- 321 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İkram Vardır Kötekten Beter
İkram ikramdır deyip geçmemek gerekir. İkram var tat ve lezzet vericidir, ikram vardır kötü hatırlanıcıdır. İkramın şartları vardır ortamı vardır. Hazırlanış süreci vardır. Serenomisi ritüeli vardır. İkram giyilecek, oynanacak ve kullanılacak türden bir hediye olabileceği gibi, bir yemek, çay kahve ikramı, gezi tatil babından farklı bir şey de olabilir. Kitap dergi gibi okunacak bir eser de olabilir. Ancak ikram edilecek kişinin ikrama hazırlanması gerekir. Aniden pat diye ikram olmaz. Durup dururken ikram yapılmaz.
...
Bir nedene dayalı olarak ikramda bulunulur. Ya vaktiyle size yapılan bir ikramın karşılığı olarak veya hiç karşılık güdülmeksizin bir arkadaşınıza, yakın dostunuza, akrabalarınıza, anne babanız veya evlatlarınıza da ikramda bulunabilirsiniz. İkramın boyutu, değeri, önemi ikram yapacağınız kişiye ve nedene göre değişebilir.
...
İkram vardır kötekten beter derken işte ikramın çok yönlü bu yönüne itina gösterilmeksizin yapılan türde olanı için söylenen sözdür. Diyelim zamanı olmayan, vaktini başka şeylere programlamış birisine zoraki bir yemek ikramı yapmak onu büsbütün rahatsız eder. Yemeğini nereye nasıl yediğini bilmez. Kendisi yemekte kafası başka yerde olur. Sözlerinize kulak vermez. Orada zoraki tutulduğu düşüncesiyle yemekten keyf almaz, tat ve lezzetin farkında olmaz. Benzer şey abartıya kaçan bir hediyeye ilişkinde olabilir. Mesele küçüktür ama siz kocaman bir hediye ile anmaya çalışırsanız bu da rahatsızlık yaratır. En iyisi bu işlerde ölçüyü tutturmaktır.
...
Hediye veya ikram karşıdakini anma hatırlama adına yapılan bir girişimdir. Miktarı ve boyutu ne olursa olsun hiç bir hediye muhatabını ihya etmez onun meselesine merhem olmaz. O bakımdan bu gibi mevzularda mütevazi davranmak gerekir. Karşıyı zora sokacak, onda olumsuz etki bırakacak ikramdan uzak olunmalıdır. Yapılan ikram nedeniyle kötü hatırlanmamalıdır.
Kemal SEYFİ
04.08.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.