On Kardeşli Ailede Büyümek
Geniş ailede olmak, çok çocuklu ailede büyümek, ortalarda ya da gerilerde olmak, ilk çocuk veya son çocuk olarak dünyaya gelmek. Farklı duygular bunlar. Her kardeşin ayrı sevgisi, onunla olan gönül bağı, arkanızda ya da arkasında olunduğunun bilinmesi, kalbinizin ve zihninizin yarısının orda olması farklı duygulardır.
………………………………
Aranızda çok çocuklu ailede büyüyenler vardır. Mutlaka. Bunun ne büyük nimet ve lezzet olduğunda, yeniden dünyaya gelse yine böyle bir ailenin mensubu olmayı yeğleyen nice insanlar olduğu muhakkaktır. Bu gibi ailelerde sorun sitres olmaz. Gerilim kaynaklı bir mesele olmaz. Kardeşler hep sırt sırta verir birbirlerini büyütürler. Biri diğerinden çok şey öğrenir. Ana babaya fazla iş düşmez.
……………………………..
İçlerinden farklı farklı mesleklere yönelenler olur. Biri diğerinin elinden tutar yol yordam gösterir. Daraldığında destek olur. Zora düştüğünüzde kardeşleriniz olduğu aklınıza gelir. Bir yabancının kapısını aşındırmanıza gerek yoktur hemen ailenize yönelirsiniz. Onlarla çok güzel günler geçirirsiniz. İyi ve kötü günde birbirinize koşarsınız. Karşılıklı kucak açarsınız. Her şeyin üstesinden gelirsiniz. Sevgi içinde büyürsünüz. Bakın meşhurların bir çoğu çok çocuklu aile mensubudur. Hem bizde hem yabancılarda. Sporda, siyasette sanatta bu gibiler oldukça fazladır. Sayısız denilecek kadardır.
Kemal GÜL
28.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.