- 418 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
OZANIN HEYKELİ
Aşık Veysel öldükten sonra Hürriyet gazetesi mezarının yapılması ve bir heykelinin dikilmesi için bir kampanya başlattı. Mezarı yapıldı fakat heykeli bir türlü yerine konulamadı. Aşık Veysel’in heykelinin Sivas Cıbırlar Parkı’na konulması kararlaştırılmıştı. Fakat halk, ’’Bir alevinin heykelini Cıbırlar Parkı’nda görmek istemiyoruz’’ dedi. Tepkiler üzerine Sivas’tan vaz geçildi ve o heykel İstanbul’da Gülhane Parkı’na konuldu. Sivas’ın heykel yönünden sabıkası var. Çünkü 2 Temmuz 1993 yılında, Madımak Oteli ateşe verilmeden önce de Atatürk büstüne saldırılmış, ayrıca Kültür Bakanlığı’nın diktiği Ozanlar Heykeli parçalanmıştı. Sanata düşman olarak, insanları sanattan uzaklaştırarak, aydınlanmaya düşünmeye, estetiğe engel olunmak isteniyor . Bu anlayış ülkemizin bir çok yerinde var .Bunun bir örneği de başkentimizde yaşandı. Ankara Belediye Başkanı Melih Gökçek Altın parktaki heykelleri, müstehcen bulduğu için kaldırmıştı.
Veysel’in köyündeki müzesi de içler acısı bir halde. Eşyalar, fotoğraflar dökülüyor. Kültür Bakanlığı bu konuda hiç bir şey yapmıyor.
Onlar Veysel’in heykeline bile tahammül edemiyorlar. Ama bilmiyorlar ki biz bu büyük ustayı kalbimize gömdük. Onun aydınlık ve ışık saçan heykeli kalplerimizde sonsuza dek dikili kalacak. Büyük ozana bin selam olsun.
YORUMLAR
Heykeller yıkılarak bir şey, bir düşünce, ya da halkta yer eden sevgi, beğeni yok edilemez.
Bunları yapanlar ancak kendilerini gülünç duruma düşürürler.
Güzel, anlamlı bir yazı.
Tebrikler Çetin bey
selamlar..
glenay tarafından 27.6.2021 09:34:39 zamanında düzenlenmiştir.