- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan Ve Hüzün
Toplum mu insanı mutsuz eder insan mı kendi kendini mutsuz eder?
Hüzün insanların hayatların da hiçbir zaman eksik olmaz her ne kadar hüznün sebepleri değişken olsada dünyaya gelmiş her insan şu veya bu sebepten dolayı hüznü yüreğinde hissedecekir dünya bu dert keder sıkıntılar yüreklerimizde eksilmeyecek bizim varlığımız ile var olacaktır madem hayat bazen insanları böyle yoruyor peki bunların üstesinden gelebilecek bir yol yok mu?
Var aslında insan psikolojik olarak kendini nasıl bulunduğu hüznün içinde daha fazla çıkılmaz hale getirebiliyorsa yine psikolojik olarak rahatlatıcı düşüncelerle kendine ferah bir ortam oluşturacaktır insan düşünceler ile birlikte kendi hayatını mutlu veya mutsuz edebilecek gücüne sahip bir varlıktır öylesi bir güçtür ki bu kimi insanlar bu gücün farkında değil bazılarıysa farkında olduğu için en hüzünlü gününde bile kendini psikolojik olarak rahatlatacak sebepler bulur..
Toplum da çoğu kez insanı olumsuz yönde etkiler insanın hüznünü artırır yine toplumda bazı bilinçsizce gelen eleştiriler insanı olumsuz biçimde hüzne düşürür insanlar birbirine yardımcı olmak amacıyla çoğu zaman birbirine daha fazla zarar verdiğinin farkında değildir insan böylesi durumda yapması gereken şey gelen eleştirileri beynin süzgecinden geçirmek faydalı faydasız yararlı yararsız bulduğu şeyleri ayıklamalı her gelen eleştirileriyi alması sonucunda insan beyni çöplüğe dönüşür ve beyni düşünce fikir çöplüğüne dönüşmüş insanın sağlıklı düşünebilmesi mümkün müdür?
Heyhat kendi aklını elinde âsa gibi kullanmayanlara..
Heyhat başkasının aklını elinde âsa gibi kullananlara..
İnsan aklı en karanlık anlarda insanın elindeki meş’ale gibidir yolunu kaybetmiş şaşırmış kendini zihinsel labirentte hissedenlere daima rehber görevi görmüştür..
İnsanın yüreği kaskatı olmuş boğulmak üzere olduğu anlarda aklı devreye girmesiyle birlikte içinde bulunduğu hüznü tarumar edip mutluluk hormonu sağlaması ve beyne güzel düşünceler göndermesiyle beraber nice kötü düşüncelerden kendini arındırmış olacak böylelikle çevresel faktörlerin insanı olumsuz etkilemesine dıştan gelecek mutsuzluklara duvar örmüş olacaktır..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.