- 281 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Zinaya yaklaşmayını" "Kibre yaklaşmayın"diye anla tek düşmanın var kibir...
"Zinaya yaklaşmayını" "Kibre yaklaşmayın"diye anla tek düşmanın var kibir...
Kibir nedir mi...Allahtan gayrıyı ululamaktır...Parayı insanı ululama...ama peygambere şefaat ödülü verilecek...
"Faizle savaş"yani kibirle savaş...diye anla bunu da çünkü tek düşmanın var o da kibir...Kilise ve havra KABİLE benziyor...Kabil çevirdiği bahçeye onda olmayan kıymeti verdi...Şeytan ateşten yaratıldım dedi ateşe ateşde olmayan kıymeti üstünlüğü verdi...Ateş ilimden kıymetli değildi hz Ademe ilim verilmişti...akıl verilmişti...akıl ateşi yener...Akıl üstündü...
Düşmanı teke indir...dostu da secde tek dost...yani Allahı ululamak secdedir...kibri Allaha hak gör...hamdı büyüklüğü herkese verme tek Allaha ver...der Kur’an...çok şey söylüyor sanma...Büyük sandıklarım Allahtan büyük değil de...Kabil bahçesinin Allahın rızasından kıymetli sandı..ama .Onu razı edene cennet var..dünya bahçesini neden üstün tuttun aldattın kendini ey KABİL...ey kabillik ne aldatıcısın...
ZİNAYA YAKLAŞMAYIN YANİ KİBRE YANAŞMAYIN.İNSANA OLMAYAN KIYMETİ VERMEYİN.PUTLARA ONDA OLMAYAN KIYMETİ VERME.FAİZLE O KİBİRLE SAVAŞ
Allahı ulula...yaradılanı değil...ama Allahı ululayanları da ulula der ayet...hak ettiği kadar ulula...hak edeni ulula...işte ayet: Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, peygambere itaat edin, sizden olan ülü’l-emre de. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz -Allah’a ve âhirete gerçekten inanıyorsanız- onu, Allah’a ve peygambere götürün. Bu, elde edilecek sonuç bakımından hem hayırlıdır hem de en güzelidir."(Nisa/59) birileri Müşriksin diye saldırıyor...Peygamberi ululasak...hileci bunlar...ajan bunlar...Yaradılanın ululanmayı hak edeni var etmeyeni var...Yani KİBRE hadimler bu hileciler bu kezzablar bu müfteriler...müfterilik kibrin meyvesidir...hilecilik de...
Şükür kibirle kavgadır...sabır da...Hak hak edeni hakkettiğikadar ululamaktır tersi iftiradır...peygamberde beşerdi ama takva farkımız var de...Kibirlisin...beşerdir diyip kesiyorsun sözü yarım bırakıyorsun...Kur’anı ulula aklım yetersiz de...ilmim yetersiz de...hakkettiği kadar ulula Kur’anı Kur’anın hakkı bu...Hak edene hakkını ver müfterisin bunu yapmazsan..."O (sayılı günler), doğruyu eğriden ayırma, gidilecek yolu bulma konusunda açıklamalar ve insanlara rehber olarak Kur’an’ın indirildiği ramazan ayıdır. Artık içinizden kim bu aya yetişirse onu oruçlu geçirsin. Kim de hasta veya yolcu olursa, başka günlerden sayısınca tutar. Allah sizin için kolaylık istiyor, güçlük çekmenizi istemiyor. Sayıyı tamamlamanız, size doğru yolu göstermesinden ötürü Allah’ı tazimle anmanız için ve şükredesiniz diye (uygun hükümler gönderiyor)."(Bakara/185)
Beşer de ama adaletliyle adaletsiz denk mi...esma ile halleneni yani muhlisi esma halliyi üstünle üstündür de takvalı...kibirli esfeli safilindir de...Kibri düşman seç...secdeyi üstünle ululamayı ululayanı üstünle...Şirk bu diyenler müfteriler...farkı görmeyen nankörler...mürşitler dil uzatanlar kibre hadimler...körler...hileciler...nifakçılar ajanlar...
Adl sıfatı kibirle kavgalı o mürşid kullara itaati emreder...Allahın adl sıfatıyla hallenmeyenler...müfteri olur...ajan olur kibirlilere...
Hakkıyla bilmeyensin mürşidleri...muhlisleri...işte ayet..."Sonradan iman eden ve hicret edip de sizinle beraber cihad edenler de sizdendir. Allah’ın kitabına göre, yakın akrabalar birbirlerine daha uygundur. Şüphesiz ki Allah, her şeyi hakkıyla bilendir."(enfal/75)
Evet...Allahı ulula ululayanları ulula...eğer kibirli değilsen...KİBİR tek düşmanın...öyleyse..."Zinaya yaklaşmayını" "Kibre yanaşmayın"diye anla tek düşmanın kibir...Kur’an tek kibri yasakladı cennetteki yasak ağaç kibirdi...Baki olmayı isteme hz Ademin zelesi buydu...Bakiye kul ol ululayıcı ol BAKİYİ...Kibirle ilahlıkla hallenme aman...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.