Yedi Düvele Nam Salmak
Yedi düvele nam salmak bulunduğunuz muhiti aşmak, başka diyarda, kasabada kazada konuşulur olmaktır. Hatta ülke sınırlarını aşıp başka memleketlerde, devletlerde, kıtalarda konuşulur, bilinir tanınır olmaktır. Söze göre konuşulur olmak daha çok dik duruş, cesaret, yüreklilik ve efelikle ilgilidir. Eğilmeme, bir şeylere tenezzül etmeme, gözü gönlü tok olma, meydanı çapsızlara bırakmama ile ilgilidir.
...
Böyle bilinir ama sırf bu anlamda değerlendirilirse yetersiz kalır sözün anlamı. Sizin her kabiliyetiniz, ortaya koyduğunuz her meziyetiniz, küresel ölçekteki her eseriniz, yazdıklarınız çizdikleriniz, inşa ettikleriniz, geliştirdikleriniz, insanlığa sunduğunuz her yeni ve farklı şey sizi bir değer haline getirir ve yedi düvelde konuşulur olursunuz. Konuşmakla kalınmaz tarihe geçersiniz.
...
Ancak söze yakışan, onunla örtüşen ikinci paragraftan ziyade ilk paragraftaki anlam ilişkisidir. Nedense toplumda böyle yer etmiş. Mahsuru da yok bunun. Anlam önemlidir. Cesaretin, yürekliliğin, merhametin, şefkatin, mertliğin, yiğitliğin bütünleştiği bir kişiliğin yedi düvele nam salması bir onur meselesidir. Hem kendisi, hem de içinden çıktığı toplum için gurur meselesidir.
Kemal GÜL
02.08.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.