- 582 Okunma
- 3 Yorum
- 4 Beğeni
RUHLAR PANAYIRI
“Her şeyimi sana borçluyum. Sana rasladığım sıralar yıkıntılıydım. Sen onardın beni. Tuttun elimden kaldırdın. Ben de ekmek gibi öptüm alnıma koydum seni, kutsadım.”
Demiş ya Cemal Süreya
İnsan öyle kıymetli öyle kutsal ve değerlidir ki. Bazısı var altın gibi bazısı bakır. Seyir âlemi burası. Ruhlar panayırı. Gecesi başka gündüzü başka oyunla perdesi kapalı.
Seyir defterinden bir yaprak daha geride kalıyor.
Beni bana sakladığım kadar saklıyorum zamanı, ânı ve kuşatılmış bütün yaşamları.
Kimsenin düş kırıklığı ve gönül yorgunluğu olmadan geçip giden zamanları.
Kimi bahtiyar kimisi yar kimisi de ağyar oluyor. Acısı tatlısı kalanı gideni sevinci ve kederiyle hayat devam ediyor .Geride bıraktığımız izler silinmesin diye ezele âşık ruhlarımız ecel ipini günbegün çekiyor da çekiyor.
Ey ebedî, ey bedî evvel ve âhirin sahibi
Ey bütün âlemlerin vârisleri olan
Perçeminden tuttuğunu bırakmayana emanet et beni...
Câhide
YORUMLAR
Amin binlerce kez. Duandan pay almak ne güzel güzel arkadaşım....
Bu değerli gönül muhabbeti yazını okuyunca, altta kardeşimin de yorumunu da işin içine katınca Harun Reşit'i sürekli sorgulayan, darlatan, terleten, kendine getiren Behlül Dânâ’ Hazretlerinin bir hikâyesi aklıma geldi.
Bir gün halk onun öğütlerinden, yaptıklarının hikmetini anlamayıp ''deliden ne beklenir'' diyerek gidip Harun Reşit'e şikâyet etmişler, O da kızmış çıkmış gitmiş koyunları alıp, kesip bacaklarından asmış bir ağaca. Gel zaman git zaman kokmaya, çürümeye etrafa kötü kokular saçmaya başlamış koyunlar. Bakmışlar mı bu koku koyunlardan geliyor, tekrar Harun Reşit'e gitmişler. Ya Müminlerin Sultanı, Behlül’ün astığı koyunların kokusundan duramıyoruz. Bizi çok rahatsız ediyor. Şuna söyleyin de, onu astığı yerden kaldırsın!”
Harun Reşit' de onun neden bunu yaptığını sorunca, Behlül Dânâ Hazretleri şu cevabı vermiş:
“Ey mü’minlerin emiri! Ben bir şey yapmadım! Sadece her koyunu kendi bacağından astım. Ama görüyorum ki, her koyun kendi bacağından asılsa da bütün çevreyi rahatsız ediyor, herkese zarar veriyor.
Bir kötünün zararı da sadece kendine olmuyor, herkese zarar veriyor. İnsanların bunu anlaması için böyle yaptım. Herhalde anlamışlardır!”
İşte ruhlar da farklılıklarıyla birbirinden ayrı olsalar da sirayet etmeleri, kaynaşmaları, tökezlemeleri de kaçınılmaz oluyor.
Güzele, hep iyiye yol almamız nasibi ile kalemine, yüreğine tutunuyorum arkadaşım.
Selam sevgi ve dua ile.
‘‘Ey ebedî, ey bedî evvel ve âhirin sahibi
Ey bütün âlemlerin vârisleri olan
Perçeminden tuttuğunu bırakmayana emanet et beni...’’
Âmin âmin âmin
Hepimizi inşallah
Çok güzel okurken insanın içi ferahlıyor.
Yaşam giydiğin ve üzerinde asla kirletmeyeceğin elbise ol malı ki! Üstünden çıkarırken kokundan kimse rahatsız olmasın
Saygı ve sevgilerimle