- 333 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Her Doğru Her Yerde Söylenmez
Adı doğrucu davuda çıkmış olanlar vardır. Her doğruyu her yerde söylediği, hiç çekinmediği için. Ancak doğruyu söyleyen de dokuz köyden kovulur. Köyden kasıt bulunduğu muhitten, ortamdan, gruptan, kitleden. Hiç bir yerde uzun süreli barınamaz, taraftar bulamaz. Taktir edilse de gizliden ve içeridendir. Kimse iyi yapıyor iyi söylüyorsun demez. Her söylediği alkışlanmaz. Hatta uzak durulur. Bir sorun yaşamaktan korkulur.
...
Doğrucu davutluk bilerek isteyerek yapılan şey değildir. Tabiatınızla, karakterinizle, kişiliğinle ilgili olan, doğuştan gelen şeydir. Sonradan kazanılmaz. Sonradan isteseniz de doğrucu olamazsınız. Baştan değilseniz ilerde olunacak şey değildir doğruculuk.
...
Ancak her doğru her yerde söylenmez bunun bilinmesi gerekir. Doğru sözden kimse hoşlanmaz. Sınırının iyi tayin edilmesi gerekir. Rencide edecek, küçük düşürecek, istiskale meydan verecek olanlardan uzak durulmalıdır. Karşıdakini üzecek direk söylemlerden sakınılmalıdır. Bir şey mutlak söylenecekse de yumuşatılarak ifade edilmelidir. Kurşun gibi olan, yaralayıp geçen sözler sarsıcı ve incitici olur, Muhatabınızın size karşı öfke duymasına, kinlenmesine vesile olur.
Kemal SEYFİ
28.07.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.