- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SENİRKENT BELEDİYE REİSİ ALİ RIZA’NIN DAHİLİYE NEZARETİNE ÇEKTİĞİ TELGRAF (29 Ağustos 1919)
Dr. İbrahim KARAER
Cumhurbaşkanlığı Osmanlı Arşivinde bulunan DH-İUM 19-8 numaralı dosyada üç belge bulunmaktadır. Bu belgelerden biri Senirkent Belediye Başkanı Ali Rıza tarafından Dahiliye Nezaretine çekilen aşağıdaki telgraf suretidir: Senirkent Belediye Başkanı Ali Rıza tarafından çekilen telgrafta Uluborlu Kaymakamı Hamid Beyin Senirkent nahiyesinde umumhaneler tesisi için emir verdiği; halkının tamamı Müslüman olan Senirkent’in inançlarına ve İslamiyet’in esaslarına aykırı olan kaymakamın reddedilmiş ve ayıplanmış bu teşebbüsünün men edilerek; kaymakamlık iradelerinin memleketin gelişmesi ve millete hizmeti gaye edinmesi istirham edilmiştir.
Telgrafname
Dersaadet Dahiliye Nezareti Celilesine
Tarih: 29.08.1335 (29 Ağustos 1919)
Kazamız kaymakamı Hamid Bey nahiyemizde umumhaneler tesisi küşadına emir vermiştir. Ahali-i meskunesi tamamen İslam olan beldemizin itikadat ve şeair-i İslamiyesine mugayir din-i Mübin-i islamiyetle kabil-i tevfik olmayan kaymakamın bu teşebbüs-i mezmume ve merdudesinin men’iyle umran-ı terakkiyat-ı memlekete menafi-i millete hadim olmasının kaymakamlık iradeleri müsterhamdır.
Ahali namına Senirkent nahiyesi
Belediye Reisi Ali Rıza
***
1 Eylül 1325 (1 Eylül 1919) tarihli pusulada İdare-i Umumiye Dahiliye Müdüriyeti başlığı altında
Nazır Adil Beyefendiye
Konya Vilayetine
Telgraf
Ali Rıza imzasıyla Senirkent’ten çekilen 623 numaralı telgrafname suretidir.
***
3 Eylül 1335 tarihli pusulanın başında ise Konya Vilayet-i Aliyyesine yazmaktadır.
SONUÇ
Senirkent Belediye Başkanı Ali Rıza Efendi, Senirkent nahiyesinde umumhaneler açmak isteyen Uluborlu Kaymakamı Hamid Beye bu telgraf ile güzel bir ders vermiştir. Böyle ayıplanmış ve ret edilmiş teşebbüsler yerine, memleketin gelişmesi ve millete hizmetin gaye edinilmesini tavsiye etmiştir. Bu cesur tavrından dolayı Senirkent Belediye Başkanı Ali Rıza Efendi ile gurur duyuyoruz. Mekanı cennet olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.