- 311 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ah Bu Kediler
Kimi kediler sevdirmez kendilerini, kimi insanlarında aynen sevdirmediği gibi. Nankörde derler ya kedilere ki insanların yakıştırması, büyük bir iftirasıdır kedi milletine... Mahkemeye verse kedi milleti insanoğlunu, ’’Bunlar işte bize nankör diyenler Hakimim.’’ diye, kesinlikle yüklü miktarda tazminat alırlar, diyeyim size...
Öyle severim, iş yerindeki sokak kedilerinin hepsini. Kimisi yüz verir, kimi pas verir, kimisi de hiç iplemez. O iplemeyenleri zaten kolay kolay sevemezsiniz de... La der illa demezler. Kedi doğup da gözleri açıldığı zaman yakalayıp sevdiyseniz, sonrasında da seversiniz, yok eliniz değmediyse bir daha kolay kolay değdirmezler...
Şimdilerde bir sürü yavrumuz var iş yerinde. Kimini sahiplendiriyoruz, kimisi de bizim oralarda büyüyor, gelişiyor, mahallemizin zibidileri listesine adını yazdırıyor altın harflerle... Ben de o zibidileri çok seviyorum...
Geçmişte çok sevdiğim efsane diyebileceğim kediler vardı. Bir çoğu arabaların altında kalıp ezildiler, terki dünya ettiler... Bunların yerden omzuma atlayanı vardı, dükkandan hiç çıkmayanı vardı, makinelerimin üstünde gezip teftiş yapanı vardı...
Üzülüyor insan gerçekten. Böyle bir durumu evlerinde uzun yıllar kedi, köpek besleyenlere daha iyi bilirler... Her ne kadar nüfusunuza geçirmeseniz de, sizin bir parçanızdır onlar. Kaybettiniz mi bir şekilde, bir parçanız eksilmiş olur hayatınızdan...
İşyerinde ki kapımın önünde her zaman suları hazırdır. Her gün tazelerim belli aralıklarla... Zaman zaman tavuk salamı ya da başka başka yemekleri önlerine koyarım. Güzel, asil hayvanlardır kediler. Bir an da elektriğinizi alıp size sekine salarlar, hele bir kucağınıza alın, görürsünüz...
YORUMLAR
Kediler sevilmez mi ya
Her sabah yüzünüze yahutta elinize yüzünü sürüp uyandıran kediciğim var.
Mesela ben sabah uyanmak için telefonun saatini kurarım..
Ama kediciğim bunu nasıl hissediyor bilmem ama
Kurduğum alarm çalmaya 10 dakika kala gelip ya elime ya yüzüme dokundurur yanaklarını ta ki ben uyanana kadar sırnaşır (:
Evde yalnızım diye sızlanan insanlara kedi beslemelerini önermişimdir daima
Kaleminize sağlık kedi sever insanlara hayranım çünkü o insanlar çok şefkatli ve merhametli oluyor
Saygılar olsun kaleme
Ahmet Zeytinci
"....... Nankörde derler ya kedilere ki insanların yakıştırması, büyük bir iftirasıdır kedi milletine... Mahkemeye verse kedi milleti insanoğlunu, ’’Bunlar işte bize nankör diyenler Hakimim.’’ diye, kesinlikle yüklü miktarda tazminat alırlar, diyeyim size... "
İlahi Ahmet Bey, ne güzel bir sahne olur. Hayal ediyorum; yaşlı bir hakim, yakın gözlüğünün üzerinden salonu inceliyor. Savunma kürsüsünde bir kedi avukat, tam karşısında sanık yerinde bir sürü insan ve kedilerden oluşan yine bir kaç tanık. Nankör olmadıklarını haykıran bir benekli bir kedi.
Yaşlıca, tombul, beyaz leçeği başından omuzlarına kayan bir kadın elindeki bastonu bağıran kediye uzatarak;
"Seni nankör, seni... Yedirdiklerim zıkkım olsun, emmi..."
Kedi umursamadan sağ omuzu üzerinden kedine güvenir bir tavırla.
"Hanım, hanım... Asıl nankör senin gibilerine denir. Evini fareler basmıştı da... Ben olmasaydım neylerdin?"
Ve uzar gider.
Saygılarımla Efendim.
Mehmet Burhan AKIN tarafından 4.8.2021 12:34:15 zamanında düzenlenmiştir.