- 354 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşkın Kaleleri
“Aşkın Kaleleri” Hakkında
“Aşkın Kaleleri” şiir kitabı Şair Yazar Ahmet Doğru’nun 2006-2014 yılları arasında yazdığı aşk ve sevda şiirlerinden oluşuyor. Nisan 2021 tarihinde Kitapyurdu Yayınları aracılığıyla kisve-i tab’a büründü. Yüz otuz altı sayfa hacmindeki eser, “ilk kale”, “gönül kalesi”, “akıl kalesi”, “kalp kalesi” ve “son kale” olarak beş bölüm şeklinde vücut bulmuş bir eser.
Aşk hem ilahî hem de beşeri aşkları bünyesinde barındıran, insanları, bütün canlıları, evreni ilgisinde tutan çok geniş bir alan. “Leyl” şiirinde, şair “Aşk ile örelim çevgeni/ sen razı ol ey aşkın sultanı” diyerek seslenir. Aşk ve sevgi, görev ve sorumluluklarla yolunu alır. Aşk, emekle beslenir. “Söz ülkenin aşığı/ alevlendirir yüreğini/ kora çevirir sözlerini” (Sayfa 16)
Aşkın Kaleleri’nden seçtiğim bazı bölümleri paylaşmak istiyorum izninizle.
* “yaşamak, kahrını çekmek olsun dünyanın” (Sayı 10)
* “derviş esrikliğiyle güller dağıtan” (sayfa 13)
* “eriyor sus sesleri” (Çığ’lık/ sayfa 49)
* “akıp giden mazi örümcek ağı” (sayfa 49)
* “bereketli dualar adına/ uykusuna kansın Asya” (sayfa 66)
* “uzun gölgelere kurulurken akşam” (sayfa 71)
* “göz gözü görmez bir duman yaylımı” (sayfa 91)
* “ölümün gülümsediği vakidir elbet” (sayfa 91)
* “kan karasına bürünür ruyizemin” (sayfa 121)
Aşk dinginliği getirir. Aşk, sükûta çağırır müdavimlerini. Beşeri aşklar, ilahî aşkların yol güzergâhındadır. Aşk, daha çok yakar, kavurur. Aşk, geçici bir heves değildir. Aşk daha çok yüreklerde yaşatılır, yaşanır. Aşk bir taraftan Leyla ve Mecnun efsanesinde olduğu gibi kavuşamamaktır. Kavuşamayan aşkların çiçeği olan gelinciği, şairin çok sevmesi bundandır belki de kim bilir. Aşk, küçük bir habbe gibi filizlenip, ağaç olur, orman olur. Şairler aşka hep yakın dururlar. Aşkla yazarlar hep. Her şairin aşka dair söyleyecekleri illaki vardır. Şair Ahmet Doğru’nun dediği gibi, “aşk bir kez daha ağarmada/ bütün kapıları açık dursa da karanlığın/ gönlümüzden uzak mı kılacağız seni/ ey baharlar başlangıcı/ aşkın atlasında tutuyoruz adını” Aşkla kalınız.
İlkay Coşkun
28.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.