Sarımsağın Sıkından Seyreği İyi Olur
Mesele aslında nitelik ve nicelik meselesidir. Az adam çok adam meselesidir. Az olsun öz olsun ancak işten güçten anlasın, sorun sıkıntı çözsün, mümkünse külfet olmasın, omuzumuza ve sırtımıza basmasın, binmesin meselesidir.
……………………………….
Kurumsal ve kişisel düşünülebilir konu. Hem sivil yönlü hem resmi yönlü bakılabilir hadiseye. Deneyimler göstermiştir ki çok adamla çok iş görülmez. Tam aksine adam çoğaldıkça sayı arttıkça işin verimliliği ve kalitesi düşer. Adam çoğaldıkça biri diğerine güvenir. Kendi üzerinde olanı başkasına bırakır. Arada gözden kaybolur. Hem bir işte çok el çok karmaşa demektir. Birisinin yaptığını diğeri bozar. Daha çok soruna ve sıkıntıya neden olur.
………………………………
Bu nedenle kimi iş bilenler adam eksiltmeye gider. Bakar ki iş düşündüğü gibi değil, çok adamla çok iş görülmüyor, üretim artmıyor, kalite yükselmiyor hemen tırpanlamaya gider. Fazlalıkları eler, işe yararları öne çıkarır. Bunun bir de maliyeti vardır. Size olan külfeti vardır. Maişatı, ikramiyesi, ulaşımı yemesi içmesi vardır. Sarımsağa dönecek olursak her üründe olduğu gibi sarımsak da ne kadar seyrek olursa o kadar iyi baş tutar. Rayihası o kadar hoş olur.
Kemal GÜL
12.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.