- 474 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLAR VE MAHREMİYET EĞİTİMİ
Çocukluk döneminde tacize uğrayan erkek veya kız çocukları gelecek yaşantılarında da gerek psikolojik gerekse fizyolojik sıkıntılar çekmektedirler. Her ne kadar pisikolojik destek alsalar da , yaşadıkları travmaları kolayca atlatamamaktadırlar .
Ailelerin duyarlı olması ve duyarlı bireyler yetiştirmesi gerekmektedir.
Çocukluk yıllarından itibaren mahremiyet eğitimiyle birlikte çocuklarında mahrem alanlarına saygı duymalarıyla taciz vakaları hafifletilebilir .
Mahremiyet eğitimine bebeklik çağlarında başlamakla birlikte, bebeğin alt değişimini yapılırken kalabalık ortamlardan uzak durulmalıdır.
Ayrıca erkek yada kız çocuklarının cinsel organ temizliği yapılırken uyarıcı erkende bulunmamak adına temizlik çok kısa sürmelidir.
Aynı zamanda bebeklikten çocukluğa geçiş döneminde çocuğun tuvalet ihtiyacı, üst değiştirme gibi mahrem durumların ortalıkta yapılmaması da mahremiyet eğitimine temel sağlamaktadır.
Unutulmamalıdır ki çocuklara mahremiyet eğitimi verilirken çocukların odalarına kapıyı çalarak ve kişisel eşyaları gibi mahrem şeylere
İzin alarak dokunmak, çocuğun mahremiyet eğitimini kavramasına yardımcı olacaktır.
Aile içi eğitimin yanısıra anne ve babaların çocuklarıyla iletişim bağını sıkı tutmaları çocuğa güven teşkil edeceğinden , çocuğun gün içerisinde yaşadıklarını da kolayca anlatabilmelerine yardımcı olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.