- 190 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Akıl ruhtur...diyelim mi...
Akıl ruhtur...diyelim mi...
Akıl ruhtur...bilim aklın da kalbinde yeri beyindr der...mutasavvıflar başka görüştedir ama insanın manevi yönü bir bütündür...yerleri farklı da olsa...
Akıl ruhtur...İnsan akletmiyorsa Allahla bağ kuramaz.aşk vicdanın işi..akıl vicdanı kamilleştirir.aşkı seçer vicdan.aklet yani oku
Akıl ruhtur...
Dirayet tefsiri rivayet tefsiri kavgalıdır...akaidde fıkıhta da aklın rivayetle kavgası var...
Akıl ruhtur...
Kur’an fıtratın sütü yani besler fıtratı...ve esir olmazsın fıtrata Kur’an sayesinde...Kur’an aklın da sütü...esir olmazsın akla Kur’an sayesinde...İkisini kavga ettir...İslam meyvesi için...bu elzem kavgadır...
Akıl ruhtur...
Aristoteles’e göre insan, ruh ve beden olmak üzere iki ayrı öğeden oluşan bir varlıktır. Beden madde, ruh ise onu biçimlendiren, ona “insan” niteliği kazandıran formdur. Bu nedenle yaşamın ilkesi olan ruh amaç,beden ise araç konumundadır...
Akıl ruhtur...diyelim mi...
Akıl ruhtur...İnsanın fıtratı da aklı da hem cennete hem cehenneme sürükler insanı...Kur’ana ihtiyaç var...fıtratı (nefsi,kalbi...)ve aklı terbiye edecek şey Kur’andır...secdeli akıl...secdeli gönül cennete yönlendirir...
Akıl ruhtur...diyelim mi...Akıl hür mi hayır...Allahtan başka hür yok bu varlıkta...
Akıl ruhtur dedik kalp nedir kalp ruhdur diyen de var...Tartışılsın...ama İki kanatlı kuşuz ..maddi ve manevi yönümüz var...bu kesin..kalple akıl kavgalı ikili...bu kavga kemalat için...Kavga her yaratılanın kaderi...Allahtan gayri her şey fanidir ve kavgadadır zıttıyla sadece Allahın zıttı yok...yaratılan her şeyin zıttı var...ve kavgaya mahkumlar...faniler için kavga elzemdir... elzemdir...müşrik akletmez ama akılı ...aklı susturur...kibir aklı susturur...aşk da aklı susturur...ama aklın susması aşığa da zarar verir kibirliye de...Nefis ya kibirlidir ya rıza amaçlıdır...Allahtan razıdır...asileşmez...kibirli nefis razı olmaz Allahtan acelecidir cenneti dünyaya taşır...cenneti satar dünya için...Çeşitli hadislerde ruh kelimesinin yanı sıra onun yerine nefis ve “neseme” kelimeleri de kullanılır (meselâ bk. el-Muvaṭṭaʾ)Allahtan razı olan nefis...aklı ve fıtratı terbiye eder...Allaha asi nefis aklı ve fıtratı bozgunculuğa vasıta eder...
Kalp hür mü hayır Tek hür var oda Allah bu varlıkta...Kibir kalple kavga eder durur...Kibirli cenneti satar dünyası için...
Kibir kalbi mühürler...Kalp hür değil hasımlı...yani...dindarlığı da kibir içindir kibirlinin...hilecidir münafıktır...dini çıkarına alet eder...Esma ile hallenmek kul olmaktır...Akıl bu göreve ehildir...ama Allahtan razı olma amaçlı bir insan ile kibirli yani kendini razı etme amaçlı insan aynı mı...cüz’i irade insanın gece olmasına da gündüz olmasında da etkindir.zıtlara elverişlidir...güneşi seçen gündüz olur...ilk yanlış ve doğru burada...
Akılla kalbin ilişkisi nedir mi...Akıl müşrikte bile faruktur...Kalpleri mühürlenince körlük sağırlık başlar...yani ilk yanlış ve doğrunun yeri kalp...Allah kalpleri evirip çevirir...akıl hep Faruktur...ama hür değildir...hür olmayana güven de olmaz...Tek güvenilen bilgi Kur’andır vahiydir...doğru bilgi hak bilgi..kalbi vicdanı sızlatır yanlış iş yapılınca...
Kur’an güneştir...aklı besler...Kalbi besler...Kur’andır zikirden kasıt...ama dil zikrine indirgemişler zamanımızda zikri...Her ramazan tilavet zikirdi...ama arabçasıyla yetinmeye indirgenmiş...yani Kur’an susturulmuş...her ırka konuşmalıydı Kur’an...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.