- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kamusalı Kamuya Bırakalım
Belki genel değil ama yöre yöre değişmek kaydıyla kimi paralı ve imkan sahibi insanların küçük harcamalarla kamuya ait hastane, okul, kreş gibi binalarda onarım tamirat ve tadilatta bulunarak bir rötuşlama yaparak kendisinin ve eşinin, annesinin ve babasının isimlerini verdiği görülüyor. Bununla ilgili bir yönetmelik var mıdır bilinmez ama ad verme işinin bu kadar ucuz olmaması gerekir. Şahıs adı verilmesi külliyen yanlıştır, buna asla müsaade edilmemesi gerekir. Amaç hayırseverlikse siz yine destek olun, yapın edin bir hizmetin ortaya çıkmasına katkıda bulunun ama isminizi de vermeye çalışmayın.
...
Köprü, yol, kavşak, park-bahçe, okul, hastane, üniversite her ne ise şahıs adıyla anılmamalıdır. Ancak insan öldükten sonra eğer tarihi şahsiyetse, şehitse, memleketi milleti devleti için yararlı bir hizmette bulunmuşsa onların ismi verilmelidir. Bu gibi yerlere daha çok tarihi kalıntıların, varlıkların, coğrafi oluşumların adı konulmalıdır.
...
Sıva boya badana yaparak, çatı onararak, kapı pencere yenileyerek kişinin ve ailesinin kamu kurumuna isim vermesi ve onu sonsuza dek yaşatmaya çalışması kabul edilemez. Bu gibi insanlar önce vergisini eksiksiz versin sonrasını devlete bıraksın. Zaten verdiğiniz vergi size tekrar yol su elektrik ve her tülü hizmet aracı olarak döner. Eğitiminden sağlığa ve sosyal imkanlara varıncaya kadar vatandaşın ayağına ulaşır. Arsa arazi bağışlamak isteyen, bir eğitim kurumu ve sağlık tesisi yaptırmak isteyen vergisini ödemek kaydıyla yine yapsın yaptırsın buna bir mani yok ancak adını sanını vermemek kaydıyla. Kamuya ait olanı şahsi mülkü gibi kullanmasın. Onun üzerinden prim yapmaya çalışmasın.
Kemal SEYFİ
03.08.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.