- 336 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
H'iç Yangı'n
"H’iç Yangı’n" Hakkında
"h’iç yangı’n" Şair Merve Akyol’un Temmuz 2020’de okurla buluşturduğu şiir kitabı. Seksen sayfa hacmindeki eser, kırk sekiz şiirden oluşuyor. Şair, aynı zamanda edebiyat öğretmeni. Şiirlerin teması aşk, ayrılık, hüzün ve umut nüveleri barındırıyor. Ayrıca özlem, hasret, yalnızlık ve tasavvuf imgeleri taşıyor.
"Ne sen ne ben vardır/ yoklukta / ne aşk ne meşk vardır/ varlıkta” (Yolcu- sayfa 12)
"Zaman durmuş/ kutsal bir anıt gibi şakır ikimize” (baş başa - sayfa 13)
"Aşkım benim pirdaşım" (sayfa 39)
"Yetişmedi günüme goncalar" (sayfa 62) gibi birçok mısrada, şiirde bu temaları görmekteyiz.
Sade, yalın bir anlatımla, sıkılmadan bir çırpıda okunabilen şiirler. Kitap isminde olduğu gibi şair, kelimelerle farklı anlamlar da yükler. "Dinmez hasret yangısı" (sayfa 43) gibi. Şairin gelenekten beslendiğini ve tasavvufi imgeleri kullandığı ve bunu şiirlerine yansıttığı da görülmektedir. "Yusuf gibi düştün mü/ kör bir kuyuya?/ yakup gibi ağladın mı/ can deyü deyü?" gibi birçok şiirde görmek mümkün.
"kirpiğinin kemendi, saçıldı küre, cam-ı cemi kırdım, kor gülüşlere hasret, teyellenmiş bulut, cennetten kalma" gibi birçok kelime, imge dikkat çekmektedir.
Farklı gördüğüm bazı imgeleri buraya taşıyacak olursam.
"Dışarıda kuş cıvıltıları/ içeride insan sesleri/ eşitliyor doğa/ tüm nefesleri" (sesler- sayfa 17)
"Hayatımın güzel yüzlü celladı" (sayfa 56)
"Dört kitabın manası/ saklıdır sende" (sayfa 60)
"Yangın yeri sırça köşküm" (sayfa 74)
"Acı bir söz/ bıçak yarası gibi derin" (sayfa 80)
Yorulmadan kendini okutan şiirler bunlar. Sevinçler, mutluluklar barındırdığı kadar hüzünler ve yaraları da barındıran şiirler. Yara her zaman gösterilen yerde de olmaya bilir. Şiirler bunları da barındırmaktadır. Şairin ilk şiiri ve arka kapak şiiri olan "bir akşamüstü" şiiriyle yazımı sonlandırayım.
"kızıl bir tül sardı tenimi/ ısıttı bedenimi bir akşamüstü/
ılık bir rüzgar değdi kalbime/ derinleri kederimi bir akşamüstü
büyüdü hayalim gölgemi aştı/ değdi umudum göğe bir akşamüstü
gözlerim ufukta yolcusunu bekler/ uçuştu kalbimde minik kelebekler
menziline ulaşmayan bir ok/ değdi kalbime bir akşam üstü"
İlkay Coşkun
12.07.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.