- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Farklı derecelerdeyiz...73 fırkayız kamillikde..Kur'an tefsirinde..Öğretide
Farklı derecelerdeyiz...73 fırkayız kamillikde..Kur’an tefsirinde..Öğretide
Ümmet 73 fırka olacak...ümmet nedir mi...tüm insanlık...vahyin ve aklın vicdanın muhatabı tüm insanlıktır...dünyada 73 fırka mezheb tarikat var olacak...Peygamberimiz, "Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır" buyurmuş. Peygamberimiz bu hadîsi irad edince ashab sormuşlar: Yâ Resûlâllah, o kurtulan fırka hangi fırka olacaktır? Şöyle cevap vermiş: Benim sünnetimden şaşmayanlar kurtulanlardan olacaktır! Yâni ehl-i sünnet ve cemaat mensuplarıdır.
Kur’anın emrini kulak ardı etme...ama 73 fırka olacak insanlık... "Ey İnananlar, And olsun ki, sizin için, Allah’a ve Ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah’ı çok anan kimseler için Allah’ın Resulü (Hz. Peygamber) en güzel örnektir" (el-Ahzâb/21).
"... Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah’tan sakının, doğrusu Allah’ın cezalandırması çetindir" (el-Haşr/7).
İmtihan ediyor...ve kamilleştiriyor...adl sıfatlıdır imtihan eder...Rabdır kamilleştirir.73 fırkayız kamillikde..Kur’an tefsirinde...vahyin tefsirinde...kilise bir vahiy tefsiri havra da cami de...hatta hint dinleri de...yani dinler vahyin tefsiridir her ırka her bölgeye her tarih kesiminde peygamber gönderildi...yani farklı derecelerdeyiz...Herkes benim vahyi tefsirim hak dese de bir tefsir necat yolunu koruyacak...diğerleri derece derece necattan uzaklaştıracak...
İnsanlık bir aile bir ümmet...ama 73 fırka oluşturacak hakka vahye yakınlık da...incil de vahiy tevratta...hepsi tahrif değil ki...ateisler de bir fırkadır...deistler de...şüpheciler de...agnostikler...bütün esmayı inkar etmiyor ki ateistler...vahiyden esmadan bağımsız değiller dinden bağımsız değiller...vahyi azaltmışlar...esmayı azaltmışlar...doğada ki bir çok kurala kanuna şahidler onlar da...esma onları da kamilleştirdi ama cennete yetmiyor o kamillik...esmanın kamilleştirmediği insan düşünülemez...vahiyden mustağni insan düşünülemez...akıl buna müsaade etmez...Onların da 73 fırkada yerleri var...Peygamberin adını anmasalar da onlar da ümmettendir...son peygamber o...son kitab Kur’an son vahiy...akıl vahiyden büsbütün bağımsızlığa izin vermez...onların yolu da vahyin bir tefsiridir...vahiy onların bir çok fikrini küfür saysa da tasdiklediği fikirleri de var...çünkü akıl vahiyden bağımsızlığa müsaade etmiyor...fıtratlarının bozukluğu onları uzaklaştırır vahiyden İlahi öğretilerden ama iahi öğretilerin tümümnden kaçış mümkün değil...ben ateistim diyen bir müşriktir ama ilahi öğretilerin bir çoğundan beslenmiştir...Akıl var çünkü...vicdan var çünkü...fıtrat bozulsa da akıl ve vicdan bozulmaz sadece sesi kısılır...vicdan ve akıl ilahi öğretileri mühürlü de olsa elde eder...ayakları kelepçeli at gibi de olsa bozulan fıtrat aklın ayaklarına zincirler de vursa vicdanın ayaklarına zincirler de vursa firavunlaştırsa da şeytanlaştırsa da...ilahi ilimden paylıdırlar...güneşten kaçsanda denizin karanlıklarına kaçsan da ışık sana koşar...akla vicdana ilahi ilim koşar...esmanın etkisi böyledir...faydasız müşrik yok faydasız kafir yok ama cenneti hakketmek için yetmez bu faydalılık...A-z ye insanlar faydalıdır...de değilse Hakim değilsin demiş olursun Allaha...
Evet...Zıtların faydası var şeytanında meleğinde...şeytan olmasaydı günah olmazdı ve tevvab ismi bilinmezdi esmaya hadim yaratılanlar...gece de faydalı gündüz de...erkek -dişi zıttır ama birleşince çocuk doğar...zıtlar birbirine muhtaçtırlar bir güzelliğin ortaya çıkması için yani ürün vermesi için...değilse Allah şeytana güç isteyince güç verir miydi...Allaha HAKİM değilsin demiş olma...
Necat fırkasında olanlar kimler mi...Yunus gibi "bana seni gerek..."diyenler...evet...Mezar nurani alemlerin kapısıdır ama kime şehid olana yani canını rıza için verene...zekat veren malını rızaya hadim edene makamı da...hatta cenneti de cemal ve rıza için verecek bilinçte olana...
Necat fırkası belli...Necak fırkası salihlerdir muhlislerdir...kilise de secdeli havra da ama şartları var Allaha biri ırkımı diğeri kilisemi dünyada aziz ve üstün ilan et...Pazarlıktalar ...yani müşrikler muhlis değiller her secdeli muhlis değildir kimisi gösteriş için secdelidir...müşrikin secdesinde ihlas yok rıza amacı yok...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.