- 1083 Okunma
- 15 Yorum
- 9 Beğeni
GECENİN DEMİNDEKİ SIRLAR...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
‘’Ne olurdu benim de kelimelerim olsaydı; bana ait bir cümle, bir düşünce olsaydı. Binlerce yıldır söylenen milyonlarca sözden hiç olmazsa biri beni içine alsaydı…’’(O. Atay)
Çalıntı düşler gezegeni…
Ah, bazen martavallar okuyan gecenin sönük ferinde saklıyım ve dipsiz kuyularda sürünen bir nilüfer gibi içimin kayrasında saklıdır benim sözcüklerim…
Gün batımı.
Gün dönümü.
Geceden firar etti edecek yıldızlar ve yamalı göğün tanrısıdır sırları insanların ve serlerine yenik düşen surlarında şehri İstanbul’un, hovarda bir rüzgârım ben.
Bir yenilgi isem dünden beri.
Yanılgıların destursuz seferberliği ve yükümle düştüm bu yola ben.
Sancılanmış yüreğin dokuz doğurduğu ve kapısından kovulduğu köylerin de muhtarı olmaya adayım ve iki dudağımın arasında az sonra vereceğim muhtıra.
Küpeştesi yılgıların.
Ve yılkı atları tepindikçe toprağın ufalandığı belki de aşkın ufaladığı…
Gök kubbeden düşen zerreler ve yıldız tozları.
Sağanağın ritmine uydum bu gece ve kaos yüklü bilmecelerden firar ettim bulup buluşturacağım tek sözcük olmalı mealim ve mahlasım ve tılsımlı dokunuşu aşkın ki aşk körü insanlardan da haz etmedim bir ömür ve hırpani gülüşler bulvarında ağlak bir bulutum ben belki de şehir vapurundan tüten isyankâr bir duman.
‘’Ben ucuz bir romandım. Hayır, kötü bir edebiyatın bile gerçekliği vardı. Ben yoktum; hatta ben yokum, olmadım diyemeyecek bir yerdeydim.’’(O. Atay)
Sinense rüzgâr ansızın.
Sinemdeki sızı.
Siması çok tanıdık hüznün ve kelli felli adamlar doluştu ölü düşler sokağına.
Kasvetli mırıldanmalar.
Fısıltıların sonlandığı ve ayan beyan isyanlar yükseliyor gecenin buharında büyülü bir resim gibi kendimi kendime adadığım ve içinde kaybolduğum sırlı aynanın tek görüntüsünden çoğaldığım o kırık ayna izlerinde kaybolduğum belki de kırkladığım acılar ve kıvrandıran gölgeler.
Bir misafirse kapımı çalan şiir hoş geldin.
Yatıya kalan bir hikâye ise roman olmaya aday.
Yıllanmış mucizelerden derlediğim bunca öykü göğün kaputu kırık yüreğinse tezgâhında unutulmuş heybeler ve işte tek bir sözcüğün peşine düştüm ben öncemde kurduğum yüzlerce cümlenin ardından ağıtlar yakıp da yakardığım Mevla’m yeter ki esirgemesin benden o tek kelimeyi.
Şadırvanlardaki ışıltılı suretler.
Otağı kurduğum göğün endamlı varlığı.
Belki de basamakları çıka çıka varacağım son nokta.
Bir rüzgârın çığlığına kapadım kulaklarımı ve içimde üşüyen sözcüklerden arda kalan imleri serdim yere ve aşkın devindiği evrende köpüklü bir masalı küpe yaptım kulağıma…
Mademki bir varmış bir yokmuş…
Var olduğumu unutan kimse hiçliğimle dokuduğum sayfalardan sızan ışık gibi içimdeki kürenin metal yorgunluğunda bir düş’ ün esiri ve de eseri iken geceyi boydan boya gezdiğim aslında derviş misali öykündüğüm tek kişilik kulübemde saklı iken yüreğimin yorgun figanları…
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
çok teşekkür ederim güzel yüreğine.
senle sizlerle değer kazanıyor yazdıklarım.
sevgim seninle yürek dolusu
Harika bir yazı diğer yazıların gibi.
En çok sevdiğimde kelime haznenin çok zengin olması yazını okuyan okuyucuya keyif veriyor
Günlük gazetelerimizin sanat ve edebiyat köşesinde yazmanı çok isterim. Türkiye tanısın seni. Sitemizin güzelliğine güzellik katıyorsun
Nice başarılara kardeşim
Seçki kurulumuza teşekkürler...
Gülüm Çamlısoy
Bir okuldur Defter benim için ve sırtımdaki öğrenci forması ile ilk günden beri coşkuyla hararetle ve aşkla yazıyorum.
Var olun ağabeyim.
Eksik olmayın ağabeyim.
İnşallah.
Sonsuz selam ve saygımla değerli ağabeyim
Şiir gibi bir yazı... En çok başlıklarınızı severim sizin, benim en sıkıntılı olduğum konudur başlık seçmek:)
Kutluyorum başarısını!..
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim içten varlığınıza.
Başlık konusunda ışık tutan canım Edebiyat öğretmenim lisede okurken nasıl da destek vermişti bana yazmak konusunda ama kale bile almadım başka denizlere yelken açtım bu bağlamda varlığınız, varlıklarınız çok değerli benim için.
Ben de sizin kaleminizi çok seviyorum sevgili Eflatun.
Selam olsun duyarlı yüreğinize.
En içten sevgimi gönderiyorum.
İyi akşamlar dilerim
Gülüm Çamlısoy
Edebiyatın güzellikleri dostlar sayesinde hayatı yaşanır kılan bir mecra ve insana farkındalık sunan çok kıymetli bir hazine.
Güzel yüreğinize selamm olsun.
Sevgim sizinle gönül dostum.
Yıllanmış mucizelerden derlediğim bunca öykü göğün kaputu kırık yüreğinse tezgâhında unutulmuş heybeler ve işte tek bir sözcüğün peşine düştüm ben öncemde kurduğum yüzlerce cümlenin ardından ağıtlar yakıp da yakardığım Mevla’m yeter ki esirgemesin benden o tek kelimeyi
Yürekten kutluyorum Gülümm , günümün güzelliğini *** Sevgilerimle kalemin ecesi ***
Gülüm Çamlısoy
Canım dostum sevgili arkadaşım benim...
Senle el ele yürür ve yazarken sevgiyi de büyütürken yüreklerimizde yazmak ne güzel sevmek ne güzel ve paylaşmak ve mutluluğu birlikte kucaklamak.
Teşekkür ederim canım benim.
İyi ki varsın.
Sonsuz sevgimle can tanem
Yıllanmış mucizelerden derlediğim bunca öykü göğün kaputu kırık yüreğinse tezgâhında unutulmuş heybeler ve işte tek bir sözcüğün peşine düştüm ben öncemde kurduğum yüzlerce cümlenin ardından ağıtlar yakıp da yakardığım Mevla’m yeter ki esirgemesin benden o tek kelimeyi
Yürekten kutluyorum Gülümm , günümün güzelliğini *** Sevgilerimle kalemin ecesi ***
En etkili tek ilaçtır tek kişilik kulübemiz ve içerisine hapsettiğimiz iyi güzel tüm yaşananlarımız. Ben kendi adıma böyle şifa buluyorum dost. Bunun içindir ki nerede bir kulübe görsem benimmiş gibi sahiplenirim hayal ya da gerçek. Yazıyı okurken , biliyorsun hep söylerim senin yazılarını okurken sana özel klip çekiyorum . bu defa gök kraliçesi oldun ve otağ kurup seslendin yine geçmişin kırgın sayfalarına. her zamanki marur edanla tabiii.. Bu yürekle sen tüm basamakları çıkar, zirve de mutluluk ateşi bile yakarsın. Ola ki bir çay demlersen beni de çağır.
Güne ve gönüle düşen yazını kutluyor, Sevgi ve dost sıcaklığı gönderiyorum____________@
Gülüm Çamlısoy
Beyaz peynirim de var: gel buyur gönül soframa canımm arkadaşım.
İnsan ne ister ki başka?
Bir yırtık hırkam bir de kuru ekmek yetmez mi insana?
Bunca israfa ve tüketime inat ne mutlu yetiniyoruz canım arkadaşım bir sevgiyle umutla besleniyoruz ve sadece huzur istiyoruz ve bu dünyada huzuru da böyle buluyoruz:
Sevgi.
İnanç.
Umudu da katık ettiğimiz yazdıklarımız ve gönül dostlarımız.
İnsan ne ister başka?
Ooo neler ister elbette hiç gözüm yok gözümüz yok hele ki insan çocukken de görmüşken neyin itibar edilmesi gerektiğini gerekmediğini.
İçimiz iyi olsun iç dünyamız temiz ve huzurla eşlik etsin güzelliklere.
Güzellikler de öylesine azaldı ki.
Kanaat ettik mi.
Çok teşekkür ederim.
Yazarken fedakarlık ettiğim çok şey var ama helali hoş olsun.
Bu duygu bu coşku güzel varlığın varlıklarınız.
Allah çok büyük.
Şükür Rabbime bana bu son kapıyı açtı ve...
İşte buradayım.
ŞÜkür.
A, çay soğudu hemen ısıtıyorum.
:))
Çok çok çok teşekkür ediyorum ve gözlerim dolu dolu mutluluktan.
Sevgimle tüm sevgimle o güzel yüreğine.
Gülüm Çamlısoy
Selam ve saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Sevgi ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
çok çok teşekkür ederim.
selam ve dua ile ağabeyim
"Yıllanmış mucizelerden derlediğim bunca öykü, göğün kaputu kırık yüreğinse tezgâhında unutulmuş heybeler ve işte tek bir sözcüğün peşine düştüm ben, öncemde kurduğum yüzlerce cümlenin ardından ağıtlar yakıp da yakardığım Mevla’m yeter ki esirgemesin benden o tek kelimeyi."
Kimileri edebiyat platformunda bir kalıp içerisinde aynı monotonluk aynı ritimde yazdığı şiirleri ve yazıları kendini mükemmel sanarken onları davet ederek bu yazıyı okutup şiir veya yazıya neyin ruh verdiğini göstermek isterdim. Henüz mahalle köşelerinde kısa pantolon ile misket oynayan çocuklar gibi hicbirseyden habersiz arkadaşların azıcık böyle sizin gibi tecrübe erbabı yazdıklarına ruh üfleyen yazarlarımızı okuması gerekiyor. Gerekiyor ki feyz alarak yolunda bir evrime tabi olsun.
Yazı harikaydı hele bu aldığım kısımda ki yazıya ruh veren cümlelerinize hayran kaldım
Tebrikler üstadem
Iyi ki varsınız iyi ki bu platformda sizin gibi yazarların eserlerini okuyabiliyoruz.
Saygılarımla
Sağlık ve mutluluk hep sizinle olsun.
Gülüm Çamlısoy
çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuza ve cesaret verdiniz.
elimden geldiği kadar kalemimi şekillendiriyorum ve okuyucuya ve Edebiyat a duyduğum saygı çerçevesinde mozaikte saklı olsun istiyorum cümleler.
bilgi ve gelişim, değerli üstadım kesinlikle sonsuz ve inanılmaz açılıma haiz ve sonsuzluğa duyduğun inançla sonsuz sevgimle seviyorum sözcükleri şekillendirmeyi hayatta saklı ne varsa nasiplendiğim ve gücümü sevgiden ve umuttan aldığım.
gelişim odaklı bir kaygım var üstelik konu ne olursa olsun ve helal-i hoş olsun verdiğim emek.
yazmak çok çok ciddi bir fiiliyat ve sevgiyle saygıyla bezediğim cümleler.
eksik olmayın.
en içten selam ve saygılarımı gönderiyorum engin yüreğinize
Örtüye bürününce güneşin elvedasıyla neler neler gelir yürek iklimimize.
Sağanak, gök gürültülü, yada bahar bahçe.......
Güzel yüreğine kalemine sağlık arkadaşım
Sağlıklı sevgi dolu bir gün olsun
Hayırlı cumalar dilerim
Gülüm Çamlısoy
sevgi paylaştıkça büyüyen ne güzel bir mefhum tıpkı sözcükler gibi paylaşmanın verdiği huzur.
çok teşekkür ederim güzel yüreğine.
sevgimlesin.
hayırlı Cumalar