Komedi dükkânı
ı
Seyirciii şimdiye kadar eşi benzeri görülmemiş bir oyun seyredecek, paranızın hakkını alacaksınız…
ARKADAŞIM!
Evet ne yapıyoruz?
ARKADAŞIM şimdi sen şuradaki görkemli koltuğa oturuyorsun ve koltuğun yanında duran kavuğu başına takıp kaftanı sırtına geçiriyorsun.
(Osmanlı Sultanlarının ve bazı alimlerin başlarındaki kavukların kefenlerinden oluştuğunu, sık sık ölümü hatırlayıp ona göre karar verirlerdi. Öldükleri zaman hemen başlarındaki kefenle defnedilirlerdi.) internet bilgi.)
*TAKAMAM olmaz ben ölümden korkarken, başkaları için nasıl ölüm kararı veririm?!
*ARKADAŞIIIIM! Sana tak dedim, bu ölümü çağrıştıran bir kavuk değilll…İhtişam kavuğu.
*TAMAM o zaman olur. ŞİMDİ birkaç kişi gelsin etrafında, hepsi ayrı ayrı el etek öpsün.
*SEYİRCİİİ kim gelecek aranızdan??
S e s s i z l i k ve sonra sahneye on onbeş kişi çıkar.( hepsi tv de gözükme, ya da bir şey tutturur da rol kapabilir miyim derdindedir.)
*SEYİRCİİİİ bu kadar kişi el etek öpene kadar vakit geçecek, oyuna ne kadar zaman kalacak haberiniz var mı?
*ARKADAŞIM sen şimdi gözünün tuttuğuna el et gelsin, gerisi yerine dönsün.
*AMA TAM DA İSTEDİĞİM GİBİ olmuşken;yani ölümsüz bir kavuk, kaftan ve de ihtişamlı sandalyeye oturmuşken olmadı yaaaa…
*ARKADAŞIM hadi sana ne dediysem onu yap!
*EEE AMA sen mi hükümdarsın ben mi???
*ARKADAŞIM ne de çabuk alıştın, komedi icra edeceğiz burada ÇIK HAYÂL DÜNYASINDAN…
*PEKİ PEKİ, hadi sen sen sen….gelin elimi eteğimi öpün hadi bakalım
El etek öpme faslı biter ve ARKADAŞIM! Şimdi sıkıldın sen , bu el etek öpenleri kov gitsin başkaları gelsin.
*YAAA ne güzel ne güzel, hep bunu mu yapacağım???
*YOK YOK şimdi bu dediğimi yap, sonra tebdil-i kıyafetle halkın arasına karış bakalım neler diyorlar senin için???
*YA DELİ MİYİM BEN? Şurda rahat rahat oturmuşum,ekmek elden su gölden, ŞEY yani PARDON, su da ekmek de HALKIN KESESİNDEN….
*Ne diye çıkayım dışarıya? Şimdi çok zahmetli bu devirde eski devri oynamak. Getirsinler helikopterimi şöyle bir tepeden dolaşayım bakayım.
*SİZLER! Koyun böcekleri oraya buraya çalışıp dursunlar işte ALLAH ne verdiyse getirirler artık….
*ARKADAŞIIIIM ya talimatları sen veriyorsun burada oluyor mu?
*KABAHAT sende gerizekâlı, beni padişah yapan sen değil misiiiiinnn???
*HOPPALAAAA…”Yahu çingeneye beylik vermişler,önce babasını asmış” demişler ya şimdi sen de aynısını yapıyorsun.
*BANA NE sen bana kavuğu giy,kaftanı kuşan, bu ihtişamlı koltuğa otur demedin mi ?
*ARKADAŞIIIIM ! Dedim, dedim de ben senin böyle başına buyruk harekete geçeceğini nerden bilirdim ki???
*ONU önceden düşünecektin, şimdi oyun bende…
SEYİRCİİİ! Şimdi siz benim halkımsınız, haaa bu arada buraya teşrif etmeyenler de dahil ; ister beğenin ister beğenmeyin “güç bende artık”…
ARKADAŞIIIIM ! dur bi Dakka yahu ne yapıyorsuuuun?
*KARIŞMAAAA BENDEEEE…
*SEYİRCİİİİ ! Hadi kalkın ayağa bakalım şimdi, en arka sıradakiler en öne gelsinler,en öndekiler arkaya, ortadakiler de kenara köşeye biryerlere sıkışsınlar artık işte.
*TAMAM HERKES yerini aldı mı???
ŞİMDİ YENİDEN KALKIN. En öne gelenler ortaya,ortadakiler arkaya, arkadakiler öne gelsinler bakalım….
Gelin gelin gelin gelin…. Daha hızlı daha hızlı...
*Haaa SEN SEN SEN!... Demin yüzünü buruşturmuşturmuştunuz ya, şimdi gülümseyerek gelin ve el etek öpün bakalım…
*ARKADAŞIIIIIM ! Salonu allak bullak ettin yahu, niye insanları yerinden oynatıp duruyorsun???
*KEYFİMİN KÂHYASI MISIN BRE GAFİL?
Bana karşı çıkarın haaa?... TEZ ALIP GETİRİN dalkavuğum olacaksın artık benim.YOKSA tez zamanda kellen vurulaaa…
*ARKADAŞIIIIIM ne yaptığını sanıyorsun sen?!
*REJİDEKİLER TUTUN YAKALAYIN! Bunun içindeki şeytan dışa vurdu, güvenliğimiz için, içi temizlenene dek atın odaya.
*NAYIIIIIR NOLAMAZ bu koltuk çok rahat, her istediğim oluyor, şeytan falan yok içimde benim, siz kötüsünüz ben iyiyim….
*ARKADAŞIIIIM Saçmalamaaa…
*MAĞDUR OLDUM YAAA MAĞDUR OLDUM...
*MAĞDURUM DA MAĞDURUM ÇOK MAĞDURUM MAĞDURUUUUM...
***REJİİİ ! DERHÂL ACİL REKLÂMA GİTMEMİZ LÂZIM***
KANDIRAMAZSINIZ BENİ
SUSTURAMAZSINIZ BENİİİ
DURDURAMAZSINIZ BENİ
BEN KÖTÜYÜM SİZ İYİ Mİİİİ?...
*ARKADAŞIIIIIM! SUUUUUUUS...
SAYIN SEYİRCİLER KUSURA BAKMAYINIZ CAHİL CESARETİ İŞTE!
ve reklâm gireeeeeer
günümüzün trajikomik
Hâdiye Kaptan
Günümüzün trajikomik manzarasını resmetmek istedim.
26.2.2014 tarihinde yayımlanmıştır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.