- 676 Okunma
- 6 Yorum
- 5 Beğeni
Düşünüyorum da..!
Yaz günü ya etraf börtüböcek dolu.
Masanın üzerinde bir böcek yürüyor. Toplam boyutu 1 mm uzunluk, yarım mm genişlik, yarım mm de yükseklik. Hepsi bu kadar.
Göremiyorum ama ayakları var ki yürüyor. Hem de en az 4 tane. Onun da gözleri var ki görüyor. Solunum sistemi var. O boyuttaki damarlarında kan veya başka sıvı dolaşıyor. Mutlaka bir beyni var. Beyni, beyni.. Var da var.
Belki de böcekçe bile konuşuyor, kim bilir!
O boyuttaki küçük böcek uçtu gitti. Yaradan ona kanat bile vermiş..
Nasıl bir makine bu..? Bütün teşkilatlarının boyutları da mikron mikron ölçüsünde. O makineyi yapmak ne kadar zor. Neye göre. Bize göre. İnsan boyutuna göre.
Peki bakteri boyutu.
Peki atom boyutu.
Gözle görülmesi imkânsız, çok küçük bir parçacıkmış atom. Sadece taramalı tünelleme mikroskobu (atomik kuvvet mikroskobu) vb. ile incelenebilirmiş. Bir atomda, çekirdeği saran negatif yüklü bir elektron bulutu varmış. Çekirdek ise pozitif yüklü protonlar ve yüksüz nötronlardan oluşurmuş. Elektronlar çekirdeğin etrafında sürekli dönmekte imiş. Gözle dahi görülemeyecek küçüklükteki bir şeyde sürekli çekirdek etrafında dönmeler. Hareket var yani. Birbirlerine çarpmıyorlar. Müthiş bir boyut. Neye göre insana göre. Bir tane atom yapmak bile imkânsız. Onu bile parçalayıp bomba yapmışlar, atom bombası.
Evrene bakıyorsun. Sadece Samanyolu Galaksisinde milyarlarca yıldız varmış. Yıldız ne? Bizim güneş bir yıldız işte. Tek başına değil. Çevresinde dönüp duran gezegenleri, uyduları ile bir sistem. Bizim Güneş sistemi, bu milyarlarca sistemin çok küçüklerinden biriymiş üstelik.
Milyarlarca da galaksi varmış. Hepsi hareket halinde ve birbirine çarpmıyor.
Müthiş bir boyut. Neye göre, insana göre.
Jüpiter’in uydusunda Amerikanın gönderdiği aletler inceleme yapıyormuş.
Mars’taki çalışmalar epeyce ilerlemiş. Ay’a kaç defa gidip geldiler, sayısı belirsiz.
Bilim adamları nelerle uğraşıyor!
Biz nelerle..
*
Düşünüyorum da..!
Kolonya orucu bozar mı acaba..? Ya sakız..??!!
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Suat Üstadım!
Kaleme aldığınız "DÜŞÜNÜYORUM DA..!" başlıklı yazınız,
bilgiden çok bilgelik kokuyor!
Eğitimin her seviyede irtifa kaybettiği günümüzde;
börtü böcekte "Mutlaka bir beyni var. Beyni, beyni.. Var da var." aranırken,
insanların beyinsizliğini gündeme taşımak, çok kolay olmamalı.
Final cümleniz ise siyah beyaz cehalet resminin altına atılan
ressamın imzası gibi duruyor.
Kıssadan hisse çıkartılacak ve düşünülecek bir emek.
Tebrikler hocam.
Henüz hiçbir gezegenine ulaşamadığımız Güneş Sistemimizin de içinde olduğu ve milyonlarcasını daha barındıran Samanyolu Galaksisi bile, bilinen (izlenebilen) evrenin içinde, algı kapasitemiz çerçevesinde kıyaslama yapılırsa, topluiğne başından küçük bir yer oluşturuyor. Ve biz bu evrenin şu aşamada bir tane olduğunu varsayıyoruz!!!
Bu durumda bizlerin varlığı yok hükmünde sayılıyor.:))
Bu eşsiz yazıyı okuyup, sadece son cümleye istinaden sana kızanlara bunu anlatmanın hiç bir yolu yok be abim.
Sen harikasın...
Tebrikler, alkışlar, selam ve saygılar kardeşinden...
Ha bu arada Hubble teleskobu emekli olmuş.:((
Jüpiter’in uydusunda Amerikanın gönderdiği aletler inceleme yapıyormuş.
Mars’taki çalışmalar epeyce ilerlemiş. Ay’a kaç defa gidip geldiler, sayısı belirsiz.
Bilim adamları nelerle uğraşıyor!
Biz nelerle..
*
Düşünüyorum da..!
Kolonya orucu bozar mı acaba..? Ya sakız..??!!
Keşke herkes sizin gibi ve sizi çok iyi anlayan bizler gibi düşünebilse kim prim verirdi abesle iştigal edenlere...
Harika bir paylaşımdı kutluyorum tebrikler üstadım.
Kalemine, yüreğine ve dimağına sağlık.
Selam ve saygılarımla.
Düşünmenin boyutu insana göre değişiyor.Çoğu büyüteçlerle ilgileniyor.Uzağa bak büyüteç karşımızda yıldızlar gezegenler.Yakına bak büyüteç yine elektronlar çekirdekler.
Ne kadarda benzerlikleri var değilmi?Dünyamızın tek uydusu var AY.Hidrojenin tek elektronu var da gerçekte olan dünyanın hemen hepsi hidrojen ve bileşkenleriyle oluşuyor yani 2 H 1 O ile suyu oluşturup dünyanın dörtte üçünü kaplıyor yetmezmiş gibi canlılarında yüzde seksenini oluşturuyor.
Birazda küçülterek baksak çeşitli atomların bileşimiyle insanı oluşturup ilimin açıklayamayacağı gülme ağlama ve hareket özellikleri olduğu gibi gezegen ve yıldızlarında birleşerek başka bir canlıyı oluşturma olasılığı yüzde yüz diyebildiğim açıklama rüyamızda görmediğimiz yerleri gezebildiğimize göre Kur anda gökyüzü 7 kat olduğuna göre galaksilerin oluşturduğu birinci kat olarak düşünüyorum.Yer yüzünün atomlara kadar olan kısmınıda birinci kat olarak düşünürsek hidrojeni dünya kadar büyütebilinirse ikinci katı görmüş oluruz tahminindeyim.Benimde aklım buraya kadar fazlasını daha düşünemedim.
Kaleminiz daima yazsın üstadım saygı ve selamlarımla...