- 384 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Olur Böyle Vakalar
Yıllar önce öğretmen olarak memleketime gelmeme bir kelamla aracılık etmiş ve bana yardımcı olmuş bir köylüm, İbrahim abim vardı. İki yıl önce karaciğer rahatsızlığı ayaklarında kangrene neden olmuş, kurtulamamıştı. Allah taksiratını affetsin.Kalender,mütevazi,zeki ve içkiye düşkün bir abimizdi.
Onunla bir bayramda karşılaştığımızı hatırlıyorum. Çok kişiye iyilik yaptığını, fakat onların kendisini ziyaret etmeye layık görmediklerini söyledi. Bunun üzerine ben tarih belirtip onun iş yerine iki farklı günde uğradığım halde orada küçük oğluyla karşılaştığımı ve ona hem selam gönderdiğimi hem teşekkürlerimi iletmesini söylemiş olduğumdan bahsettim. Oğlu bir şey dememiş. Haliyle üzüldüm.
Hala faili meçhul kalmış değerli gazeteci Uğur Mumcu suikastini ve cenaze töreninde "kahrolsun şeriat" diye bağıranları hatırlarsınız sanırım. İşte bu olaydan kısa bir süre sonra Kuşadası, Davutlar’da rahmet dayımın yazlığındaydım. Dayımın dostuydu İbrahim abi, onunla bir akşam yemeğinde bir aradaydık. Şuradan buradan konuşurken bana dönüp "sakın laiklikten vazgeçme!" tembihinde bulundu. Nereden icap ettiğini
anlayamadım.Sen bir iş adamısın, laiklik veya başka bir ideoloji hakkında çok şey mi biliyorsun, ya da sana laikliği savunma görevi mi verdiler?
Dedim ki ona :"Ülkemize şeriatın gelme ihtimali yoktur bence, endişe etmeyin."
Öyle ya. Bir akıl, hem tehlike gördüğü Mumcu’yu ortadan kaldırıp hem de şeriata küfrettiyor, şeytani planlarını tıkır tıkır yürütüyor. Şeriatçi denilen kaç kişi var ki? Belki şeriatçilikle itham ediliriz diye" "onu öldüren biz değiliz! " şeklinde itiraz sesi duyulmadı. Acayip bir memlekette yaşıyoruz. Güç kimdeyse o haklı. Güçsüzseniz günün birinde bir yerde bir şekilde böcek gibi ezilmeniz mukadderdir.
Türkiye çok partili hayata geçtikten sonra onar yıl arayla darbe yapılması nasıl anlaşılmalıdır? Bana göre bunu cevabı şudur: Millet kendisini çok özgür sanmamalı, zararlı sayılan düşüncelere yönelmemeli, dünya lordlarının ortasından çıkmamalıdır. Darbeler, bir sürü olduğunu millete en münasip şekilde hatırlatmaktır. Dücane Cündioğlu günümüzde islamcılığı şöyle ifade etmiş :"İslamcılık otuz yıl önce bir düşten ibaretti. Şimdiyse tüm ülkenin bir an evvel uyanmayı beklediği bir kabus, karabasan…"
28.06.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.