- 1158 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜKKUYU -EGE'NİN KAPISI-
KÜÇÜKKUYU -EGE’NİN KAPISI
“Küçükkuyu“ için Ege’nin kapısı başlığını kullandık. Doğru bir ifade, Ege’ye ait tüm özellikler buradan itibaren kendini göstermeye başlar.
Peki Küçükkuyu hangi ile ve hangi ilçeye bağlı? Şimdi bu sorunun cevabına geldi sıra: Çanakkale’nin Ayvacık ilçesine bağlı, Ege’nin kapısı olarak da bilinen, maviyle yeşilin buluştuğu, doğal güzellikleriyle yerli ve yabancı turistlerin hayran kaldığı, geçmişin izlerini üzerinde taşıyan, insanların sevgiyle dolu olduğu şirin bir tatil beldesi. Bu bölgede geçirdiğiniz her an, hayatınıza farklı bir anlam katacak. Burayı çok sevip buradan ayrılmak istemeyeceğinizden eminiz.
Zeus Altarı, Başdeğirmen Mıhlı Şelalesi, Kadırga Koyu, Şahindere Kanyonu, Assos – Behramkale, Kazdağları, Hasan Boğuldu bu güzel belde ile sembolleşmiştir.
Her yıl binlerce turist gelen Küçükkuyu’da geçim daha çok balıkçılık ve zeytincilik ile sağlanmaktadır[kaynak belirtilmeli]. Küçükkuyu, Altınoluk’a 10 km uzaklıktadır. Aynı zamanda Assos’a 20 km uzaklıkta olduğu için turistlerin ilgisini çekmektedir. Bölgede birçok turistik yer bulunmaktadır. Bunlardan biri Küçükkuyu’nun üst tarafındaki ufak bir tepede bulunan Zeus Altarı’dır. Efsaneye göre Tanrı Zeus’un yaşadığı ve Truva Savaşı’nı yönettiği yer olarak bilinir. Kaz Dağları’nın uzantısında bulunan bir mağaradır. Altar’a günde yüzlerce ziyaretçi gelir. Ayrıca Değirmenbaşı Şelalasi de turistik olarak önemlidir. Bölgenin su ihtiyacını karşılar. Oksijen bakımından ise Dünyanın en bol oksijen bulunan 2. merkezidir[kaynak belirtilmeli]. Birçok solunum hastası Küçükkuyu’ya yerleşerek doğal tedavi olmuş olurlar. Assos ve Altınoluk arasında bulunan Küçükkuyu’da zeytinyağının Türkiye’nin en kaliteli zeytinyağlarından oluşu uzmanlar tarafından yapılan tahlillerle kanıtlanmıştır[kaynak belirtilmeli]. Zeytin beldenin en önemli geçim kaynağı olup, belde birçok zeytinyağı fabrikasına ev sahipliği yapmaktadır.
Sıra dışı, huzur dolu bir tatil için işte size adres: Küçükkuyu.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.