Parayla Sınıf Atlanmaz
Sanılıyor ki; mal mülk sahibi olursam, lüks arabaya binersem, yalıda villada oturursam, çocuğumu koleje gönderirsem, bürokraside siyasette bir yerlere gelirsem sınıf atlar, kulvar değiştirir, bir üst lige taşınırım düşüncesi hakimdir. Yani elit, diğer anlamda seçkin bir vatandaş olurum hikayesidir. Oysa kazın ayağı öyle değildir, sanıldığı gibi değildir. Asla kolay değildir.
...
Elitlik için sayılanların her biri bir unsurdur. Katkı sağlar ama başlı başına bir faktör değildir. Elitlik işi bileşkeler işidir. Hemen olunacak, bugünden yarına değişecek bir şey de değildir. Zaman içerisinde kademe kademe ulaşılacak bir yerdir. Belki üç dört nesil, belki de daha fazla süreyi ve süreci gerektiren bir şeydir. Dönüşü de benzerdir. Elitlikten düşüş, tebaaya, yani sıradan insanlığa dönüş de aynı süreçleri kapsayacak bir durumdur.
...
Niçin yazıldı bu yazı denilirse; bu işe özenen, lüks arabaya binerek, her altı ayda bir yenileyerek, çoğu kişinin elde edemeyeceği marka ve modelleri kullanarak, biraz da zenginlerin içerisinde yaşayarak sınıf atlayacağını sanan bir bayan tanıdık nedeniyle. Özellikle sıkıldım bu arabadan, altı ay oldu hala binmek durumundayım, piyasa bir açılmadı ki yenileyelim şu külüstürü demesiyle zihne düşen ve ele alınan bir yazı bu.
Kemal GÜL
09.07.2011