiat Ana kızgın ve kırgın.
Katlettik doğayı da dünyayı da ve kendi ellerimizle geleceğimizi yaktık öncesinde hayatı zehir ettik birbirimize.
Bilinç diyoruz da...
Ah, bir idrak edemedik gitti.
Az evvel haberlerde gördüm: sönen yangınların akabininde hala yanıcı maddeleri bırakıyormuş insanlar.
Akıllanamadık, sevgili şairem.
İnatlaşıyoruz tabiatla ve ucu yine bize dokunuyor.
Bunca canlı bunca ağaç bunca insan.
Her anlamda yandı bitti umudu da yakıyoruz ve göz göre göre geleceği şimdiden yok ediyoruz.
Küresel anlamda insanlığın geldiği nokta ve hala neyin derdindeyiz?
Sönecek yangın illa ki ama zarar çok verdik.
Geç olmadan aklımızı başımıza almalıyız.
Bana ne-ci insanlar.
Ve son noktaya geldi mi aklımız başımıza ancak mı gelir?
Güne eşlik eden kaleminizi kutluyorum, arkadaşım.
Sevgim sizinle
Yanan ormanlarla sadece biz kaybetmiyoruz. Tüm dünya kaybediyor. O katiller dünyanın herhangi bir yerinde adını sanını bilmediğimiz binlerce çocuğun da geleceğini yaktı. Politika, rant, cehalet... adı ne olursa olsun, o silah gezegeni öldürüyor. Öyle korkunç bir kayıp yaşıyoruz ki, kabuslarda bile bu kadarı görülmemiştir.
Artık aklımızı başımıza devşirmenin vakti geldi. Umursamamazlık bizi yok etmeden...
Nevin Aktekin Gülfırat
Her güzelliği yok ediyor doğayı mahvediyor sahip çıkmada ise yetersiz kalıyor işte.Doğaya saygıyı hayvanlara ve insanlara saygıyı çok daha küçük yaşlarda keşke asilanabilse her yüreğe...
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum 🙏🦋🌹
Ağlayan, sızlayan, kavrulan yüreğimizin duygularına tercüman olmuş duyarlı yazınız.
Nefes almaya devam ediyorsak birlik içinde her türlü çabayı özveriyle ortaya koyarak el birliği, gönül birliğiyle kaybettiklerimizi kazanmaya çalışacağız.
Bu uğurda canlarını ortaya koyan şehitlerimizi minnet ve rahmetle anıyoruz.
Duyarlı yazınıza teşekkürler, tebrikler.
Sevgi ve saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Hepimizin içi yüreği yandı giden canlara,doğaya umarım bir dahs böyle olaylar ile canımız bir daha yanmaz...
Daha duyarlı bir toplum oluruz..
Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum 🙏☕🌺
Evet yangınlardayız
Aşk türlü türlü çünkü
Yalnızca kadın/erkek arasında gelişmiyor
Doğa, yurt, vatan aşkı, vs. hepsi hepsi
Her yıl orman yangınları olur kuşkusuz
Bir bölümü aşırı sıcaktan kaynaklanır da, bir kısmı tarla açma, piknik ateşini söndürmeme, vs. olumsuzluklara bağlı
Bu yıl ki peki
Bu kadar kitlesel bir hal alması korkunç gerçekten
Kundaklama mı, terör mü?
Allah yapanların, yaptıranların, göz yumanların belasını versin, ne diyeyim?
Nihayet
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Gitti milli servet
Gitti canlar işte...
Hepimiz üzgünüz😪
Teşekkürler 🙏 huzurla kalın inşaallah
SÖZÜN BİTTİĞİ NOKTA.
AYNEN AKTARMIŞSINIZ DEĞERLİ ŞAİR.
DUYGULAR BİR
SAYGILARIMLA
Nevin Aktekin Gülfırat
Teşekkürler selamlar şiir yüreğinize huzurla kalın 🙏
Günlerdir ürperir yüreğim…
Aklım almayacak kavgaların yalan yanlış sözlerin, haberlerin ortasında ne zaman yönlendirilmiş aklın uykularından uyanacaksınız.
Dokunamadığımız, koruyamadığımız, horladığımız, taş attığımız, canlılarımız, nefes aldığımız hayat kaynağımız diri diri yanıyor, yüreklerimiz yanıyor.
Birilerini çarmıha germek istiyorsanız eğer doğal olmayan yangınları çıkaranları araştırın
Atatürk’ümüzün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti devletine ve ondan sonra devletimizi temsil eden A dan Z ye, dünden bugüne kadar gelen yöneticilerine güveneceksiniz. Zorda kaldığında yanında olacaksın
Eleştirini yapacağın zaman geldiğinde; Atatürk’ümüzün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti devletine yönetici olarak beğenmediğini oyunla o koltuğa bir daha oturtmayacaksın.
Ortaya yalan yanlış haberler atıp kargaşayı körüklemek yerine,
Türk olmak,
Vatanını sevmek,
Toprağını sevmek,
Bugün birlik ve beraberlik olmak bunu gerektirir.
Sen devletinin yanında bugün olmadığında, gün gelir o yangınlar senin de kapına kadar gelir. Cayır cayır yanarsın
Nevin Aktekin Gülfirat,
Yazınızın içeri, üslubu, dili, birleştiriciliği insanlar arasındaki kalıplaşmış fikir düşüncelerinin duvarlarını parçalıyor.
Ölümlü dünya Sultan Süleyman’a kalmadı; sahibinden başka kimseye de kalmayacak.
Size, canı gönülden teşekkür ederim.
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız tarafından 5.8.2021 11:38:15 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Ağzı olan konuşuyor işte..
Her afette
Her olayda bölüsturmeye çalışanlar çıkıyor çıkacakta..
Bize düşen önce beraber yaraları sarmak ..
Doğa yok olursa memlekette olmaz..
Zaman siyaset zamanı değil..
Gitti canlar işte 😪😪
Ne diyelim Rabbim yapanları en agiriyla cezalandırsin lanet olsun kim sebeb olduysa onlarında ciğerleri yansın işte can..🤲🏼
Duyarli yüreğine sevgimle🙏🌹
Çok duyarlı bir yazı, kutlarım değerli kalemi.
Ancak şunları eklemeden edemiyorum.
Dün olanlar dünde kaldı misali, olup bitenleri çabuk unutan bir Millet olduk nedense. Betona yapılan yatırımlar belli, acep insan için nasıl yatırımlar yapıldı, sorgulayan var mı? Hak hukuk, eğitim, sağlık, işsizlik, ekonomi ve en önemlisi de; hiç kimsenin inancına, etnik kökenine, siyasi görüşlerine bakılmak sizin insanlık için yapılan yatırımlara eğilmek gerekir, gençlerin geleceği kararmadan.
Şimdi herkes şapkasını önüne koysun ve şöyle derinden bir düşünsün.
"Ben nerede, nasıl bir hataya düştüm, nasıl bir günah işledim ki, benim yüzümden koca memleket yanıyor?"
Kişisel olarak naçizane görüşüm; yanlış politikalar, yanlış yönetimler, toplumu yanlış yönlendirmeler ve ayrıştırmalar memleketi yangın yerine çevirdi, yüreklerimizle beraber.
Saygılarımla Efendim.
Nevin Aktekin Gülfırat
Keskelerimizi iyikilere çevirmeyi umarım başarırız hocam..
Selamlar şiir yüreğinize huzurla kalın 🙏
Duyarlı yürekten gelen harika yazınız için kutluyorum tebrikler efendim.
En derin selam ve saygılarımla.
Biz de durumu şiir ve yazıyla dile getirmekten başka çok da fazla bir şey yapamıyoruz.
Ben de konuyla ilgili yazdığım şiirlerden bazı dörtlükleri eklemek istedim izninizle..
İNSAN OLMAYANDA YOKSUNDUR VİCDAN
Akıllı patronlar işini bilir
Hiç de merak etmez ardında devlet
Menfaati varsa koşarak gelir
Parsayı kaparak yap işlet, devret...
Umurunda olmaz yansa da orman
Tek derdi paradır sadece cüzdan
İnsan olmayanda yoksundur vicdan
Yanar börtü böcek yak, izle, seyret...
Dere yatağına binayı yapar
Asla vazgeçemez paraya tapar
Kırk takla atar da her yola sapar
Sel de gelir geçer çay iç de keyfet...
....
NE HATA ETTİYSEK AFFEYLE YA RÂB!..
Bir yanda sürmekte bitmeyen salgın
Ne hata ettiysek affeyle Ya Râb!..
Öbür yanda hâlâ sönmeyen yangın
Yakan hainleri kahreyle Ya Râb!..
Ülkede, dünyada sel ile baskın
İnsanlar duyarsız selden de azgın
En küçük nedenle küskün ve dargın
Bizi muhabbete gark eyle Ya Râb!..
Kadınlara karşı düşmanca şiddet
Durmadan işlenen cânice vahşet
Yapanları Kahhâr isminle kahret
Şerleri yok edip hayreyle Ya Râb!..
.....
Nevin Aktekin Gülfırat
sözün bittiği yerde elimizden gelen şeyler sınırlı..
Devam eden dünya duzenin rant kavgalarının sonu böyle nice can kayıpları ile kendimizi de yok ediyoruz işte..
Sizinde duyarlı yüreğinize kaleminize sağlık hocam 👏👏✍️