- 340 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Onur Özgür Sungur ile
Genç Yazar Onur Özgür Sungur: “Her insanın benim gözümde bir değeri vardır.”
TURAN YALÇIN- Genç yaşta iki kitap yazmak nasıl bir duygu?
- ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Bir amaç uğruna yola çıkmak ve bu amaç doğrultusunda ortaya çıkan eserler mutluluk vericidir. Yazıya olan aşkla, tutkuyla bir kitap daha kaleme almak başlı başına heyecan ve neşe doludur.
-
TURAN YALÇIN-Güler yüzlü olmanız yazı yaşantınıza nasıl yansıyor?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Daha çok pozitif yazılar kaleme almamı sağlıyor. İnsanların umutsuz olmamasını, her zaman umudun olduğunu anlatmaya ve yansıtmaya çalışıyorum.
TURAN YALÇIN- İletişim seven bir yazar olmanın yazarlığa katkısı nedir?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR-Her insan, karşısındaki kişiye bir şeyler öğretir. Sohbet ederek, hem karşındaki insanı tanır hem de o insan hakkında bilgiler edinirsin. Bir bakışta bir insanın nasıl biri olduğunu anlayamazsın ama o kişiyle sohbet ettikçe nasıl biri olduğunu anlar ve onun hakkında bazı fikirler edinirsin. Günümüzdeki önyargıların bu şekilde önüne geçer, ve o kişiyle iletişim kurarak onu tanımaya başlarsın. İletişim kurarak insanları tanıyorum ve tanıdığım insanların karakter özelliklerini kitabımdaki kahramanlara uyarlıyorum.
TURAN YALÇIN-Çoğu genç yaşı büyük insanlarla sohbeti sevmez siz hem sohbet seviyorsunuz hem de sizinle ilgilenene karşı sevgi ve saygınız var. Bu size ne katıyor?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Hayatta tüm hataları kendimiz yapamayız. Başkalarının hataları da bizim için bir ders niteliğinde olmalıdır. Yaşça benden büyük olan insanlarla sohbet etmek bana tecrübe katıyor. Onların yapmış olduğu hataları ben yapmamaya çalışıyorum. Hayatın anlamını öğrenen insanlardan, nasıl hayatıma anlam katabileceğimin dersini alıyorum. Herkes birbirine karşı saygılı olmalıdır. Ben farklı bir şey yapmıyorum. Olması gereken zaten budur. Her insanın benim gözümde bir değeri vardır.
TURAN YALÇIN-Gelişmek isteyen gençlere ne önereceksiniz?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR-Her genç kendi yolunu seçmelidir. Her ne tarafa gidiyor olursa olsun başkalarının isteklerine göre değil, kendi isteğine göre hareket etmelidir. Kendine güvenmeli ve yürümek istediği yoldan tek başına olsa bile yürümelidir. Hayatta bir amaç edinip o amacı gerçekleştirmek için elinden geleni yapmalıdır.
TURAN YALÇIN- Kütüphaneleri seviyor orada çalışmak istiyorsunuz. Çoğu genç kütüphaneye gitmez, kütüphanelerin hayatınızda yeri nedir?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Aslında ben kitapların olduğu her yeri seviyorum. İçeri girer girmez aldığım kitap kokusu beni evimde hissettiriyor. Kütüphanelerde basımı çok daha eski kitaplara rastlamak daha kolay. O kitapları incelemek ve okumak kitapların değerini bir kez daha gözler önüne seriyor.
TURAN YALÇIN- Hayatta başarı için hayata sizin gibi pozitif bakmak şart mı?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Başarılı olmak için birçok zorlu yoldan geçer insan. Bu yollardan geçerken her zaman ne istediğini bilmek ve ulaşmak istediğin hayale varmak için kendine inanmalısın. Heyecanını diri tutmalısın. Onun için de pozitif bakmalısın, her şeyin iyiye doğru gideceğine inanmalı ve kendine güvenmelisin. O yüzden de pozitif bakabilmelisin.
TURAN YALÇIN- Başka ne anlatacaksınız?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Henüz kitapların dünyasıyla tanışmayan insanların bu dünya ile tanışmasını çok istiyorum. Yaşadığı dünyadan sıkılıp bambaşka bir dünyaya adım atmak isteyen kişilerin eline bir kitap alıp, o kitabı okuyarak bambaşka bir dünyaya sayfa açacaklarını bilmelerini istiyorum.