- 266 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İki Arada Bir Derede Kalmak
Her şart altında zor durumda kalmak, iki iyiliğin hangisini seçerseniz seçiniz zorlanacağınız ve sıkıntı yaşayacağınız bir döneme girmektir.
...
Hani iki tercihten biri sizi güldürür sevindirir veya üzer süründürür ya, bu böyle bir şey değildir. İki ucu pisli değnek misali ya da aşağıya tükürseniz sakal yukarıya tükürseniz bıyık misali hangi şart altında olursa olsun sizi zorlayacak bir durumdur.
...
İki arada bir derede kalındığında ehveni şerden yana olmak gerekir. Her ne kadar iki iyilik meselesi de olsa madem hangi tercih olursa olsun sizi üzecek bir durumsa yine daha az üzecek ve zorlayacak olanı tercih etmek gerekir.
...
Hayatımız hep ikilemler içerisinde geçer. İşimizde netlik olmaz. Doğrudan tercih edeceğiniz bir durum olmaz, olursa da ender olur. Çoğu şey karşımıza seçenekli çıkar. İkisinden birini veya birçoğundan birini tercih etmek zorunda kalırız. Bu her zaman olumsuzluk getirmez yalnız.
...
Alternatiflerin sunulması, tercihin size bırakılması güzellikler barındırır içerisinde. Bu sizin iradenize saygıdır zekanıza saygıdır. İnsan olduğunuz gerçeğine olan saygıdır. Gerçek iradenin ve mutlak aklın cüz-i iradeye bahşettiği bir ödüldür bu. Ne kadar mutlu olsak, ne kadar şükretsek azdır. Bu biz insanları diğer varlıkların üzerinde konumlandıran bir durumdur.
Kemal SEYFİ
24.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.