- 608 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Hal dili
Hal dili
Hal dili ve üslup okadar önemli ki. Hayranım haddini bilene ve tabi ki Rabbini bilene de. Bilginin en hızlı ulaşılabildiği bir dönemdeyiz. Artık herkes herşeyi biliyor bilmediğimiz ise şu "ata et ite ot verilmez" ve hazmedeceği kadar verilir.Bir insana mesaj vermek istiyorsanız bunun daha üsluplu yolları var tabi ki o insan talep ederse.
Özellikle dini bilgi de istediğin anda ulaşılabilir bilgi çok ve insanlar istediği güvendiği kanaldan bunu öğrenir. Kimsenin tekelinde değil. Ama öyle bir insan var ki yaşantısına hücrelerine işlemiş, onun hal dili bile yeterli olur hiç konuşmasına gerek kalmaz .Adap bilir, rahatsız etmeden size mesaj verir. Onun yaklaşması size yorum yapması bile elinizi ayağınızı titretir.
Bazı insanlar da kendi hatalarına bakmak yerine başkalarını doğru yönlendirmeye çalışır. Doğrunun ne olduğu bile okadar karıştı birbine ki. Kalpleri yalnız Allah bilir.
Bizler hataları ve günahları ile sadece aciz kullarız. Kimse dört dörtlük değil
Günümüzde malesef herkes kendi doğruları ile başkalarını yönlendirmeye kalkıyor. Olgun kamil insan önce kendi nefsi ile savaşmalı o zaman başkasının yanlışlarını görmez.
Ben yıllardır kendin de bir çok hatalar günahlar varken başkalarını doğruya sevketmeye çalışan insanlarla mücadele etmekten yoruldum. Her zaman dediğim benim doğrum kimseye müdahale etmeden insanları olduğu gibi kabul etmek. Sözel olarak herkes herşeyi biliyor ama hayata ne kadarını geçirir o kişinin tercihidir.
Ha bir de şu durumu çok gözlemlerim insanlar dişini kime geçirebileceğini düşünüyorsa ona gücü yetiyor . Hata gördüğü bir olayı sevdiği ya da kendinden üstün gördüğü ve ya işine geldiği biri yaparsa görmezden gelebiliyor. Vesselam hal dili ve üslup çok önemli. Tabi ki anlattıklarımız karşındakinin anladığı kadardır.
YORUMLAR
Selam,
Öncelikle şunu söylemek isterim ki, bu sıkıntı genel olarak herkesin başında olan ve yenmesi gereken bir sıkıntı.
Sıkıntı derken bu sıkıntı ve sıkıntıların ne olduğunu soracak olursanız şunu söyleyeyim size,
1. Öfke kontrolü
Ofkelendigimizde apayrı bir ruh haline bürünüp gözümüz hiç bir şeyi görmediğinde, derim derin nefes alıp öfkemizi kontrol altına alana kadar hiç birsey söylememek.
2. Ukalalık
Birçok konu hakkında iyi olabiliriz, lakin mükemmel olamayız bu durumlarda bu yeteneğin sahibi biz olmadığımızı bilmek, bize o fikri veren bir güç olduğuna inanmak,
3. Nefis
Eşitik ve adalet konusunda öz evladımız dahi olsa haksızlığını kabul ederek doğru tarafı bulabilmek
Vs
Birçok durum var böyle sıralanacak, lakin uygulayan yok. ben dahil olsa yanılgıya düşmüyorum bazen desem yalan olur.
Ha şunuda söyleyeyim sevgili şiirdaşım,
Akıl pazara çıkmış herkes gitsin istediğini alsın demişler, herkes yine kendi aklını seçmiş ,
Sizinde söylediğiniz üzre mutabık oluyoruz ki, siz ne anlatırsanız anlatın herkes kendi aklı kadarını anlıyor.
Deneme tarzında güzel bir yazı okudum, makale yede uygun,
Tebrik ve takdir ediyorum
Saygılarımla
Dilek pınarı
Tabiki söylediklerinizde çok haklısınız
Saygılarımla