- 392 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hikmet Damlaları
Hikmet Damlaları
İmam Gazali; Dinde Kırk Prensip; Dördüncü Bölüm-Ahlaki Faziletler Edinmek.
Ahlaki Faziletler Başlıca 10 Tanedir.
— Altıncı Fazilet; İhlas ve Sıdk’tır. {İhlaslı Olmak, Sıdk İçinde Olmak; Allah’u Teala’ya Karşı Bütün İbadetlerinde, Hizmetlerinde, Yaptığın Her Türlü İşlerinde Samimi Olmak, Niyetini Yalnız Allah’a Halis Kılmaktır.
- Bu Konuda Allah’u Teala Kur’anı Kerim Beyyine Suresi 5 Ayetinde; Halbuki Onlara, (İnsanlara Emredilen Şey) Allah’a (İhlaslı, Halis Bir Şekilde) Kulluk Etmeleri, Hanîfler Olarak O’na Yürekten İnanıp Boyun Eğmeleri, Namaz Kılmaları ve Zekât Vermeleri Emredilmişti. Doğru Din de İşte Budur.
— Muhterem Kardeşim; İnsanlar Dört Kısımdırlar.
- Bir Kısmına Mal Verilmiştir, Bunlar Mallarını Hayır ve Taat İşlerinde Kullanırlar.
- Bir Kısmına Mal Verilmemiştir, Fakat Bunlarda İhlaslı, Samimi ve Halis Bir Niyetle, ’Bize Mal Verilseydi Bizde Onunla Allah İçin Hayırlı ve Taat İşleri Yapardır’ Derler. Bu İki Kısımda Sevap Derecesinde Eşittirler.
- *Bir Kısmına Mal Verilmiştir,* Bunlar Mallarını Allah’ın Haram Kıldığı Kötü İşlerde ve Kötü Yerlerde Kullanırlar.
- Bir Kısmına Mal Verilmemiştir, Fakat Bunlar ’Bize Mal Verilseydi Bizde Onunla Nefsimizin İstekleri Doğrusunda, Dünyalık Zevklerimiz İçin, Kötü ve Çirkin İşlerde Kullanırdık.’ Derler. İşte Bu İki Kısımda Günah Derecesinde Eşittirler.
— - Allah Resulü Peygamber Efendimiz (Sav) Bir Hadisi Şerifinde Buyurdular ki; Müminin Niyeti Amelinden Daha Hayırlıdır.
- Niyetin Amelden Hayırlı Olmasının ise Üç Sebebi Vardır.
1- İbadetlerde Asıl Olanın Kalbin Allah’u Teala’ya Yönelmesi, O’nun Zatının Azamet ve Büyüklüğünü Duyması ve Onu Sevip Sayması Hürmet ve Ta’zimde Bulunmasıdır.
2- Niyet Kapsamının Amel Kapsamından Daha Geniş Olmasıdır. Bu Yüzden Bir Zengin Milyon Verip Milyon Sevap Alır Ama Bir Fakir Daha Samimi ve İhlasla Bir Lirası Vardır Onu Verir Oda Milyon Sevap Alır. Niyetlerde Bir Anda Bir Çok Hayırlı İstekleri Tefekkür Eder ve İstersin.
3- İhlaslı, Samimi Gerçek Bir Mü’min Olan Kimse Asla Kötülüğe Niyet Etmez, Allah’ın Hoşuna Gitmeyecek Şeylere Niyet Etmez. (Dua ve İbadetler-İmamı Gazali-Dinde Kırk Prensip) Zeki Baklacı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.