- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Neden aldın evladımı demedi...esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz
Neden aldın evladımı demedi...esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz
Çok mu zor "darlıkla imtihanı "hakkettim demek...bu doğruyu ikarar edelim...adl sıfatlı o diyelim...Evet...esmayı da oku o imtihandaki...Okumuyoruz...Evet bu hatamız var...eksiğimizse sayısız örnekle kendimizi kıyaslayınca...Neden aldın evladımı demedi...biz ise diyoruz...esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz demeliyiz...bu şuurda olmalıyız...
Çok mu zor "darlılla imtihanı "hakkettim demek...bu doğruyu ikarar edelim...adl sıfatlı o diyelim...Evet bu hatamız var...Esmanın önemini azaltıyoruz...farkında olalım bunun...peygamberlerle ve sahabeyle ve salihlerle muhlislerle ilgili düşünürken...Peygamberlerin konumu belli...hatadan ve tevbeden muaf değiller...ağlamayı da ağlatılmayı da Öldürülmeyi de yaşadılar...Esmanın onlardaki etkileri de belli...Tarihe sor...yani esmadan muaf değiller...hiç bir yaratılan esmadan muaf değil...esma ışığında oku peygamberimizin oğlu kasım öldüğünde ağlamasını...darlıkla imtihanı hakketti demek saygısızlık mı...hakaret mi peygambere...her imtihanda kar zarar ortak...bollukla imtihanda da zarar var...ve bu darlıkla imtihanda da...kar var...bu darlıkda da kar var...neye zorlasın ki...Kasıma acımıştı peygamber ...de...belki yoğun işleri arasında yeterli ilgiyi de gösteremedi...Hz Fatma annemize de bir yardımcı tutamamıştı fakirlik sebebiyle...
Neden aldın evladımı demedi...çünkü esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz...
Darlığı peygamber hakketti Uhudda kaybetmeyi hakketti demek iyi ki bunu yaşadı demek amaçlı da olabilir...bu müşriklerin hali...Mü’min hali değil ama esmayı da oku o imtihandaki...
Peygambere saygının hakkını vemeliyiz ama bazıları bu konuda çok hatalı...Esmanın önemini azaltıyorlar...Peygamber uhudda yenilmeyi hakketti evladını kaybetmeyi hakketti dememeliyiz..esmayı da oku o imtihandaki...hayatında bir çok esmaya uyumsuzluk yaşadı dememeliyiz...biz peygamber şunu hakketti dememeliyiz...saygımız buna el vermemeli zaten Kur’an da kayde değer tek bir hatadan bahsetmiş..ama esmayı da oku o imtihandaki...yani esmanın izin verdiği güzeldir de demeliyiz...esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz da demeliyiz...
Evet... esmayı da oku o imtihandaki... Kasımdı...emanetçiyim dedi emaneti aldıysa adl sıfatının hakim sıfatının esmasının etkilerindendir...dedi sabır gösterdi...Allah esması ile sınırladı kendini...yaşadığından Allahı suçlama kendini suçla peygamber de olsan suçlusun darlıkla imtihan yaşamışsan...Peygamberimizin Kur’anın kayda değer bulduğu hatası amadan yönünü çevirmesi...diğerleri kayda değer bile değil der Kur’an ama bazı insanlar...o müşrikler ve o günahkarlar... yanlış eğitildiği için yanlışlardan etkilendiği için ...Kibirli olduğu için bozguncu olduğu için tahtı sadece kendisi hakkettiğne inandığı için...en üstün olduğuna inandırmak için başkasının gözündeki çöpü görür...beni suçlamayın ben esmanın önemini anlamamızı istiyorum...adl sıfatının etkisini hakketmiştir ...peygamber de olsa...adl sıfatının etkisinden muaf değil...darlıkla imtihanında da zorlama yok Allahın bollukla imtihanı da darlıkla imtihanı da hakketmiştir kul...demek başka şey...nedense müslümanlar bu fikre yanaşmıyorlar...ama Kur’an esmaya uyumlu olmayan bir şeye izin çıkmaz der...Uhudda da mü’minler yanlış tercihleri sonucu darlıklar yaşadı...İhlas lütuf kapısını açar desek hoşlarına gidiyor bu fikri hemen kabulleniyor müslümanlar ama adl sıfatının tecellilerinden muaf olmalarını bekliyorlar Allahtan...değiştirelim mi Allahı...Kabul edin Kur’anın öğrettiği Allahı...Hz Adem peygamberdi adl sıfatı gereği cennetten çıkarıldı...Hamdı şükrü sabrı yanlış anlatıyorsunuz hocalar esmaya uygun değil algılarınız...Sabır esmanın takdirine itiraz etmemektir...ama göz yaşarır...bilinç bozulmadıkça inanç değişmedikçe bozulmadıkça sabır bozulmaz...göz yaşı ile sabır bozulmaz...zaten peygamberin o göz yaşlarını doğru değerlendirmedik o göz yaşları hakkettim anlamına...da gelir...hikmet gereği müşriklerin onu inciteceklerini tahmin etmekti de ...ama o zrarda saymadı kendini...çünkü kar-zarar ortak...darlıkla imtihan hastalıkla imtihan kardır sana...zarar da sayma kendini...
Esmasına önem veriyor Allah sen vermesen de...Neden mi ağladı peygamber oğlu Kasım öldüğünde...
Hz. Peygamber can vermekte olan İbrahim’i kucağına aldı, gözlerinden yaşlar boşalmaya başladı ve:
"Göz ağlar, kalp üzülür; biz yüce Rabbimizin razı olacağı sözden başkasını söylemeyiz"Darlıkla imtihanlarda tavrımız ne mi olmalı...işte örnek...bu.kalp üzülmeli anlamalı bundaki adl sıfatının etkisini ve hakim sıfatının yaşatacaklarını...sorumluluğumuz bu ...Allahın esması güzel çünkü...yani göz yaşımız tevbe göz yaşı olmalı...sadece...
Vallahi ey İbrahim, biz Senden ayrılmakla çok üzgünüz." buyurdu. Sonra da karşısındaki dağa: "Ey dağ! Eğer Bendeki üzüntü sende olsaydı muhakkak yıkılıp gitmiştin! Fakat biz, Allah’ın bize emrettiğini söyleriz: (Biz Allah’ın kullarıyız ve biz O’na dönücüleriz); (Rabbü’l-alemin olan Allah’a hamdederiz) deriz" buyurdu.
Esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz...esmanın önemini de anlayalım...
Yarı ilah değil peygamber...tek hatası da amadan yüz çevirmesi değil...ama saygımız gereği örtmeliyiz ...zaten Kur’an da kayde değer bulmadı...demeliyiz...sadece esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz diyerek Allaha da saygımızı gösterelim...Yani müslümanları korumadın Uhutta demeyelim...Korunmamayı hakketmişlerdi diyelim...mi hayır ...onları ve bizi affetsin diyelim...duaya sarılalım ama bilelim uhudda yapılan hatayı ve yapmayalım ikinci kez...ve Hendek kazalım tekrar düşman üstümüze geldiğinde işte peygamberin de bunu yaptığını görüyoruz...esmaya uyumlu olmayan şeyleri Kur’anda sayılmaz bu hikmetsizdir yazılsaydı ciltler almazdı Kur’anı...Siyer değil Kur’an...ama amaya karşı hatalıydın denildi...siyer ise diğerlerini saydı...ama biz peygamber şunu hakketti dememeliyiz...saygımız buna el vermemeli ama neden Allahı suçlamaya el veriyor buna da elvermemeli...esmanın izin verdiği güzeldir de demeliyiz...
Evet bir hatamız daha var...şu ölüye fayda vermez bu vermez diyerek geleneksel din diyerek bazı işlere karşı bizi soğutanlar var...kulak ardı et onların sözlerini işte peygamber tavsiyesi oğlu Kasımın defni ile ilgili...ve kabri ile ilgili...Evet...esmanın önemini azaltıyorlar..."Sizden biriniz bir iş yaptığı zaman onu içine sinecek biçimde yapsın. Çünkü böyle yapmak, musibete uğrayanın içini yatıştırır. Gerçi bunun ölüye ne yararı ne de zararı olur ama diri olanın gözünü aydınlatır." buyurdu.
esmasına önem veriyor Allah sen vermesen de...Evet bir hatamız daha var..."Elhamdü lillah küllü hal"...sözünü dilediğimiz gibi yorumluyoruz...Kur’an nerede kaldı...Kur’ana uyumlu esmaya uyumlu yorumla Kur’ana ve esmaya önem veriyorsan...
Adam "Allah dilediğine zenginlik verir sözüne de kafasına göre anlam veriyor...esmasına önem veriyor Allah sen vermesen de kardeşim...lüftu hakket bollukla imtihan olursun...mesela hz bişri hafi gibi...bu varlıkta kural bu zorlandım darlıkla imtihana deme hakkettim de ...gazzeli zorlanmadın darlıkla imtihana...bu darlıkda da kar var...neye zorlasın ki...hz Eyyub zorlanmadı...adl sıfatlı zorlamaz...ödül ve ceza ile yönlendirir...zorlanmadı hz Eyyub...hakketti hastalıkla imtihanı...Hastalıkla da kar var
Allah imtihan ediyor ama darlıkla veya bollukla imtihanı seçerken zorlamaz ve adl sıfatlı zorlamayı seçmez...baba da ailede evladını ödül ve ceza yöntemini seçmeli kötek sonraki sırada...devlet idarecisi de...
Çok mu zor "darlılla imtihanı "hakkettim demek...bu doğruyu ikrar edelim...adl sıfatlı o diyelim...Neden aldın evladımı demedi...deme...esmaya uyumlu olmayan şeye izin çıkmaz...de ey gazzel...ey darda olan...hakkettim de...ve Karla zarar ortak her imtihanda...zarar da sayma kendini...
Peygamber hata etti demek hakaret değil peygambere ilah değil demiş oluyorsun...Esmaysa ölçün de buna muhtaçsın... Uhuttan sonra hendek kazmayı tercih aynı delikten ısırılmamaktır...Çocuğunun bakımıyla yeterince ilgilen değilse Kasımdan kıymetli değil evladın...Hastalıkla kavgaya aralıksız devam et...hz Eyyubub bedeninden kıymetli değil bedenin...bu görevleri çıkart ve hasta olunca da sabret...hz Eyyubun bedeninden kıymetli görme bedenini...hz Peygamberin ateşler içinde yanan bedeninden de...Peygamber bile şaştı...sen haydi haydi şaşarsın de kendini eğit...tarihdeki mevki daşların ne hatalar yapmışsa kaç...Muhtaçsın ...ders çıkarmalısın tahlle muhtaçsın...esmayı ölçü al ashabında hatalarını gör...neden onlara yıldız denmiş güneş denmemiş anlarsın...Takvalar bilinmeli ...Hz Muaviye neden Hz Aliye galib geldi sorusu belirgenleşmeli sende...Yağlı ekmeğin de önemliği iddiası değer bulsun sende...esmayı okumuş ol...her şey esmanın izniyle...öyleyse hangi hikmetle hz Ebu bekir ilk halife ...eğer ensardan biri halife olsaydı Mekkede bir çok kişi şirke dönerdi...iddiası önem kazansın sende...
Darlıktaki Allaha öfkelenir dedesine öfkelensin...Gazzli hakkettim bu darlığı derse dedesine öfkelenir aynı hatadan aynı delikten tekrar tekrar ısırılmaz...hatasına öfkelensin...Ne hz Eyyub hatadan mustağni...ne Gazzelini dedesi...esmaya uymadık desinler...Allahın beklediği hal budur bizden...Takdir senin dememiz yetmez ders almamışlığa sebeb bu...Kaderini hakkediyorsun...ananı babanı seçemezsın ama vatanın koruyacak silaha sahib olursun...Allah zorba mı...hep zorluyor mu...cüz’i iraden yok mu...Hakkettim darlıkla imtihanı de Ne faydası olacak deme...Çok mu zor "darlıkla imtihanı "hakkettim demek...bu doğruyu ikrar edelim...adl sıfatlı o diyelim...Evet...esmayı da oku...çıkarılacak dersi de çıkar...
Allah zorba mı...Darlıkla imtihanı hakkettim de...ey darlıktaki...lutfu hakket bişri hafi sana örnek olsun...hz Musa sana örnek olsun ...Hz Musa ırkını ÖNCE kul yaptı Allaha...kurtuluş öyle geldi asa öyle geldi...Hz Nuh gemiyi hakketti gemi öyle geldi...Okut minarelerinden selaları defetmek gücü gelsin istiyorsan belaları...gemiyi hakketmeyen nuh...asayı hakketmeyen musasın sen...ihlassızsın adın müslüman sadece...Kadermiş diyorsun bu suçlamaktır Allahı bu Allah zorba demektir...ama O RAHMAN sen şeytanlıkları yahudilikleri karunlukları gönlünde taşıyorsun gör artık...hakkettim verdi de...zorba değil de...o Kasımın ölümünde de uhudun kaybında da zorba değil de...gazzenin halinde de zorba değil de...ey zorba müslüman ben şeytanlığı gönle soktum hz Adem gibi neden secde bekliyorum hakketmedim de...ben Firavunluğu gönlümde tahta oturttum de...suç ben de de Allah sadece esmasını uyguladı bana de ve Kur’anla da haber verip uyarmıştı de...Allah görevini yaptı de ben görevimden kaçtım de...yahudiliği soktum gönlüme de...ve yahudi oldum neden cezam yahudinin cezası olmasın ki de hakkettim bu cezayı de...
Evet...hakketmediğini yaşamazsın..ne kahrı ne lutfu hakketmedikçe yaşamazsın yani başına gelmez Allah Adl sıfatlı...bir dil duası ile bile olsa kendine lütfu iste...televizyonun karşısından bir kop...ser seccadeni ey Gazzeli...ey suriyeli...Hakkettiğin yaşıyorsun...bunu Kur’an söylüyor duy...esma söylüyor duy...selalar yükselsin minarelerinden...peygambere Kur’ana Allaha saygın olsun...lutüf kapısı açılacak saygın ile...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.