- 2001 Okunma
- 20 Yorum
- 23 Beğeni
Gökkuşağı
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Takım elbisesini giyinmiş, elinden ufak şemsiyesiyle merdivenlerde ayak seslerini duyuyorum.
Annemin, ineklerimizi sağar sağmaz sobanın üstünde pişirdiği sütün mis kokusu etrafı sarmış. Elimde su bardağıyla kepçeyi tencereye daldırışım sonra da bir dilim kaymaklı kurabiye almak için tabağa uzanışım daha dün gibi hafızamı zorluyor.
Bu muhabbete diğer sekiz kardeşimin katılmasıyla mutfaktaki sesler dolup dışarıya taşıyor.
Babamın yaş itibariyle bizim için ender rastlanabilecek torunları olması gereken görüntüsüyle ‘‘ benim kıymetli çiçeklerim ” derken o baba gülüşleriyle pozitif enerjisi, sevgisindeki şekillendirici gücü belli etmesi, gönlümüzde tahtını çoktan kurmuştu.
“Ah.” diye içimden geçirerek bir an çocukluğuma gittim. Yaz tatilinden sonra ablamı yatılı okula gönderirken peşine verdiğimiz kekle kapıdan uğurlayışımız, annemin yaşmağının ucuyla gözlerini silişini görür gibi oldum, sızı düştü yüreğime.
Babam, senden sonra teknoloji çok değişti. Telefonun cızırtılı sesinden bir türlü sağlıklı konuşamazdık. Şimdi tüm kardeşler aynı anda dünyanın bir ucunda olsak da sanki bir aradaymışız gibi sohbet ediyoruz. Her konuşmamızda olduğu gibi dün gece yine seni andık.
Başında hep taşıdığın şapkanla ’’yapma babacım, kendine eziyet etme’’ dediğimiz halde ‘‘çalışmayan pas tutar diyerek ’’çıplak ellerinle bahçemizin dikenleri temizlerken ’’nerede kaldınız’’ demesi, yüzüne vuran güneş gibi, su yeşili gözlerin nasıl da parlardı.
Bahçe işlerinin yürümesi için değildi sitemin. Yakınlarında, etrafında olmamızı çok severdin. İmkânsızı başaran cesur mu cesur kızların yaşlılığının deminde etrafında dolanan mis kokulu çiçeklerindi.
Bize, tanımadığımız, yaşadığımız evrende hayatta kalma mücadelesini anlatırken, bilgi hazinenin büyüklüğünü, akıl aynana bırakırdık kendimizi…
’’Zaman, karşınızda korsenin içinde mücadele ediyor’’ der, devam ederdin ’’ Ve siz o korsenin içinde yorgun atların peşinden değil, daha ileri gidebilecek hizaya, Fizan’a yetişemediğiniz gece ve gündüzü takip edeceksiniz. Su bentleri olmayan büyük köprülerden korkmadan ayağınız yere basa basa geçeceksiniz. ’’
Her alanda, çıktığımız tepelerden aşağıya vadiye doğru inerken dimdik değil telaşsızca aykırı yolla zik zak çizerek inmemizin sağlamlığıyla dönüp yeniden tepelere çıkabileceğimizi;
eğer tepeden dik aşağıya doğru yürümeye çalışırsak hızımızı alamayacağımızı sonrasında dizginleri kaybedip vadiye varamayacağımızı anlatırdın. Bu bize yayladaki bazı arazilerimizde, sarp yerlerde yetişen otlarımızı biçip vadiye taşımamızdaki stratejin olmakla birlikte ömrümüzü sıralara koyup hayat mektebinde okumamız, mezun olmamız misaliydi.
Ayağımızı kocaman kamyonun frenine koydun. İnce bir kâğıdın üzerine sakince frene basa basa acele etmeden bilmediğimiz yolları öğretmek, öğrenmemiz için…
Şimdilerde hayal kırıklığımızda gözyaşlarımızı aza indirgemek için, sen olmadan öğrettiklerinle bileğimizdeki saati bozmadan, soluduğumuz havayı kirletmeden adımlar atıyoruz.
Yine de en küçük engelde bile seni anmadan yanımızda olma isteğine karşı koyamıyoruz.
Çünkü senin bizi görmeni, başarılarımızı seninle paylaşmayı, dualarını duymayı, alnımızdan öpmeni özledik.
Ve her sohbetimizin ana konusu olduğunu, saygıyla hürmetle anışımızı bilmeni istiyoruz. Hatta sanki ruhunun da bizimle olduğunu hissediyoruz.
Babam, sen bizim aklımıza düşen su yeşili gözlerinle her su damlacıklarına vuran güneşin oluşturduğu gökkuşağımızsın...
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Açık yürekliliğinle herkesin yardıma koşan, duygularını merhametinle birleştiren kimseye mutena etmeyen sıradışısın.
Kim ne düşünürse düşünsün doğru bildiğin yoldan asla vazgeçmeyen, miskinlerden kaçan, çalışkan, nadide özellikli bir insansın.
Yazını okuduktan sonra senin güzelliğini; anne ve baba faktörünü şimdi daha iyi anlayabiliyorum.
Mekânları cennet olsun.
Abin.
Ümmühan Yıldız
Hep gül mutlu, sevdiklerinle o güzeller güzeli Yıldız ablamla birlikte sağlıkla dileklerinle yaşa.
Torunlarını severken mutluluk anının resimlerini yolla bana
Sevgimdesin saygımdasın
Ümmühan Yıldız
Gökkuşağının renklerinde güzel gün geçirmen dileğimle
Teşekkür ederim
Sevgiyle salamlar
Değerli Dost Kalem.
Tebrik ederim.
Ömrüne bereket.
Yaşarken de kıymet bilenlerden olmak temennisi ile
Kalemin Yüreğin var olsun.
Kıymetli Çınarınıza Rahmet olsun.
Selamlar Sevgiler.
Ümmühan Yıldız
Yürekten Âmin,
Saygı ve sevgilerimle selamlar
Canım babam, koca çınarıma ne güzel yad ediş bu Ümmü'şüm. Yazacak anlatacak çok şeyimiz var, kaleminde bir kaçına dokundurmuş.
Sanki babamın ruhu sinmiş sayfana, buralara.
Onlardan sonra dünyanın tadı tuzu kalmadığı ne kadar çirkin, zor, çekilmez bir yer olduğunu düşünüyorum. Hatta ahiret korkusunu yenmeye çalışarak oraya gitmeye yavaş yavaş hazırlanmak , orada onların olduğunu bilmek aslında büyük bir lütuf bize belki de bacım.
Onları çok özlediğimizi ''sabredin'' dediklerini duyar gibi oluyorum.
Duamda, yüreğimdesin...
Ümmühan Yıldız
‘‘orada onların olduğunu bilmek ’’
Evet, uçsuz bucaksız dünyanın her zerresini sevsem de; bana ölümden korkmamayı onların ahiret bizi karşılayacaklarını biliyorum.
Seni kocaman seviyorum
Ne güzel babanız varmış.Allah cennetine buyur etsin inşallah.
Onlar bizim ilk aşkımız değiller mi?
Tekrar tekrar hatırladıkça gökkuşağı gibi açarlar gökyüzümuzde.
Kız çocuklarının mimari babalarıdır.
Kalbimizdeki kalenin şahı da onlar.
Güzel yazıyı. Ve başarısını kutlarım.
Sevgiyle..
Ümmühan Yıldız
7 dayısının yedisinide İstiklal Harbi ve Çanakkale Harbinde şehit olan iki evin tek erkek evladıydı.
Her ne kadar Anadolu geleneği erkek evlat isteği daha ağır bassa da; bize olan sevgisi zamanla erkek evlatlarının çok üstüne çıktığını rahatlıkla söyleyebilirim.
Bana, ilk harfimi öğreten, öğretmenimdi. Çok yakışıklı, güzel sözlü, gülüşü ballı, cesur, cesaret veren, korkusuz bir adamdı BABAM
Çok mutlu oldum sizi görmekten.
Sevgiyle selamlar
O kadar güzel ve duygu yüklü bir yazı ki...
Severek ve gözlerim yaşarırken okuduğum ve daha çok insana ulaşması adına mutluyum.
Mekanları cennet olsun babalarımızın ve ebediyete intikal eden tüm sevdiklerimizin.
Sevgimle sevgili arkadaşım
Ümmühan Yıldız
Yürekten Âmin,
Güzel yüreğinizden akan sözlere teşekkür ederim
Sevgilerimi gönderiyorum.
Harikasınız
Ümmühan Yıldız
Saygıyla sevgiyle selamlar
Babam, sen bizim aklımıza düşen su yeşili gözlerinle her su damlacıklarına vuran güneşin oluşturduğu gökkuşağımızsın...
Ne mutlu, şükürlü bir mutluluk, böyle bir babaya sahip olmanız!
Ve ne soylu bir gerçek ki "çiçeklerim" dediği siz kızlarının bunun her daim bilincini kavrayıp yaşatmanız!
Duygulanarak, etkilenerek takdir ederek paylaştım bu son derecede hisli, vefalı yazınızı.
Sevgi ve saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Aynı anda dokuz evladını, dört torununu okula gönderen kalabalık öğrencilerin babasıydı, dedesiydi.
Elindeki tek bir meyve dahi olsa bizleri okul yolunda bekler, hepimize o bir elmayı eşit bölüştürürdü.
En çok üzüldüğüm yaşının bizden çok büyük olması değil; bilgi ve derya hazinesine yaşımın küçük olmasından ulaşamamam/yetişemememdir.
Gönül güzelliğinde ki sevgilerimi gönderiyorum
Sağ olun.
Ümmühan Yıldız
İşten fırsat buldukça yazmayı seviyorum,
Okuyan sizlere de yürekten teşekkür ederim
Saygıyla sevgiyle selamlar
Ümmühan Yıldız
Teşekkür ederim..
O güzel babaların; güzel mi güzel çiçekleri hiç solmasın
Saygıyla sevgiyle selamlar
Yazıyı okurken içine giriyorsanız, yani yaşıyorsanız anı: işte o yazı güzeldir her şeyiyle...
tat almak deyimi, buradan geliyordur kesin.;))
tebrik ediyorum
nice saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim,
Duygu ve düşüncelerinize mutlu oldum
Saygıyla sevgiyle selamlar
Babalar ve kızları hayatın mihenk taşıdır. Gönlünüze sağlık.Tebrikler .
Ümmühan Yıldız
ve ekliyorum kız çocuğu olmayan babalar; gerçek babalık duygusunu tam olarak anlayamazlar…
Çünkü kız çocuğunun babayı sevmede ki edası çok daha dayanıklı, çok daha kuvvetli
Babam öyle söylerdi
Saygı sevgi selamlarımla.
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun. Baba insanın koca çınarı, koruyucu meleği canı ciğeri herşeyidir. Ümmühan Hanım yüreğinize emeğinize kaleminize sağlık çok güzel bir yazı, bildik tanıdık ve içten bir yazı kalemin var olsun. Ayrıca seçki kurulunda teşekkür ederim
Ümmühan Yıldız
Şanslı çocuklardan mıydık desem yoksa!
Rabbim ‘in bizim için seçtiği en büyük hazinesi miydi, dönüp ardıma baktığımda sonsuz kere şükrederek dualarımı gönderiyorum.
Babam; dedemizdi, babamızdı, abimizdi, arkadaşımızdı o bizim hep sığındığımız sığınmaya devam ettiğimiz limanımızdır.
Yürekten Âmin,
Yürekten sevgi ve selamlarımla.
DADAŞIM
Ümmühan Yıldız
Yanımda olduğun için çok teşekkür ederim.
Âmin diyerek,
Sımsıcak sevgilerimi gönderiyorum
Aygün Deniz
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim
Saygıyla sevgiyle selamlar
merhaba sevgili ümmühan...
benim de şuanki yaşımın yarısından fazlasını babasız geçirmişliğim var... ancak bu eksikliği onunla yaşadığım her tek günü, sanki bir yılmış gibi telafi etmişliğim...dolu dolu yaşamışlığım bir nevi, her saniyeyi fırsata çevirip....
babalar hep özel hep değerli ama senin baban tecrübelerini kırmadan soldurmadan gelişmelerini en güzel şekilde itinayla sağlayıp çiçeklerine aktaran bilge bir bahçıvan gibi... ne güzel, ne hoş anlattın... ya da ben öyle hissettim diyelim... dolu dolu ve anlamlıydı her sözünü nakşedişin.....
kalemine sağlık canım benim...
sevgiyle
Ümmühan Yıldız
Evet, babamla birlikte geçirdiğim zaman kısa olmanın hüznünü; değerli olmasının mutluluğunu taşıyorum/yaşıyorum.
Hep ve daima sevgimdesin
15 yaşına kadar babamla kaldım annemle de aynı
Zaten 6 yaşından önceyi hatırlamıyorum
Tamamı 11 yıl kaldım onlarla
Aklımda hiç onlara dair bir genç kızlık anım yok
Sadece içimde hep bir çocuk ağlar anne baba diye
Kimsenin duymadığı!
Ne kadar şanslısınız onlarla aynı çatı altında büyümek onlardan hayata dair bir şeyler öğrenmek büyük bir şans olmalı diğer aleme göç etmiş olsa bile
Tekrar mekanı cennet olsun inşallah
Sizinde yüreğine Kaleminize sağlık olsun
Ümmühan Yıldız
Sonra Rabbime şükrettim kendi adıma
Babamla arımızdaki 60 küsur yaş farkı var. Bu yaş farkına rağmen babamın bütün çocuklarıyla tek tek ilgilenip yaptığımız sohbetlerimiz tadını hiç unutmuyorum. Sevgi ve şefkatle bizi koruyan sesi hep kulaklarımda.
Babamın görevli olduğu yer; yaklaşık bir saatlik yayan yürüdüğümüz okul yolumuzun tam ortasıydı. Okul çıkış saatimizde yolumuzu gözler yanında meyve, şekeri ne varsa hepimize böler anlımızdan öper yolcu ederdi.
Adının anlamını, şimdi daha iyi anlıyorum
Eminim sen çocuklara/çocuklarına mükemmel anne olacaksın,
Teşekkür ederim.
Âmin
Sevgilerimle selamlar
Ben çocuktum Yalova Gökçedere'eye tatile gitmiştik.
Ermeni arkadaşlarım vardı, onlar her sene geldiklerinden dağ tepe hakkında bilgileri vardı. Bir gün bilmediğimiz bir tepeye tırmandık. Mezarlık vardı arka tarafında. Arkadaşım dedi ki sakın koşma yuvarlanırsın.. Ama ben o telaşla koşmadım uçtum sanki ve yara bere içinde beni motele götürdüler.. İnsan yaşadığı yere göre kendini eğitiri öğrettiler bana aslında.. Ne zaman bir tepeden inecek olsan temkinli adım atarım ..
Babalar ki; çınarlarımız bizim hep koruyup hep gözeten. Yarınlara bilgileriyle hazırlayan.
Çünkü bir kadın güçlü olmalı babanın gözünde ve bu dünyada ayakta kalabilmek için kendi örnek olmalı herkesten önce.. Ele batan dikenler değil yüreğe batan dikenler önemli onların yanında.
Mekanı cennet olsun babacığının gurur duyacağı ne güzel bir evlat bırakmış ardında.
Sevgilerimle arkadaşım.
Ümmühan Yıldız
Çok dik değil hafif tepe olan tarlamızın üst noktasına doğru yürüyoruz.
10-11 yaşlarında oğlu da bizimle birlikte. Annem tarlanın aşağısında bize doğru seslendi. Arkadaşımızın oğlu, annemin sesini duyar duymaz anneanne diyerek sevgi gösterisi yapmak için anneme doğru doğru ufak adımlarla koşmaya başladı.
Bir iki üç ondan sonraki adımlar sayılmayacak kadar hızla.
Biz korkuyla bağırmaktan başka hiç bir şey yapacak durumda değildik. Annem, biz sadece bağırmayın dediğini ve aynı anda çocuğun açılmış elinden birini ani hareketle tutup kendine doğru çekip sardığını gördük.
Tarlamızın adı Ağanın düzü ve oraya her gittiğimizde o korku dolu anımızla annenim manevrası aklıma geliyor.
Rabbim seni korumuş ve güzel bir yüreği Edebiyatdefteri ve bende tanımışım.
Teşekkür ederim.
Âmin
Cannn Arkadaşım
Ümmühan Yıldız
Âmin.
Çok şanslı çocuklardık babam ve annem; bilgilerini ve deneyimleriyle ufkumuzu açan deryamızdı.
Bizde onları hiç yanıltmadık.
Sevgiyle selamlar