- 805 Okunma
- 8 Yorum
- 5 Beğeni
Fare Kazandı
Büyük oğlumu, tekstil mühendisi olmasına rağmen resmi bir işe koyamadık. Özel sektör de maalesef mühendisi mühendis yerine koymuyor.
Çocuğun bir işi olsun diye Ankara Park Caddesi’nde giyim üzerine bir mağaza açtık. Oğlum işletiyor. Annesiyle ben de %80 oradayız. Eleman tutmadık.
Bundan 5-6 yıl önce tabanı beton, duvarları biriketten ibaret boş bir dükkân tuttuk. Serde mimarlık olduğu için iç düzenlemesini ben yaptırdım. Mutfak, WC, depo, ofis, iki adet soyunma kabini ve satış mahallerinden oluşuyor. Mutfakta küçük bir tezgâh ve küçük bir buzdolabı yeri var. Açılışı kışa girerken yaptığımız için buzdolabı almadık. O boşluğa kutular falan konulduğu için dükkânda hiç buzdolabımız olmadı.
Şu an orada, neredeyse tavana kadar internet gönderi kutuları yığılı.
10 gün falan önce oğlum tüyleri diken diken geldi. “Mutfakta fare var” dedi. “Hem de ayakkabı kadar.!”
Nerden gelmiş, nasıl gelmiş?
Giyim mağazasında fare ne demek! Tüm giysileri parçalayabilir!
Oğlan tırsıyor, hanım iğreniyor. İş başa düştü.
Hemen eczaneye gittim. Zehirli fare pastası varmış. “Etkili mi?” diye sordum. “Tadına baksa yeter"miş. Mandayı bile öldürürmüş. Ondan aldım. Bir de tutkal var. O tutkal ki bir yapıştı mı derisi yüzülmeden bırakmıyor. Daha önce kullanmıştım. Tecrübeyle sabit. Ondan da aldım.
Kartonların üzerine zehirli pastaları koyduk. Büyük bir kartona yapışkanı çepeçevre sürdük. Ortasına çikolata koyduk, çikolatayı çok severmiş diye.
Aslında pastadan ölsün istemiyoruz. Gider olmadık yerde ölür, içeriye kokudan girilmez. Tutkala yakalansa daha iyi..!
İlk gün bir şey olmadı.
İkinci gün pastaların ucundan tadına bakmış. “Şimdi ayvayı yedi!” diye düşünüyoruz.
Üçüncü gün pastalar tertemiz. Tutkal kısmına hiç dokunulmuyor.
Dördüncü gün tutkalın ortasındaki çikolata gitmiş.
Allah Allah. İyi de yakalanmadan tutkalın ortasından nasıl aldı..?!
Tek teselli yeme alıştı, tedbirsiz davranacak, bir şekilde yakalanacak!
Gittim, araya araya anam babam usulü fare kapanı buldum. Orada zehirli buğday da varmış. Ondan da aldım. Çeşitli yerlere buğdayı döktüm. Satıcının “Aman abi dikkat et elini kaptırma!” uyarısının verdiği titizlikle kapanı kurdum.
Sabah ilk işim kontrol etmek. Zehirli buğdaylar yok, kapandaki yem gitmiş ama kapan kurulu. “Bu fare kapanı çalışmıyor mu yoksa” şüphesiyle bir askı alıp kapana dokundum. “Şakkk” kaptı.
Fare kapanını bir kez daha kurdum. Ertesi günü falan beklemedi. Bir saat içinde yem gitti. Kapan uykuda.
Bir iki gündür parça parça ekmek koyuyorum. Varsın karnını doyursun da başka şeye dokunmasın.
O günden beri mutfak kapısı kapalı duruyor.
Sonuç;
Fare kazandı.
Başka polüm düşünmek lazım. Bu şerefsiz bizden akıllı.
Oyy oyy..
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Gerçekten akıllı fareymiş.
Ben de çok çektim farelerden.
Önce evim alt kattı ve mutfak penceremin odun koyduğumuz yere bakan penceresi vardı. Oradan fare girmiş, giysileri yemenileri falan yedi.
Yıllar sonra evim dördüncü kat oldu. Yine fare girmiş, lağım faresi kocaman. Odamda otururken kapıdan girip karşı kanepenin altına girdi. Bundan fare zehiriyle kurtuldum. Zehir hâlâ kitaplığın üstünde duruyor. :)
Pabuç kadar farenin bile çıkamayacağı derinlikte bir kova alınır... Fare yakalandıktan sonra ona dokunmadan almak için kovaya bir poşet yerleştirilir... Kovanın ağzına tırmanması için mukavvadan bir merdiven (platform) monte edilir... Merdivenin ucuna yaylı (fare bastığında ağırlıktan kovanın içine doğru bükülecek) bir platform uzatılır (Kovanın yarıçapı gibi)...
Platformun karşısına da bir tele bağlanmış peynir yerleştirilir...
(Fare kovaya düştükten sonra canlılığını kaybetsin diye kovanın içine zehirli takviyeler konabilir...)
Yazınızı okurken çok güldüm...
Allah işinizi rast getirsin, kazancınızı artırsın...
Selamlarımla...
Suat Zobu
Sizin çözüm daha iyiymiş. Düzenek muhteşem.
Bana Çorum Pazarı'nda pire tozu satan Kör Salih'i hatırlattı.
Eskilerde Kör Salih diye biri vardı.
Pazarda pire tozu satardı. Pire tozu dediği içerisine azıcık DDT katılmış tuğla tozu. Pire tozunu alan köylü vatandaş gerekli yerlere tozu serpiyor. Etkisi olmayınca ertesi pazar Kör Salih'in yakasından tutuyor. "Ulan sahtekar sattığın pire tozunun hiç bir etkisi olmadı!"
Kör Salih gayet pişkin. "Nasıl uyguladın?" diye soruyor. "Pirelerin olduğu yere serptim" diyor garibim yaşlı köylü.
Kör Salih "Olmadı beybaba olmadı. Pireyi yakalayacaksın, tozu gözüne dökeceksin" diyor.
Dediğiniz gibi fareyi yakalayıp hayvanı incitmemek için de gerekli önlemleri almam lazım.
Deneyeceğim.
Güzel duanız için teşekkürler. Amin cümlemizinkini inşallah.
Sağlıklı günler diliyorum.
Evde benden başka birisi var gibi geliyordu,hissediyordum.Bazen tıkırtılar oluyordu, umursamıyordum.Birgün gece tıkırtı olunca ışığı yakınca yanlız olmadığımı anladım.
Hemen ertesi gün Ali bakkaldanbir fare kapanı aldım.Peyniri koyup yayı gerdim.Yatalı bir saat oldu olmadı sesle uyandım benim küçük hırsız yakalanmıştı.
Işığı yaktım ilk defa göz göze geldik.Ondaki göz ifadesini unutamam.Ne var ağabey millet malı götürüyor, senin bir lokmana ortak olduysak bu reva mı bana diyotdu sanki.Hemen kalktım elime bir çubuk la onu dışarıya saldım ,can havliyle kaçtı.
Daha sonraki günlerimde akrabalarımıydı onun ailesimiydi ayırt edemediğim bir sürü arkadaşım oldu.
O zaman yazmıştım fare şiirimi,en sevdiğim oradaki hayatımı anlatan bir şiirdi benim için
FARE
Çık artık ortaya ebe sende,
Gündüz ben bekledim evi gece sıra sende.
Artık onlar vardı hayatımda,beni bekleyen .Rahatsız eden,yiyeceklerime ortak olan.
Tatil dönüşlerimi dört gözle beklerlerdi.Annemin oğlum yesin diye yaptığı börekleri, kurabiyeleri yanlız yediğimi sanırdı..
Uzun kış günlerinde uyandırırlardı.Işığı yakar kaçmazdı.Bakışırdık sonra başını suçlu gibi çevirir kusura bakma ağabey yarın okulun vardı değilmi dercesine sesizce kaybolurdu.
Dıştan bakınca bekar adamdım,ama bakmakla sorumlu olduğum,yükümlü olduğum bir ailem var.
Bilirim farelerin halini.
Tebrik ederim.
Suat Zobu
Gerçi o zamanlardaki tahta döşemeli evlerde kanıksamıştık.
Şimdilerde tahammül etmek çok zor. Yeni nesiller zaten karıncadan bile korkuyor.
FARE şiiri güzelmiş :)
Aman aman şimdi hiç tavsiye etmem. İğrenç bir şey.
İnşallah kurtuluruz bizde.
Selamlar, sağlıklı günler üstadım.
Saygımla.
Ha ha haaaaaa!..
Bildiğin kahkaha attım abim. Ömrün var olsun.
Elbette üzüldüm böyle bir durumda olmana, ama sen anlatırken fare bile sevimli geldi.
Bence asla zehir kullanma, aksi halde dediğin gibi koku diye çok daha büyük bir dert edinirsiniz. Diğer taraftan ben Ankara'da kapana yakalanan fare görmedim, duymadım. Alo böcük diye bir hat var. İstersen orayı bir dene. Google'dan bulabilirsin sanıyorum.
Sıkıntı kötü ama yazı muhteşemdi. Gönlüne sağlık.
Sonsuz saygılarımla...
Suat Zobu
Mandayı yıkar dediği bile kar etmedi.
Tamam bir de o "alo bücük" ü arayayım.
Kedi koymayı da düşündüm. 😂
Hayır kediye yazık olacak.
Düşünsene her taraf kan ve kedi parçaları.. 😂 Dükkanı bırak kaç, kaçabildiğin kadar. Ankara'yı terk et.
Sağlıklı günler. 😂 Kardeşim sağol.
Suat Hocam!
Ben şiir ve yazıların puanla değerlendirilmesine prensipte karşıyım.
Etik bulmuyorum.
Düşüncem uygulamam bu olmasına rağmen sizin yazınıza tam puan
verdim.
Yazıyla on puan:))
Öyle güzel anlatmışsınız ki verdiğim puan bile az geldi.
Niçin mi?
Sizin fareyle savaşınız, bana iktidarın yolsuzluklarındaki yüzsüzlüğü,
arsızlığı ve ahlaksızlığı hatırlattı.
Farelerin suçu ne?
Bence son yaptığınız fareye ekmek vermek insani bir davranış.
Türk milleti memleketin içini yiyip kabuğunu bırakanları zehirliyor mu ki?
siz garipleri zehirleyeceksiniz. :)) Memleketi soyup soğana çevirenler, yaşarken
hayvanlar niçin ölsün?
Tebrik ederim üstat.
Selam ve muhabbetle.
Suat Zobu
Yorum için çok teşekkür ederim. Puan için de ayrıca teşekkür ederim. 😂😂 VAR OL.
Çok güzel fikir verdin. En iyisi insancıl davranıp farenin ekmeğini suyunu verip kardeş kardeş yaşamak. 😂
Senin yazılarında olduğu gibi fareyi yakalarsam veya öldürürsem ikinci bölümü yazarım. Başaramazsam ikinci bölüm falan bekleme komutanım. Gözün yollarda kalmasın.😂😂
Sağlıklı günler diliyorum. Saygımla..😂
Ne kadaR HAKLISIN DİYECEĞİM YANLIŞ MI OLUR yani bir kader değildir bu en büyük sorun yanlış bir yurtta yaşamamız değil yanlış bir düzende yaşıyor olmamız kutluyorum bu güzel çalışmayı
Suat Zobu
Her zaman onur veriyorsunuz çok teşekkür ederim.
Sağlıklı günler diliyorum.
Saygımla.