- 275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FRANZ KAFKA.
FRANZ KAFKA.
Devlet dairelerinin bunaltıcı havasını eserlerine yansıtan ve yarattığı Gregor Samsa karakteri bir kült haline dönüşen Franz Kafka, 1883 ile 1924 yılları arasında yaşadı. Dünyanın en ikonik yazarı olarak nitelenen nev-i şahsına münhasır yazar Kafka, adını edebiyatla en ilgisiz insanların bile zihnine kazımayı başardı.
Ününün bu kadar yayılmasına en büyük sebeplerden biri, “Kafkaesk” (İng. Kafkaesque) gibi bir sıfatın dünya dillerine girmiş olması ve yazarın adını yaşatmasıdır diyebiliriz. Dilerseniz dünyaca ünlü yazar Franz Kafka‘nın hüzünlü hayat hikâyesine, edebi kişiliğine ve eserlerine kısaca bir göz atalım.
Franz Kafka Kimdir? Kısaca Hayatı
Prag Bohemya Krallığı’nda 3 Temmuz 1883 tarihinde Almanca konuşan Yahudi asıllı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Hikâye ve roman yazarlığı yapmış olmasına rağmen kendisini bir yazar olarak tanımlamadı. Yazarlığı tam zamanlı işinden arta kalan zamanda geceleri yapmayı tercih etti. Kafka, 20. Yüzyıl‘ın en önemli edebi figürlerinden biri haline gelip, ölene dek yaşadığı yer Prag şehrini, “Prag” yapan değerlerden biri oldu.
Franz Kafka Kitapları/Eserleri
Romanlarında realist öğelerle fantastik unsurları harmanladı. Yarattığı kahramanlar toplumdan soyutlanmış, bürokrasinin saçmalık derecesindeki kurallarıyla karşı karşıya kalan, tuhaf karakterlere sahip kahramanlardı. Franz Kafka bu kahramanlar aracılığı ile yalnızlaşma, yabancılaşma, varokuşsal kriz gibi yaşamsal sorunları ele aldı. Dönüşüm, Dava, Şato ve Milena’ya Mektuplar en bilinen eserleridir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.