- 376 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
MADIMAK VAHŞETİ
Madımak katliamı nasıl ve neden oldu derseniz. Bu olayı radikal din vs ye bağlarsanız. Alevilik sünnülük diye ayrım yaparsanız. Bir madımak katliamı veya buna benzer yobazca ve hesapsızca bir olay daha olur. Mesela bir kiliseye, katedrale, manastıra, mescide, camiye veya cem evine yapılacak sabotaj aynıdır. Bu basitçe akıl oyunları ile yapılmış cahil insanlar kışkırtılarak iç karışıklık hedef alınmıştır. Hiç bir Müslüman inandığı üzre bir insanı savaş durumu hariç öldüremez kendisini savunurken dahi öldürse bunun İslami hukuklarda cezası olabilir. Hele ki diri diri bir insanı yakmak suretiyle öldürmek sadistçe bir durum olduğundan ve Müslümanların savaşta dahi düşmanına işkence etmediğini düşünürsek eğer bu eylemi Müslümanlara mal edemezsiniz. Bu eylemin sorumlularına radikal dinci, radikal islamcı diyemezsiniz. Çünkü islamın kuralı kitabı emirleri bellidir. İslam ilk Hz. Muhammed (s.a.s.) den buyana hiç değişmedi ilk günkü gibi duruyor. Fakat herkes bir kulp takmaya çalışıyor. Yok şu mezhebe göre şu şöyle, hayır aleviler göre bu böyle, sünnilere göre ise şöyle. Hz. Ali şöyle yapmış yok Hz. Ömer böyle yapmış yok Yezid ve Muaviye şöyle ettiği için bu böyle değilde öyle. Bu saçma salak beynini kullanmayanların düştüğü oyunlardan artık bıktık. Kardeşim islamda Kur an da ne yazıyor bak oku. Başında zaten indiriliş maksadında oku deniliyor. Bu yüzden okumadan etmeden madımak olayını veyahut buna benzer saçmalıkları İslam a yaftalamayın. İslam örnek bir dindir, lakin Müslümanım deyip 5 karış sakal ile gezenin her yaptığını İslama mal etmeyin. Böyle ederseniz kendinizi kandırırsınız.
Madımak olayı bir vahşettir ve Müslümanlık bunu kabul etmez.
...
Bu nasıl bir vicdandır kıydı kulun canlarına
Yakanlar da yanar elbet kalır sanma yanlarına
Araştırıp bakmak gerek damardaki kanlarına
Yakanlar da yanar elbet kalır sanma yanlarına
Yazar ve Şair; ŞÜKRÜ ATAY
YORUMLAR
Milletçe ne kadar çok derin yaramız var. 2 Temmuzda Madımak, ardından 5 Temmuzda Başbağlar. Toplumu birbirine düşman etmek için yapılmış bu katliamlar asla unutulmayacaktır. Rabbim birliğimizi bozmasın.
mavitükenmez
Yorumunuz için çok teşekkür ederim
Sağlıcakla kalınız.
Son cümlede olayı özetlemişsiniz.
Madımak olayı bir vahşettir ve Müslümanlık bunu kabul etmez.
Bu nasıl bir vicdandır kıydı kulun canlarına
Yakanlar da yanar elbet kalır sanma yanlarına
Araştırıp bakmak gerek damardaki kanlarına
Yakanlar da yanar elbet kalır sanma yanlarına
Ben de bir dörtlükle eşlik etmek istedim izninizle.
Selam ve saygılarımla.
mavitükenmez
Yazımı gayet açıklayıcı olarak yorumlamışsınız. Tamda şiirde söylenen gibi,
"Velhasıl kelam anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az" demişler.
Teşekkür ediyorum
Sağlıcakla kalınız sayın üstadım.
Söylediklerinize harfiyen katılırım şüphesiz.
Elbette İslam diniyle, dindar insanlarla alakası yok. 1993 yılının bütününe bakmalı. Uğur Mumcu PKK üzerinde inceleme yaparken katledilir. Eşref Bitlis'in katli ile İslam ne alaka? Ya da Adnan Kahveci, Özal gibi isimlerin öldürülmesi. Başbağlar kıyımına ne diyeceğiz? Akşam ezanında Cami önünde toplanan masumlar taranır. Müslümanlık bunun neresinde?
Sadece Madımak cımbızla çekilip alınıp yorumlanırsa sistematik bakılmaz elbette. Yetmişlerin anarşi ve terör ortamı misali, Soğuk savaş döneminin NATO, Amerika patentli Gladio yapılanması o yılı ve sonrasını bu millete zehreder.
Nihayet hocam yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Madımak olaylarında yaşamını yitiren insanları saygı ve rahmetle anıyorum
Saygı ve selamlarımla.
mavitükenmez
Saygılarımla