SEVMEK ÜZERİNE
[
SEVMEK ÜZERİNE
‘’Sevmek’’ üzerine birbirinden çok güzel sözler söylenmiş ve yazıya dökülerek kuşaktan kuşağa aktarılmıştır. Ve de aktarılmaya devam etmektedir...
Sanat üzerine söz söylerken bazıları:
‘’Sanat sevmektir; sevmekse şiirdir.’’ derler. Genellikle insan sevdiklerine şiir yazar. Şiire özne olan sadece insan değildir. Aklınıza gelen her şeyi sevmek mümkündür. Dolayısıyla ona şiir yazmak da...
Sevdiğimiz şeyler üzerine şiirler yazarız. İçimizden geldiği gibi... Bazen bu şiirler bestekarların elinde bir farklı dile gelir. Burada bir gerçek var ki; söz buraya kadar gelmişken söylemesem haksızlık olur. Nedense şarkılar hep icraa edenler ile anılırken, güfteyi yazan pek akla getirilmez. Sanırım toplum olarak bu bizim bir eksikliğimiz...
Konuyu sevmek üzerine seçmiştik. Ve bu bağlamda ‘’Sanat sevmektir; sevmekse şiirdir.’’ Demiştik. İnsan delikanlılık çağlarında ilk göz ağrısına, kırsalda yaşayanlar genellikle mektup; biraz okumuş kesime doğru yöneldiğimizde bu defa şiir öne çıkar... Belki de en güzel şiirler sevgililere yazılan şiirlerdir...
Sevgiliden gelen mektup yüreğimizin bir yerinde dururken; şiir etrafı süslü sayfalarda yerini alır. Ve ulu ortaya okunur, elden ele dolaşabilir. Mektup öyle mi? Belki de bu yüzden; ‘’Sanat sevmektir; sevmekse şiirdir.’’ Denilmektedir.
Salih KOÇ
22 Haziran 2021 / Avcılar-İst.
]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.